X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביקוש משמעותי שיחולל שינוי במשק החשמל [בינג AI]
כ-1.3 כלי רכב חשמליים יסעו בכבישי בישראל בשנת 2030
תחזית של משרד האנרגיה והתשתיות מציגה: בשנת 2030 צפויה התחבורה החשמלית בישראל לצרוך כ-6% מהביקוש לחשמל במשק וכ-15% מהביקוש בשנת 2050

משרד האנרגיה והתשתיות מפרסם (יום ג', 12.9.23) את התחזית לכניסת כלי רכב חשמליים והשפעתה על משק החשמל בעשורים הקרובים. התחזית מתבססת על מודל שבחן מספר תרחישים, המרכזי שבהם נשען על החלטות ממשלה הקובעות יעדים להפחתת פליטות בתחום התחבורה. התחזית הוכנה במסגרת מודל כולל הצופה את ביקוש האנרגיה במשק עד 2050, ובדגש על צריכת הדלקים העתידית שגיבשו מינהל הדלק והגז, אגף אסטרטגיה והחטיבה לאנרגיה מקיימת במשרד האנרגיה והתשתיות.
על-פי המודל, סך הביקוש העתידי לחשמל ממגזר התחבורה, הכולל כלי רכב פרטיים, כלי רכב כבדים, אוטובוסים ורכבות, צפוי להיות משמעותי ולחולל שינוי במשק החשמל. בעוד שכיום מגזר התחבורה צורך פחות מאחוז אחד מהביקוש לחשמל במשק, בשנת 2030 צפוי הביקוש לעמוד על כ-6% מהסך הכולל, וכ-15% מהסך הכולל בשנת 2050.

כלי רכב פרטיים
[בינג AI]

כיום, סך כלי הרכב החשמליים הפרטיים שנוסעים על כבישי ישראל עומד על כ-70 אלף, כאשר הביקוש לחשמל עבור כלי רכב אלו עומד על כ-0.3 טרה וואט שעה בשנה.
על-פי התרחיש המרכזי בתחזית שמפרסם המשרד, מספר כלי הרכב הפרטיים בשנת 2030 צפוי לעמוד על כ-1.3 מיליון כלי רכב. הביקוש לחשמל עבור טעינת כלי הרכב החשמליים הפרטיים בשנה זו צפוי להגיע לכ-4 טרה וואט שעה (TWh). אלה יהוו על-פי הערכות של חברת נגה (ניהול מערכת החשמל) כ-4% מתחזית הביקוש לצריכת החשמל בכלל המשק הצפויה באותה שנה, ומוערכת בכ-92 טרה וואט שעה (TWh).
בשנת 2050, צופה התחזית כי כלל כלי הרכב הפרטיים שייסעו על כבישי ישראל יהיו חשמליים, כאשר מספרם יעמוד על כ-6 מיליון כלי רכב. הביקוש לחשמל עבור טעינת כלי הרכב החשמליים הפרטיים בשנה זו צפוי להגיע לכ-14 טרה וואט שעה (TWh). אלה יהוו על-פי הערכות של חברת נגה (ניהול מערכת החשמל) כ-7.5% מתחזית הביקוש לצריכת חשמל בכלל המשק הצפויה באותה שנה, המוערכת בכ-140 טרה וואט שעה (TWh).

תחבורה כבדה (אוטובוסים, משאיות ורכבות)
[בינג AI]

