X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הצפות בעיר דרנה [צילום: AP]
הרשויות פתחו בחקירה:
11,300 נספו מקריסת סכרים והשטפונות העזים בחופי לוב
כ-10,000 עדיין נעדרים חשש מהתפרצות של מחלות דוח של סוכנות ממשלתית בלוב קבע עוד קודם לכן ששני סכרים עלולים לקרוס למרות זאת הסכרים לא טופלו התובע הכללי בלוב: "מי שעשה טעויות או רשלנות, התובעים בהחלט ינקטו צעדים תקיפים, יגישו נגדו תיק פלילי וישלחו אותו למשפט"

הרשויות בלוב פתחו בחקירה בשל קריסת שני סכרים שגרמו לשיטפון הרסני בעיר החוף דרנה, ולמותם של 11,300 בני אדם. כך דיווחה סוכנות AP (יום שבת, 16.19.23). התובע הכללי של לוב, א-סדיק אל-סור, אמר כי התובעים יחקרו את קריסת שני הסכרים, שנבנו בשנות ה-70, וכן את הקצאת כספי התחזוקה.
הסופה 'דניאל' פגעה באזורים נוספים במזרח לוב, כולל העיירות ביידה, סוסה, מארג' ושהאט. עשרות אלפי בני אדם נעקרו מבתיהם באזור ותפסו מחסה בבתי ספר ובבנייני ממשלה אחרים.
לדבר התובע, התובעים יחקרו את הרשויות המקומיות בעיר, כמו גם ממשלות קודמות. "אני מרגיע את האזרחים שמי שעשה טעויות או רשלנות, התובעים בהחלט ינקטו צעדים תקיפים, יגישו נגדו תיק פלילי וישלחו אותו למשפט", אמר במסיבת עיתונאים בדרנה בסוף יום שישי.
ג'לאל הרצ'אוי, מומחה ללוב במכון Royal United Services למחקרי הגנה וביטחון, הממוקם בלונדון, אמר כי חקירה עלולה להוות "אתגר ייחודי" לרשויות המשפט, שכן היא עלולה להוביל לדרגים הגבוהים ביותר בלוב.
החשש מסופת 'דניאל' הביא לאזהרות מוקדמות מצד גורמים מקומיים בעיר, שהזהירו את התושבים, אבל לא הייתה אזהרה ספציפית לגבי הסכרים. דוח שנערך על-ידי סוכנות של ממשלת לוב קבע כבר ב-2021 ששני הסכרים לא תוחזקו כראוי למרות ההקצאה של יותר מ-2 מיליון דולר למטרה זו ב-2012 וב-2013.
בשנת 2007 התקשרה חברה טורקית לביצוע תחזוקה בשני הסכרים ולבנות סכר נוסף ביניהם. החברה Arsel Construction Company Ltd מסרה באתר האינטרנט שלה כי היא השלימה את עבודתה בנובמבר 2012. על-אף העבודות שביצעה, כביכול, שני הסכרים קרסו.

הצפות קטלניות
הרס ומוות בעיר דרנה [צילום: יוסף מוראד/AP]

הסופה העצומה והגשמים העזים שנגרמו מסופת הים התיכונית 'דניאל' גרמו להצפות קטלניות ברחבי מזרח לוב בסוף השבוע האחרון. השיטפונות גרמו לקריסת שני סכרים ולהתפרצות חומת מים לגובה של כמה מטרים דרך מרכז דרנה, הרסו שכונות שלמות וסחפו אנשים אל הים.
הסהר האדום של לוב מסר כי יותר מ-10,000 בני אדם עדיין נעדרים. שישה ימים לאחר האסון, המחפשים עדיין חופרים בבוץ ובבניינים, מחפשים גופות וניצולים אפשריים. הסהר האדום אישר עד כה 11,300 מקרי מוות.
קלייר ניקולט, העומדת בראש מחלקת החירום של קבוצת הסיוע "רופאים ללא גבולות", אמרה כי המצילים מצאו "הרבה גופות" ביום שישי ועדיין חיפשו. "זה היה מספר גדול... הים עדיין פולט הרבה גופות למרבה הצער", אמרה ל-Associated Press.
ניקולט אמרה שעדיין נדרשים מאמצי סיוע גדולים, כולל תמיכה פסיכולוגית דחופה לאלה שאיבדו את משפחותיהם. לדבריה, קבורת הגופות היא עדיין אתגר משמעותי, למרות התקדמות מסוימת בתיאום מאמצי החיפוש וההצלה וחלוקת הסיוע.
הרשויות בלוב וקבוצות שנחלצו למתן סיוע הביעו דאגה מהתפשטות מחלות הנישאות במים ומהעברת מטעני נפץ שהוטמנו בעימותים האחרונים בלוב. חיידר אל-סעיח, ראש המרכז למלחמה במחלות בלוב, אמר בראיון לטלוויזיה ביום שבת כי לפחות 150 בני אדם סבלו משלשולים לאחר ששתו מים מזוהמים בדראנה. הוא קרא לתושבים לשתות רק מים בבקבוקים, שנשלחים כחלק ממאמצי הסיוע.
הרשויות בלוב מגבילות עדיין את הגישה לעיר המוצפת כדי להקל על המחפשים לחפור בבוץ ובמבנים החלולים עבור יותר מ-10,000 בני אדם שעדיין נעדרים. לפי ההערכה, גופות רבות לכודות מתחת להריסות או נסחפו אל הים התיכון.

תאריך:  16/09/2023   |   עודכן:  17/09/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
11,300 נספו מקריסת סכרים והשטפונות העזים בחופי לוב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אסונות/פגעי טבע
איציק וולף
משעות הלילה יורד גשם חזק בעיקר במישור החוף המרכזי והדרומי ובשפלה    הגשם צפוי להימשך עד לשעות הערב    המשטרה מזהירה מפני הצפות ונהיגה במזג אוויר סוער
איציק וולף
רבע מהעיר הלובית דרנה נמחקה בשיטפונות העזים שפקדו את המדינה    "גופות שכובות בכל מקום - בים, בעמקים, מתחת לבניינים"
איציק וולף
מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, הודיע כי יפרסם אחרי החגים דוח מעקב מקיף הנוגע לצורך הדחוף בהיערכות ישראלית לרעידת אדמה חזקה    "על ראש הממשלה והשרים הרלוונטיים לתקן הליקויים מיד"
איציק וולף
חשש במרוקו מעלייה משמעותית נוספת במספר ההרוגים    משרד החוץ הודיע כי הצליח ליצור קשר עם כל הישראלים שהוגדרו 'מנותקי קשר'
איציק וולף
במרוקו נמשכים מאמצי החילוץ וההצלה בעקבות רעש האדמה שגבה את חייהם של יותר מ-1,300 בני אדם    אל-על תאפשר ללקוחותיה השוהים במרוקו להקדים טיסותיהם לארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il