X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
100% מהילדים מעל גיל 3 למדו במסגרות חינוך [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
ההוצאה לחינוך לגיל הרך נמוכה ב-55.4% מהממוצע ב-OECD
ההוצאה הלאומית לחינוך בישראל עומדת על 7.3% מהתמ"ג וגבוהה מהממוצע במדינות ה-OECD, אך ההוצאה לתלמידי הקדם-יסודי במונחים דולריים עומדת על 4,960 דולר לעומת 11,145 דולר בממוצע במדינות ה-OECD הסיבה: שיעור הצעירים בישראל גבוה יותר, ושיעור התושבים העובדים המסוגלים לממן את החינוך - קטן יותר

ההוצאה הלאומית לחינוך במוסדות חינוך בישראל עמדה בשנת 2020 על 7.3% מן התמ"ג, שיעור גבוה יחסית לממוצע ההוצאה הלאומית לחינוך במדינות ה-OECD, שעמד באותה שנה על 5.8% מהתמ"ג, אך ההוצאה לתלמיד קטנה מהממוצע במדינות ה-OECD - בייחוד במוסדות החינוך לגיל הרך. כך עולה מנתונים שפרסמה (יום ג', 12.9.23) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
שיעור הילדים המשובצים במוסדות חינוך לגיל הרך בישראל גבוה מממוצע מדינות ה-OECD. בשנת תשפ"א (2020/21), 69% מהילדים בגיל שנתיים ו-100% מהילדים בגיל 3 למדו במסגרות חינוך לגיל הרך, לעומת 43% ו-74%, בהתאמה בממוצע מדינות ה-OECD.
בשנת 2020 ההוצאה לחינוך לתלמיד (בדולרים במונחי שווי כוח הקנייה) במוסדות החינוך בכל הדרגים מלבד החינוך היסודי, הייתה נמוכה משמעותית לעומת ממוצע ה-OECD. במוסדות החינוך היסודי הייתה ההוצאה 10,182 דולרים במונחי שווי כוח הקנייה, קרובה מאוד לממוצע ה-OECD שעמד על 10,658 דולרים. אך במוסדות הקדם-יסודי (גילי 5-0) עמדה ההוצאה לתלמיד על 4,960 דולרים, נמוכה ב-55.4% מממוצע ה-OECD שעמד על 11,145 דולרים.
בהשוואת ההוצאה הלאומית לחינוך יש להתחשב בעובדה שאחוז הצעירים באוכלוסיית ישראל גבוה יחסית מזה שבשאר המדינות החברות ב-OECD (43.3% לעומת ממוצע של 29.2% ב-2020, בהתאמה). כמו-כן, שיעור התושבים שעובדים ואשר יכולים לממן את החינוך קטן בישראל יחסית לשיעור הממוצע ב-OECD, ושיעור התלמידים באוכלוסייה גבוה יחסית. כתוצאה מכך, ההוצאה לתלמיד בישראל קטנה יותר.
על-פי הנתונים, חלקה של ההוצאה הציבורית במימון ההוצאה לחינוך בישראל בשנת 2020 (ללא חינוך קדם-יסודי) היה 84.2%. זאת, בדומה לממוצע מדינות ה-OECD שעמד על 83.6%.
בחינוך הגבוה, המימון ממקורות פרטיים בישראל מגיע ל-43.3% - גבוה מהממוצע במדינות ה-OECD שעומד על 32.9%.
עוד עולה מן הנתונים כי שיעור הלמידה בישראל בשנת תשפ"א של תלמדים בני 15 עד 19 עמד על 68%, לעומת 84% בממוצע מדינות ה-OECD. באותה שנה למדו 41% מהתלמידים בתיכון בישראל בחינוך טכנולוגי-מקצועי, בדומה ל-44% בממוצע מדינות ה-OECD.
המחקר השווה גם את רמת ההשכלה של צערים בני 25 עד 34 במדינות ה-OECD וגילה כי בכל הנוגע לבעלי השכלה נמוכה מתיכונית, ישראל במקום טוב יותר מאשר הממוצע במדינות ה-OECD. בעוד הממוצע במדינות ה-OECD עומד על 14%, ממוצע הצעירים חסרי ההשכלה התיכונית בישראל עומד על 9% בלבד.
41% מהצעירים בישראל היו בעלי השכלה תיכונית עיונית, גבוה מממוצע ה-OECD שעומד על 18%. 4% היו בעלי השכלה תיכונית מקצועית, נמוך מממוצע ה-OECD שעומד על 20%.
אחוז בעלי השכלה על-תיכונית לא אקדמית היה 10%, לעומת 6% בממוצע ה-OECD. אחוז בעלי תואר ראשון היה 28% בדומה לממוצע ה-OECD שעמד על 26%, ואחוז בעלי תואר שני היה 8%, נמוך מממוצע ה-OECD שעמד על 15%.
בשנת 2020, בעלי תואר ראשון בגילי 34-25 בישראל השתכרו 94% יותר מבני גילם בעלי השכלה נמוכה מתיכונית, ואילו בעלי תואר שני או שלישי השתכרו 124% יותר מבעלי השכלה נמוכה מתיכונית.

תאריך:  13/09/2023   |   עודכן:  13/09/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 OECD
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההוצאה לחינוך לגיל הרך נמוכה ב-55.4% מהממוצע ב-OECD
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בדיקת ממיר הדלק החכם של טראקנט שנערכה על-ידי חברת אוטובוסים ציבורית בבוקרשט, מצאה כי הרכיב הקטליטי הוריד את צריכת הדלק ב-4% באוטובוסים הצורכים כ-250 ליטר סולר ביום ואת הפליטות ב-17.6%
עידן יוסף
ועדת השרים למאבק ביוקר המחיה החליטה לפתוח את השוק לכלל המוצרים האירופים    ההחלטה צפויה לפחית את יוקר המחיה ולהרחיב את מגוון המוצרים הזמינים לצרכן הישראלי    ראש הממשלה נתניהו אמר כי ההחלטה היא "מהפכה"
עידן יוסף
שר החקלאות החליט לקדם תמיכה בענף השום טרם הגעה להסכמות עם משרד האוצר על מודל התמיכה הישירה במגדלי השום, במטרה למנוע את גדיעתו הסופית של הענף    המשרד יסייע ביותר מ-3 מיליון שקלים למגדלים אשר יחליטו לנעוץ שום בשבועות הקרובים    בתוך כשנה וחצי, שטחי הגידול המקומי קטנו ביותר מ-50% וכמות המגדלים הצטמצמה מ-60 ל-20
איתמר לוין
עמית: זה מה שאני שומע מהצד של הכנסת והממשלה    הפרקליטות: אין דרך לפרשנות מקיימת של ביטול עילת הסבירות    וילנר: מודאגת במיוחד מנושא שומרי הסף    ברון: אם אין אכיפה - לא תהיה חובת סבירות    כבוב: התיקון הוא חלק ממערכה
עידן יוסף
אל השניים שנסעו בצומת הביתות בציר 60 נורתה אש מן המארב    מצוד אחרי המחבל    "תגובה הירואית לשטויות של בן-גביר נגד האסירים ותוכניות המתנחלים נגד מסגד אל-אקצה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il