מגמת החישמול במשק הישראלי עתידה להתבסס גם במקטע כלי הרכב הכבדים: האוטובוסים, המשאיות והרכבות. על-פי התחזית, מספר האוטובוסים החשמליים בכבישי ישראל בשנת 2030 צפוי לעמוד על כ-8,000 אוטובוסים, שיהוו כ-35% מסך האוטובוסים בארץ. בשנת 2050, כאשר 100% מהאוטובוסים יהיו חשמליים או מונעים במימן.
בתחום המשאיות, צופה התחזית כי בשנת 2040 תהיה חדירה משמעותית של משאיות חשמליות במגזר המשאיות הקלות (עד 12 טון), כך שמספרן צפוי להגיע עד לכ-50% מסך המשאיות מסוג זה על הכביש. יש לציין כי על-פי החלטות הממשלה בנוגע למגזר המשאיות הכבדות, יעדי הפליטות בתחום זה יואצו משנת 2035.
תחום הרכבות כולל שלושה מגזרים: הרכבת הכבדה (רכבת ישראל), הרכבות הקלות במטרופולינים ופרויקט המטרו. אלה צפויים להוסיף לביקוש החשמל עד שנת 2050 כ-4 טרה וואט שעה (TWh). מכאן, שעל-פי הערכות של חברת נגה (ניהול מערכת החשמל), סך צריכת החשמל של הרכבות תהווה כ-2.5% מתחזית הביקוש לצריכת חשמל בכלל המשק הצפויה באותה שנה, המוערכת בכ-140 טרה וואט שעה (TWh).

התחזית של משרד האנרגיה והתשתיות מתבססת על מספר משתנים: קצב הגידול הצפוי של כלי הרכב בכלל, תמהיל כלי הרכב הנגזר מקצב החדירה של כלי רכב חשמליים, הנסועה השנתית הממוצעת וצריכת האנרגיה החזויה של כלי הרכב מ-2023 ועד לשנת 2050.
בנוסף, התחזית מעריכה כי לאור המאפיינים הייחודיים של ישראל כארץ יחסית קטנה, צפויה חדירה משמעותית של כלי רכבים חשמליים, שכן מגבלת הטווח בארץ קטנה בהשוואה למרבית מדינות ה-OECD, ולכן, בעלת משקל נמוך יותר בהחלטה על מעבר לכלי רכב חשמלי. לכן, גם במגזר התחבורה הכבדה, ההנחה היא כי חדירה של כלי הרכב החשמליים המונעים על סוללות, תהיה משמעותית ביחס לחלופות אחרות.
בעקבות העלייה המשמעותית הצפויה במספר כלי הרכב החשמליים הפרטיים, פועל המשרד להגדיל באופן משמעותי את מספר עמדות הטעינה הציבוריות בישראל עד שנת 2030. על-פי הדירקטיבה של הנחיות האיחוד האירופי והרגולציה האירופית, בשנה זו יידרש בישראל הספק של כ-1.3 מיליון קילו וואט בכלל עמדות הטעינה הציבוריות לכלי רכב פרטיים, פי 10 ביחס להספק הקיים כיום.

[בינג AI]

