X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"אנשים מכובדים ביותר התחייבו" [צילום אילוסטרציה: יניב נדב, פלאש 90]
בדואים יערבו לשלום צעירה ב-500,000 שקל
החלטה יוצאת דופן של בית המשפט, בשל איומים על הצעירה על-רקע "כבוד המשפחה" ולאחר שקבע שאינו יכול לכפות עליה להישאר במקלט מוגן

בני שבט בדואי מן הפזורה בנגב יחתמו על ערבויות של 500,000 שקל להבטחת שלומה של בת השבט, אשר המשטרה קבעה שחייה מצויים בסכנה בשל "פגיעה בכבוד המשפחה". זוהי החלטתה יוצאת הדופן של סגנית נשיא בית המשפט למשפחה בבאר שבע, רותם קודלר-עיאש.
האישה בת ה-21 הותקפה פעמיים בידי אביה בחודש יוני האחרון והוא גרם לה חבלות משמעותיות. שוטרים נאלצו לחלץ אותה מבית אביה אל מול התנגדות פעילה של בני המשפחה; נגד האב הוגש כתב אישום והוא נעצר עד תום ההליכים. האישה הועברה בהסכמתה למקלט מוגן, אך בסוף אוגוסט ביקשה לצאת ממנו כדי להתחתן. המשטרה הזהירה, כי בידיה מידע מוצק לפיו חייה בסכנה, וקודלר-עיאש אומרת שהמידע המודיעיני שהוצג לה מלמד שמדובר בסכנה ברורה ומיידית.
הצעירה הסכימה לשהות במקלט המוגן עד לדיון שהתקיים בתחילת החודש (6.9.23). לדיון הגיעו ארבעה מבני משפחתה ושניים מזקני השבט, שאחד מהם הבהיר שבני המשפחה נתנו את ברכתם לחתונתה עם בחיר ליבה וטען שאינו יודע מיהו הרוצה לסכן את שלומה. המשטרה והעובדת הסוציאלית נעמה וותארי - הזוכים לשבחים רבים מפיה של קודלר-עיאש - התנגדו למתן הערבות בנימוק שאין די בה להבטחת שלומה של הצעירה, והמשטרה ביקשה לחייב אותה להמשיך ולשהות במקלט.
קודלר-עיאש אומרת כי על-פי הפסיקה - לא ניתן לכפות על אדם (כל עוד הוא בריא בנפשו) צו הגנתי, ולכן אין אפשרות לחייב את הצעירה להישאר במקלט. היא מוסיפה: "בית המשפט ער לכך שכללי וחוקי התרבות ממנה מגיעה משפחתה של המשיבה קובעים, כי בני משפחתה הקרובים ביותר הם גם המחויבים להגנה על כבודה, לעיתים גם במחיר פגיעה בחייה, כאשר ערך חייה לעיתים נסוג בפני כבוד המשפחה. עם זאת, מספר אנשים מכובדים ביותר התייצבו בפני ביהמ"ש, מהווים חלק מזקני השבט ומסרו לבית המשפט את התחייבותם המהותית והפרקטית לקחת על עצמם את האחריות על שמירת חייה של המשיבה".
לפיכך קבעה קודלר-עיאש, כי הצעירה תוכל לחזור לשטח מגורי השבט, אם ארבעה מבני המשפחה יפקידו (ביחד ולחוד) 100,000 שקל. עוד נקבע, כי שני זקני השבט יחתמו על ערבויות אישיות של 400,000 שקל, אשר ימומשו "ככל שחלילה תיפגע המשיבה וגורם כלשהו יגרום לפגיעה משמעותית בגופה ובחייה". בדיון הבא תדון קודלר-עיאש בהצעתה, לפיה מחצית מהערבויות יוחזרו בעוד שלוש שנים והיתרה בעוד שש שנים, והיא גם תקבל עידכון מהמשטרה לגבי הסכנה בה מצויה הצעירה וההגנה עליה.

תאריך:  19/09/2023   |   עודכן:  19/09/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בדואים יערבו לשלום צעירה ב-500,000 שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, חתמה בשם המשרד על מזכר הבנות בתחומי סביבה ואקלים עם סוכנות הגנת הסביבה של ארה"ב (EPA)
מירב ארד
יו"ר הוועדה ח"כ יוסף טייב: "עדיף מאוחר מאף פעם. גם אם מקיימים את הדיון אחרי שעבר התקציב, עדיין יש השלכות על התקציב הבא. עם זאת, היינו מצפים שייתנו לנו את האפשרות לפקח כמו שצריך ולא להיכשל בתפקידנו"
עידן יוסף
חוק המרכולים שיזם אריה דרעי לא יבוטל לאחר שיו"ר מרצ לשעבר החליטה שלא להמשיך בהליך המשפטי בבג"ץ    המשמעות: רשויות מקומיות לא יוכלו לחוקק חוקי עזר שיאפשרו פתיחת מרכולים בשבת
איתמר לוין
שר הכלכלה - שהונו מוערך ב-1.3 מיליארד שקל - ספג את הקנס הכבד ביותר על ניהול כספי בלתי תקין    קנסות גם לגמליאל, קריב, בוארון, סוכות, ואטורי, מילביצקי וגוטליב
מירב ארד
במד"א פונים לגבאי בתי הכנסת להכין מראש מכשיר טלפון סלולרי חכם לחירום שימצא בבית הכנסת    הציבור מתבקש לפנות את הדרך ולאפשר לאמבולנסים תנועה חופשית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il