X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שיגור טיל החץ3 [צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון]
השר גלנט חתם על מכירת "חץ 3" לגרמניה
בנאומו הזהיר גלנט מהסרת אמברגו הנשק נגד אירן: "אם יוסר - המלט"ים שהורגים ילדים יהיו רק הפרומו" הגרמנים צפויים להעביר 14 מיליארד שקל - עסקת הייצוא הביטחוני הגדולה ביותר של ישראל

משרדי הביטחון וההגנה של ישראל וגרמניה חתמו על הסכם היסטורי להתנעת העסקה למכירת מערכת 'חץ 3' תמורת כ-14 מיליארד ש"ח - עסקת הייצוא הביטחוני הגדולה ביותר של ישראל.
בטקס חגיגי שהתקיים במשרד ההגנה בברלין, במעמד שר הביטחון, יואב גלנט ושר ההגנה הגרמני, בוריס פיסטוריוס ובהשתתפות מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר וראשת מנהל הרכש הגרמני, Ms. Annette Lehnigk-Emden, נחתם השלב הראשון במימוש ההסכם למכירת מערכת ההגנה האווירית 'חץ 3' לגרמניה.
בפתיחת הטקס חתמו שרי הביטחון וההגנה של ישראל וגרמניה על הצהרה משותפת לחיזוק שיתוף הפעולה בין המדינות. לאחר מכן חתמו מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר וראשת מנהל הרכש של גרמניה על מכתב התחייבות להתנעת העסקה. ההתחייבות בהיקף של 600 מיליון דולר תאפשר תחילת עבודה מיידית על הפרויקט. 
השר גלנט אמר בוקס החתימה: ״80 שנים מאז מלחמת העולם השנייה, ישראל וגרמניה משלבות ידיים בבניית עתיד בטוח יותר לשני העמים. שיתוף הפעולה ההדוק בין המדינות יוביל לשיפור הביטחון של אזרחי גרמניה״. הוא הוסיף: ״היום, באמצעות שתי חתימות פשוטות, עשינו היסטוריה. ישראל וגרמניה הן ידידות אמת, החולקות מידע ויכולות רגישות. אנו גאים לקדם ולחזק את היחסים בין המדינות״.
בטקס בברלין השתתפו ראש מפא"ת במשרד הביטחון, תא"ל (מיל') ד"ר דני גולד, היועץ המשפטי למערכת הביטחון, עו"ד איתי אופיר, ראש אגף הכספים, רו״ח דקל כהן, שחתמו גם הם על מכתב ההתחייבות. עוד השתתפו בטקס ראש מנהלת חומה במפא״ת משה פתאל, שמוביל את הסכם המכירה, יחד עם יו״ר התעשיה האוירית עמיר פרץ, מנכ״ל התעשיה האוירית בועז לוי, וראש פרויקט חץ 3 מהצד הגרמני, קולונל קרסטן קופר. 
כלל פרטי החוזה סוכמו בין משרד ההגנה הגרמני ומשרד הביטחון הישראלי ויוגשו לאישור סופי של הממשל הגרמני ובית המחוקקים. חתימה על החוזה המלא צפוייה לקראת נובמבר 2023. במקביל לטקס, חתם נציג המלמ״ב (הממונה על הביטחון במערכת הביטחון) על נספח ביטחון מול עמיתו הגרמני, שמסדיר את המעטפת הביטחונית לעסקה.
מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר: "עסקת החץ 3, הגדולה והמשמעותית בתולדות המדינה, תזניק לשיא חדש את היצוא הביטחוני הישראלי ותוסיף באופן ישיר מאות מקומות עבודה חדשים. מערכת הביטחון הישראלית מוכיחה פעם נוספת את עוצמתה ויתרונותיה הטכנולוגיים. אירוע החתימה היום הוא צעד נוסף במסע, שהפך אותנו בתוך עשרות שנים מעם חסר הגנה, לאומה שמסייעת למעצמות עולמיות להגן על עצמן. מערכת החץ 3 תציל חיים רבים, גם בזכות ההרתעה שהיא מייצרת, וגם בזכות יכולות היירוט האדירות שלה."
ראש מפא"ת במשרד הביטחון, תא"ל (מיל') ד"ר דניאל גולד: "חדשנות, יצירתיות ותעוזה הן שהביאו את מערכת הביטחון הישראלית לעליונות טכנולוגית עולמית. מערכת 'חץ 3', שכל כולה חשיבה מחוץ לקופסה, היא אחת הפסגות הטכנולוגיות שהשגנו, כדי להגן על אזרחי ישראל ושאת יכולותיה אנו שמחים לחלוק היום עם גרמניה ואירופה."

תאריך:  28/09/2023   |   עודכן:  28/09/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השר גלנט חתם על מכירת "חץ 3" לגרמניה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
נציג הפרקליטות מבהיר בדיון על חוק הנבצרות שלדעת מיארה אין לה סמכות להכריז על נבצרות - ואומר שהסמכות יהיה בידי בג"ץ    סולברג, מינץ, אלרון ושטיין מקשים על עמדת מיארה התומכת בקבלת העתירות
איתמר לוין
השופטים: הסמכות לדחות את תחולת החוק היא משום שמדובר בפרשנות לחוק; עו"ד מיכאל ראבילו: מדובר בהתערבות בחוק יסוד    ראבילו מצהיר שהחוק אינו משנה את הסדר ניגוד העניינים של נתניהו    חיות: הכלל הוא שחוק יסוד הנוגע למבנה המשטרי חל מהכנסת הבאה
מירב ארד
השקת האונייה תתקיים בחודש ביולי 2024    המכירה נפתחה ומחיר ל-4 לילות הינו החל ב-540 דולר לאדם
מירב ארד
כחודשיים לאחר התפטרות המנכ"ל אסף צלאל, בכירה נוספת במשרד - גלי נהרי,הודיעה על התפטרותה מהתפקיד
יצחק דנון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il