X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
8 מיליון מתים מדי שנה בעולם מנזקי עישון [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
20% מהישראלים מעשנים; זינוק בשיעור בני הנוער המעשנים
בשנת 2019 עמד שיעור בני הנוער שעישנו לפחות סיגריה אחת ביום על 4.8% ובשנת 2022 הוא עומד כבר על 9% כ-8,000 איש מתים בישראל מדי שנה מנזקי עישון - כ-800 מהם נפגעו מעישון פסיבי

שיעור המעשנים בקרב האוכלוסייה הבוגרת בישראל עומד על כ-20% והעישון הוא הגורם לכ-8,000 מקרי מוות בשנה. כך פרסם (יום ג', 12.9.23) משרד הבריאות בדוח העישון בישראל לשנת 2022 שהוגש לכנסת. על-פי הדוח, כ-800 בני אדם מתים בישראל מדי שנה כתוצאה מעישון, למרות שהם עצמם כלל לא מעשנים אלא נחשפים לעישון של אחרים.
הסיבות למקרי המוות שקשורים לעישון הן מחלות ממאירות, מחלות לב וכלי דם ובכללן שבץ מוחי, מחלות נשימה, סוכרת ועוד. בעולם מתים בכל שנה כ-8 מיליון בני אדם כתוצאה מעישון, ומחצית מכלל המעשנים צפויים לחלות ולמות מתחלואה הנגרמת בעקבות העישון.
בדוח השנתי מובאים נתונים על מגפת העישון באוכלוסייה הבוגרת בישראל, נתונים על עישון בקרב בני הנוער וחיילי צה"ל, סקירה מקיפה על פעילויות המניעה והמאמצים הרבים המושקעים בהן, המשותפים למשרדי הבריאות, החינוך והאוצר, צה"ל, קופות החולים, ארגוני חברה אזרחית וגופים רבים נוספים. בנוסף, מציג הדוח סקירה על פעילות החקיקה והאכיפה בתחום העישון, על הגמילה מעישון בישראל ונתונים כלכליים שונים ביחס לעישון, בהם הכנסות המדינה ממיסים על טבק ועוד.
על-פי נתוני הדוח, חל זינוק דרמטי בשיעור בני הנוער המדווחים כי עישנו לפחות סיגריה אחת ביום - מ4.8% בשנת 2019 ל-6% בשנת 2021 ול-9% בשנת 2022.

רופאי הריאות: המדינה פועלת מעט מדי, מאוחר מדי

האיגוד הישראלי לרפואת ריאות של ההסתדרות הרפואית אמר בתגובה על דוח העישון כי נראה שהעומס על רופאי הריאות ימשיך ואף יתגבר בשנים הבאות.
דוח משרד הבריאות מלמד אותנו כי למצער, העומס עלינו כרופאי ריאות יימשך ויגבר בשנים הבאות, עקב הסטגנציה בשיעור המעשנים בישראל, שנשאר יציב מזה שנים ועומד על כ-20%. לאחרונה יש עליה ניכרת בחשיפת בני נוער לעישון, ובפרט לעישון סיגריות אלקטרוניות, שגורמות נזק רב לריאות. משרד הבריאות אומנם נוקט צעדים מסוימים, על-מנת למנוע את היקף התופעה, אבל מאוחר מדי ומעט מדי, לבטח כל עוד הסיגריות מהוות מקור הכנסה אדיר לאוצר המדינה, וזוהי גם טעות כלכלית אירונית. מצד אחד, קופת המדינה מתמלאה ממיסי הסיגריות, מצד שני, מדינת ישראל מוציאה סכומים גבוהים הרבה יותר על נזקי הבריאות של המעשנים - טרגדיה עצובה", טענו באיגוד.

תאריך:  12/09/2023   |   עודכן:  12/09/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
20% מהישראלים מעשנים; זינוק בשיעור בני הנוער המעשנים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
גיוס ההון בוצע באמצעות חברת אפי קפיטל נדל"ן בע"מ שבה שולט שקדי    על-פי כתב האישום שהוגש במרס 2023, אפרים שקדי נתן שוחד ליעקב אדרי כדי שיסייע לו בקידום פרויקט נדל"ן
איציק וולף
במהלך שנת 2023 ועד הבוקר עומד סך ההיקף הכספי המצטבר של הזמנות מאותו לקוח, כולל ההזמנה הנוכחית, על סך מצטבר של כ-50 מיליון דולר
איתמר לוין
איתמר לוין
איציק וולף
השר לוין תוקף את בית המשפט העליון וטוען כי עצם הדיון באפשרות לפסילת חוקי יסוד נעשה בחוסר סמכות מוחלט של בית המשפט ופוגע אנושות בשלטון העם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il