X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השופט מגן אלטוביה
ביהמ"ש דחה בקשת ראש יהודי לצו נגד עיריית ת"א
דחה בקשת ראש יהודי נגד ביטול אירועי סוכות בת"א. השופט קבע כי החלטת העירייה אינה נובעת משיקולים פסולים ההחלטה עוררה ביקורת מצד גורמים פוליטיים, שטענו כי ההשופט אלטוביה לא יודע את לשונות של חוק יסוד

בית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב דחה (יום ו', 29.9.23) את בקשת ארגון ראש יהודי להוציא צו מניעה נגד החלטת עיריית ת"א לביטול אירועי סוכות ושמחת תורה במרחב הציבורי. את החלטתו נימק השופט מגן אלטוביה בכך שהחלטת העירייה אינה נובעת משיקולים פסולים ולכן אין בסמכות בית המשפט להתערב בה.
אלטוביה קבע כי לא הוצגו טיעונים המצדיקים התערבות בהחלטת העירייה, וביקש מהצדדים להידבר ולנסות להגיע להסכמות. העירייה נדרשת להגיב לעתירה עד ליום ראשון ב-17:00, ולאחר מכן בית המשפט יחליט אם לדון בה לגופה.
הארגון טען בעתירתו נגד החלטת העירייה כי זו התבססה על מידע שגוי, וכי הדגלים שהציב ביום כיפור בכיכר דיזנגוף לא היו מחיצה פיזית שהפרה את פסיקת ביהמ"ש.
שר הפנים משה ארבל הגיב על החלטת השופט לבחון את ביטול עילת הסבירות גם על החלטת רשות מקומית, ואמר: ״יום בו שופט בבית משפט מחוזי לא יודע לשונו הפשוטה של חוק יסוד זהו יום כיפורים של המערכת. מערכת המשפט זקוקה נואשות לאמון וככה לא בונים אותו״.
ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית): "מביך. ובכלל, האירועים בתל אביב היו יכולים להיות הזדמנות עבור מערכת המשפט כדי להדגים שהם מגינים מפני עריצות שלטונית, אפליה ושרירות לב. במקום זאת כולם רואים שאין קשר בין בית משפט בעל כוח אינסופי ללא אח ורע בעולם, לבין הגנה על זכויות או על מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית. אגב, שופט שלא יודע מה החוק אומר יכול להיות בבעיה רצינית במערכת משפט ששופטת על-פי החוק...".
השר עמיחי אליהו: "אם בית משפט רואה כסבירה - החלטת ראש עיר למנוע סוכות מתושבי ת"א, הוא מחייב את כולנו לקרוא בקול - הגיעה השעה ל'סבירות יהודית'".
ח"כ טלי גוטליב (הליכוד): "שופט בישראל שלא יודע לקרוא הוראת חוק פשוטה ומוציא תחת ידו החלטה שבגלל ביטול עילת הסבירות, ספק בעיניו אם יוכל להתערב בהחלטת רשות מקומית. אדון אלטוביה, צימצום עילת הסבירות קשורה רק להחלטות ממשלה ושרים! אבל רשמתי בפניי שמקורות הפרשנות שלך זה שלטים בהפגנות של כוח קפלן. בושה".

תאריך:  29/09/2023   |   עודכן:  30/09/2023
+ראש יהודי עתרה נגד איסור פעולות בסוכות בתל אביב
09:53 29/09/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

העירייה שללה מן העמותה את ההיתרים להקמת סוכה ולעריכה הקפות שניות  ▪  ראש יהודי: לא הייתה כל הפרת חוק ביום הכיפורים, העירייה נותנת פרס לפורעי חוק

מבקשת להקים סוכה ברחוב [צילום: יוסי אלוני, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש דחה בקשת ראש יהודי לצו נגד עיריית ת"א
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הדרת נשים
איתמר לוין
העירייה שללה מן העמותה את ההיתרים להקמת סוכה ולעריכה הקפות שניות    ראש יהודי: לא הייתה כל הפרת חוק ביום הכיפורים, העירייה נותנת פרס לפורעי חוק
עידן יוסף
יו"ר עוצמה יהודית טוען כי הצורך לקיים את אירוע התפילה מחר התייתר "לאור הודעת מובילי מחאת השמאל הקיצוני, לפיה לא יחזרו על הפעילות האנטישמית אותה ביצעו ביום הכיפורים
עידן יוסף
יו"ר המחנה הממלכתי: "בשם הרצון לשמור כביכול על המרחב הציבורי, ננקטה אלימות כלפי מתפללים ביום הקדוש והופרעה התפילה"    "החוק נלקח לידיים משני הצדדים והכבוד ההדדי נעלם מזה ומזה כאחד"
עידן יוסף
איציק וולף
בארגון שעומד מאחורי התפילה בכיכר דיזנגוף ביום הכיפורים טוענים כי קבוצת מתפרעים קיימה "מופע צרחות וביריונות" והצליחה להדוף מאות תושבי תל אביב שביקשו להתפלל    טוענת ששורת הדגלים האוורירית שהקימה עמדה בפסיקה המשפטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il