X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לוין. "מתוך אחריות רבה" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
לוין: אי-מינוי שופטים - כדי להגיע להסכמות
טוען שההחלטה האם לכנס את הוועדה לבחירת שופטים היא בסמכותו ושהתערבות בג"ץ בנושא תפר את האיזון בין הרשויות

ההחלטה האם לכנס את הוועדה לבחירת שופטים נתונה בסמכותו של שר המשפטים ואין מקום להתערבות של בג"ץ בה - טוען השר יריב לוין (13.9.23), בתשובה לעתירות לבג"ץ נגד החלטתו שלא לכנס את הוועדה בהרכבה הנוכחי.
העותרים טוענים, כי לשון חוק בתי המשפט מלמדת, כי מדובר בסמכות שחובה על השר להשתמש בה כאשר יש צורך למנות שופטים. הם מצביעים על הצורך למנות נשיא לבית המשפט העליון, שני שופטים לערכאה זו ועשרות שופטים לערכאות האחרות. היועצת המשפטית לממשלה, גלי מיארה, סבורה שיש לקבל את העתירות ולפיכך הממשלה ולוין מיוצגים בנפרד בידי עורכי דין פרטיים. הדיון בעתירות יתקיים בשבוע הבא (19.9.23) בפני השופטים ענת ברון, דוד מינץ ויעל וילנר.
לוין אומר כי "מתוך תחושת אחריות גדולה, תוך הפעלת שיקול הדעת הרחב שבסמכותו", שכן "מיצוי הסיכוי להגיע למתווה שיקבל הסכמה ציבורית רחבה הינו השיקול המהותי ביותר שיש לשקול בימים כבדי משקל אלו. מהטעם הזה, ומתוך תקווה - שיש עימה עשייה מרובה ורציפה גם כיום - שהמו"מ הקונסטיטוציוני ישא פרי, החליטו שר המשפטים והממשלה להימנע מקידום חד-צדדי של הצעת החוק לשינוי הרכב הוועדה. לדבריו, מאותה סיבה החליט "שלא לכנס את הוועדה במתכונתה הנוכחית, על-מנת לאפשר הגעה להסכמה רחבה בעם בקשר עם הרכב הוועדה לבחירת שופטים".
לוין מוסיף: "הגשת העתירות, בעיתוי שהוגשו, ממניעים זרים מובהקים, מבקשת לעשות שימוש לרעה בבית המשפט הנכבד, לחלל ולהפר את קדושת האיזון העדין שבין הרשויות, ולחייב את בית המשפט להצטרף לשולחן המו"מ הקונסטיטוציוני, בניגוד לעמדה המוחלטת והמובהקת של בית משפט נכבד זה אשר הקפיד בעבר הקפדה יתרה שלא ליטול סמכויות לא לו, ולא להכתיב למדינת ישראל הסדרים קונסטיטוציוניים, בשבתו כרשות השופטת. עניינן של העתירות, איננו אלא דרישתם של העותרים מבית המשפט הנכבד להכריע בסוגיה ציבורית-חברתית-פוליטית, כך ממש".
לדברי לוין, כינוס הוועדה אינו תכלית בפני עצמה. "תכלית החוק הינה מינוי שופטים. לאחר ששקל השר את הדברים לעומקם, החליט השר כי כינוס הוועדה כעת (יהא הרכבה אשר יהא), לא יגשים את תכלית החוק ולא יביא למינוי שופטים כעת. ההפך הוא הנכון, כינוס הוועדה כעת, חרף המחלוקות העמוקות בעם, ותוך כדי שמתנהל מו"מ קונסטיטוציוני, על עניין זה בדיוק, יחטיא את המטרה וידחה את מועד מיני השופטים זמן רב".
לדעת לוין, הפרשנות לפיה לשון החוק מחייבת אותו לכנס את הוועדה, מנוגדת לחלוטין ללשון החוק, מנוגדת לתכלית החקיקה ולאיזון בין הרשויות, מנוגדת להבנה ארוכת השנים של שלוש הרשויות ומנוגדת לפסיקת בג"ץ בנוגע להפרדת הרשויות. התגובה הוגשה באמצעות עוה"ד אוהד שלם, יעקב כרם, אייל דרורי, יעלה שחר, ליאור דורות ובניה צאיג.

תאריך:  13/09/2023   |   עודכן:  13/09/2023
+מנהל בתיהמ"ש לוחץ על השופטים להשתתף הערב באירוע חברתי
14:29 13/09/23  |  עידן יוסף

מנהל בתי המשפט מפעיל לחצים כבד על השופטים להשתתף הערב באירוע חברתי לשופטים, שמוגדר כאירוע הוקרה "בסימן 75 שנות עצמאות במשפט". רשמית, ההשתתפות איננה חובה באירוע זה, שנועד להציג חזית אחידה של מערכת המשפט בעד הנשיאה אסתר חיות.
הודעות דוא"ל נשלחות שוב ושוב לכל השופטים שלא נרשמו, משלל גורמים בצמרת הנהלת בתי המשפט, כולל של מנהל בתי המשפט עצמו, מיכאל שפיצר, שדרש מהשופטים שטרם נרשמו לעדכן אותו אישית על הרשמתם (כאן חדשות).


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לוין: אי-מינוי שופטים - כדי להגיע להסכמות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
איתמר לוין
בג"ץ אינו צפוי לחזור בו מן הקביעה שיש לו סמכות להתערב בחוקי יסוד; השאלה היא האם רוב השופטים יסברו שזהו מקרה קיצוני המצדיק זאת    האפשרויות של דחיית ההכרעה - החזרת החוק לכנסת, פרשנות מקיימת או קביעה שהתיקון אינו בשל לבחינה - נראות קלושות
אפרים הלפרין
האם דעתה של הנשיאה חיות ננעלה? האם לא ננעלה? האם חיות ממלאת את תפקידה כ"מנהיגת מערכת המשפט"?
איתמר לוין
עמית: זה מה שאני שומע מהצד של הכנסת והממשלה    הפרקליטות: אין דרך לפרשנות מקיימת של ביטול עילת הסבירות    וילנר: מודאגת במיוחד מנושא שומרי הסף    ברון: אם אין אכיפה - לא תהיה חובת סבירות    כבוב: התיקון הוא חלק ממערכה
עידן יוסף
המפלגה אומרת כי אם בית המשפט יכול לבטל חוקי יסוד, הוא הופך את עצמו לריבון במקום העם    נתניהו: "אין דבר כזה בדמוקרטיה 'שומרי סף עליונים' - רק אצלנו"    יו"ר הכנסת אוחנה: "הכנסת לא תקבל בהכנעה את רמיסתה זה לא איום"
דן מרגלית
הטייס ריבקוב: 'אתם יכולים לנשק לי בתחת, לא בשביל להפציץ יהודים טסתי 10,000 מייל ואיבדתי ארבעה חברים'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il