אגף תחבורה נקייה בחטיבה לאנרגיה מקיימת במשרד האנרגיה והתשתיות מוביל את היערכות מדינת ישראל למעבר לתחבורה נקייה, לכניסת כלי הרכב החשמליים ולמהפכת התחבורה החשמלית. במסגרת זו, תומך האגף, יחד עם אגפים נוספים במשרד, בהקמת תשתיות טעינה ציבורית בכל רחבי הארץ, וזאת על-מנת להנגיש את השימוש בכלי רכב חשמלי במהירות האפשרית. עד היום המשרד תמך בהקמה של עמדות טעינה איטיות ומהירות ברחבי הארץ בתקציב של למעלה מ-70 מיליון שקל. כתוצאה מתמיכה זו כבר קמו כ-1,500 שקעי טעינה ובשנים הקרובות צפויים לקום עוד אלפי של שקעי טעינה. בנוסף על כך, בשנים 2024-2023 צפוי המשרד לצאת בקולות קוראים נוספים לתמיכה בהקמה של אלפי שקעי טעינה נוספים, בדגש על אזורים בארץ בהם קיים מחסור בשקעי טעינה, בהיקף תקציבי כולל של מעל ל-60 מיליון שקל.
בנוסף, פועל אגף תחבורה נקייה להקל ולעודד הקמה של עמדות טעינה פרטיות, בדגש על בניינים משותפים, ובמסגרת זאת מקדם רגולציה תומכת, הנגשת מידע לציבור הרחב, עידוד תחרות, ועוד. משרד האנרגיה והתשתיות גם מקדם את היערכות משק החשמל לביקוש הגדולים לחשמל הצפויים ממגזר התחבורה, בין היתר באמצעות פיתוח רשת ההולכה והחלוקה, קידום טעינה מנוהלת בכלי רכבים חשמליים וכלים נוספים.
משרד האנרגיה והתשתיות אומר כי הוא פועל כל העת למען משק אנרגיה נקי מפליטות תוך התייעלות באנרגיה ושמירה על ביטחון האנרגיה של מדינת ישראל. לדברי המשרד, המשרד חרת על דגלו להגדיל את מספר כלי הרכבים החשמליים בישראל לקראת הפיכת משק האנרגיה לנקי מפליטות.
רון אייפר, ראש החטיבה לאנרגיה מקיימת במשרד האנרגיה והתשתיות: "מודל התחזיות שאנו מפרסמים כעת יסייע לשוק ולמשק החשמל להיערך למהפכת התחבורה הנקייה ויהיה כלי מרכזי בידי משרדי הממשלה בקידומו של תחום זה. מעבר לתחבורה חשמלית הוא אחד הצעדים המשמעותיים ביותר במעבר למשק אנרגיה נקי, יעיל ונטול פליטות ולכן זהו צעד מרכזי במאבק במשבר האקלים. אנו נמשיך להאיץ את המעבר לתחבורה חשמלית במגוון היבטים, ובכללם הערכות משק החשמל מכל הבחינות, תמיכה וסיוע בהקמת עמדות טעינה ציבורית במטרה שבשורת הרכב החשמלי תגיע לכלל האוכלוסייה, בכל רחבי הארץ, התאמת ופישוט הרגולציה וקידום תחרות בשוק זה".

תאריך:  12/09/2023   |   עודכן:  12/09/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כ-1.3 כלי רכב חשמליים יסעו בכבישי בישראל בשנת 2030
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
החוק מעגן יעד של איפוס פליטות נטו עד 2050 וכן היערכות לשינוי אקלים    החברה להגנת הטבע: יש לשפר את החוק ולהפסיק את קידוחי הגז והנפט
מירב ארד
ח"כ יעקב אשר בירך: "זה חוק צודק שמיטיב עם אנשים בשעתם הקשה"    כמו-כן אישרה הוועדה פטור מתשלום היטל השבחה עקב מיגון חדר במבנה
איתמר לוין
בומבך בשם הממשלה: הכנסת רשאית לחוקק כל דבר בחוק יסוד ורק הציבור יגיב בבחירות    פוגלמן: הם לא רוצים שתהיה ביקורת    עמית: דמוקרטיה לא מתה בכמה מכות חזקות אלא בשורה של צעדים קטנים    חיות: החוק חוסם מתן סעד באלפי מקרים    גרוסקופף: מדובר בפגיעה באכיפת החוק על השרים
מירב ארד
על-פי הסכם הביניים שהושג, עובדי ההוראה בחטיבות העליונות, ברפורמת עוז לתמורה, יקבלו מקדמה בסכום של 2,400 ש"ח למשרה מלאה    עד לתחילת דצמבר ינוסח הסכם קיבוצי המפרט את ההבנות אליהן הגיעו המעסיקים וארגון המורים
מירב ארד
ראש הממשלה נתניהו ושרי הקבינט אישרו את ההיערכות המבצעית בכלל גופי הביטחון לקראת החגים    היעדים הפופולריים בתקופת החגים צפויים להיות טורקיה, יוון, ארצות הברית, איטליה, קפריסין ובריטניה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il