X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תפילת כל נדרי בכיכר דיזנגוף [צילום: עיריית ת"א-יפו]
ראש יהודי: עיריית תל אביב פוגעת בחופש הדת
מארגני תפילות יום הכיפורים בכיכר דיזנגוף מאיימים לתבוע את עיריית ת"א אם לא תבטל את תנאי ביטול ההפרדה המגדרית, בניגוד לשנים עברו אומרים כי אפילו לגישת המשנה ליועמ"ש לשעבר הדבר מותר, ומאשימים כי העירייה מפלה בין תפילת יהודים לתפילת מוסלמים סגנית ראש העיר: "לא חסר איפה להתפלל בתל אביב בהפרדה"
תפילת יום הכיפורים בדיזנגוף תבוטל בהעדר מחיצות
עידן יוסף
עיריית תל אביב דורשת מראש יהודי שלא להציב מחיצה בין גברים לנשים בתפילות יום הכיפורים בכיכר דיזנגוף כפי שהיה בשנים קודמות * המארגנים מסרבים להיענות לדרישת העירייה, ואם האיסור יישאר בתוקף לא יתקיימו התפילות המסורתיות
לרשימה המלאה

עמותת ראש יהודי דורשת מעיריית תל אביב יפו להורות על ביטול ההתניה לקיום תפילות יום הכיפורים בהפרדה מגדרית בכיכר דיזנגוף, ומאיימת באמצעות מכתב ששלח מטעמה עו"ד אורי ישראל פז כי אם האיסור להציב מחיצות לא יבוטל תגיש עתירה מינהלית בבקשה לצו ביניים.
בראש יהודי עוד שבשנים עברו, עיריית תל אביב לא התערבה בסדרי התפילה בכיכר, השנה העזה להגביל את התפילות בכיכר במניעת הפרדה מגדרית, בניגוד להלכה היהודית לדורותיה, וזאת למרות שחל איסור הלכתי חמור להתפלל תפילה מעורבת של גברים ונשים.
לדברי מארגני התפילה, שהיא כנראה הכי גדולה בעולם, מה שהיה טוב ונכון כהחלטה מינהלית סבירה ומידתית בשנים עברו - צריך להיות טוב ונכון גם השנה, ואין לחרוג מכך. הם ציינו כי ההתניה הפסולה חורגת ממתחם הסבירות והמידתיות באופן קיצוני, ופוגעת בחופש הדת.
ראש יהודי אומרת כי אף לפי גישתה השנויה במחלוקת של עוה"ד דינה זילבר, בהנחיותיה כמשנה
ליועמ"ש לשעבר, לעניין הפרדה מגדרית במרחב הציבורי (לפי החלטת ממשלה מס' 1526 מיום 30.3.2014) - "התפילות הנערכות לפי ההלכה היהודית הוחרגו וניתן לקיימן במרחב הציבורי בהפרדה מגדרית, כמקובל בכל בית כנסת אורתודוקסי במדינת ישראל ובכל רחבי תבל. שכן, מדובר באירוע חברתי שכולל מטבעו תפילות בניגוני מסורת שיש בהם מאפיינים המצדיקים את סיווגו כאירוע שבו הפרדה בין המינים היא נוהג מקובל וטבעי לנורמות של חברה דתית. כדברי בית המשפט העליון כי "לא כל הפרדה בין גברים לנשים היא מפלה, וחשוב לפתח קריטריון אנליטי המבדיל בין פרקטיקות מפלות לפרקטיקות לא-מפלות של הפרדה על בסיס מגדר".
מארגני התפילה אומרים כי עיריית ת"א מפלה בשטחה באופן פסול בין אירועים דתיים של מוסלמים ובין כאלה של יהודים. כך, אוכלוסייה ערבית-מוסלמית בת"א יכולה ליצור אירועים בהפרדה המתאימים לתפיסת עולמה, ועיריית תל אביב אף מממנת מקופתה הציבורית את גדרות ההפרדה, מה שאסור לאוכלוסייה היהודית-דתית מצד עיריית תל אביב. לטענתם, מדובר בפגיעה בחופש השוויון ובחופש הדת, שלא ניתן לעבור עליה לסדר היום.
עוד הוסיפו כי רובם המוחלט של המשתתפים הם וולונטריים, שללא תפילה המונית זו לא היו נגישים לתפילה. "מדובר במפגן אחדות, המקבל כל אחד וכל אחת ללא שום תנאים...ברי לכל בר דעת, גם כזה שלא אמון על ההלכה היהודית באורחות חייו, כי תפילות כל נדרי ונעילה ביום הכיפורים נערכות בהפרדה מגדרית, עם מחיצות פיזיות בין היכל התפילה של הגברים ובין עזרת הנשים - בכל בית כנסת ובכל מקום לכינוס תפילה יהודי, במדינת ישראל ובכל רחבי תבל, מזה דורות ארוכים לפי מסורת ישראל סבא", דברי ראש יהודי.
מיטל להבי, סגניתו של ראש העירייה רון חולדאי, תקפה אתמול ברשת החברתית: "הגרעין התורני 'ראש יהודי', וכל דומיו, חייבים להבין: תם עידן הוותרנות! לא ניתן בשם הפלורליזם שישתלטו על המרחב הציבורי, יפרידו, ידירו ויסתירו. שלא תטעו - לא חסר איפה להתפלל בתל אביב בהפרדה! אבל קיום תפילה המונית במרכז העיר הוא לא שירות לציבור, אלא סימון טריטוריה, ואת זה לא נאפשר".

תאריך:  11/09/2023   |   עודכן:  11/09/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראש יהודי: עיריית תל אביב פוגעת בחופש הדת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הדרת נשים
פנינה שרביט-ברוך, תמי קנר
עשרות שנים של התקדמות בזכויות הנשים נמחקו בחודשים הראשונים של הממשלה הנוכחית, ויש לכך פגיעה ישירה וקשה בבטחונה של המדינה
עידן יוסף
פרסום ראשון: לאירוע הדרת הנערות באוטובוס אחראי נהג חברה קבלנית שלא הוכשר לכך - ולמרות זאת החליט משרד התחבורה לדחות בכחצי שנה את איסור השימוש בהם
עידן יוסף
שרת התחבורה פתחה את לשכתה להגשת תלונות בנושא הדרה מגדרית    מתחייבת: "כל מקרה מבחינתי הוא אירוע שיש לטפל בו במלוא החומרה"
עידן יוסף
משרד התחבורה יצר קו הדרת נשים לחוף הנפרד האשדוד, ונוסעת שביקשה לעלות לאוטובוס סורבה בידי הנהג    השרה לא הסתפקה בביקורת על הנהג והחברה והנחתה את הרשות לתחבורה ציבורית לפעול    נהג אוטובוס דרש מנערות להתכסות ולשבת בחלקו האחורי
איציק וולף
שדולת הנשים טוענת שהצעת החוק של ח"כ גפני להפרדה מגדרית בלפחות 15% מהמעיינות של רשות הטבע והגנים תגרום לכך שמשפחות לא יוכלו לטייל יחד ועוד דרך להדיר נשים במרחב הציבורי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il