X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הפגנות הדרוזים נגד הטורבינות [צילום: אייל מרגולין, פלאש 90]
דרוזים לביהמ"ש: לבטל את טורבינות הרוח בגולן
25 בעלי קרקעות בשטח פרויקט הענק, אשר הוביל להפגנות אלימות נגדו, טוענים שהוא אושר בניגוד לחוק ובניגוד לתוכנית החלה עליו

מאבק הדרוזים ברמת הגולן נגד הקמת טורבינות הרוח של חברת אנרגיית רוח נקייה מגיע לבית המשפט. 25 מבני העדה מבקשים (28.9.23) מבית המשפט המחוזי בנצרת לבטל את ההיתר שניתן לפרויקט, בטענה לפגמים מהותיים בהליך שהוביל לאישור שהעניקה הוועדה הארצית לתשתיות לאומיות, ואשר לדבריהם הוביל לכך שהיתר הבנייה הוא בלתי חוקי בעליל.
הפרויקט כולל 21 טורבינות בגובה של 220 מטר, האמורות לייצר 100 מגה-ואט חשמל; ההשקעה בו מסתכמת ב-700 מיליון שקל. אנרגיית רוח נקייה שייכת לחברת אנרג'יקס שבשליטת חברת התשתיות והבנייה אלוני-חץ ואשר נסחרת בבורסה בתל אביב בשווי שוק של 6.3 מיליארד שקל.
התנגדות הדרוזים להקמת הטורבינות הובילה בחודשים האחרונים להפגנות אלימות ולהקפאת הבנייה בידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו. לפרויקט יש התנגדות גם מצד אנשי שמירת הטבע, בטענה שהוא יפגע בעיקר בציפורים בסביבה, וזאת למרות שהוא מהווה רכיב משמעותי במעבר לאנרגיה נקייה.
בעתירה נטען, כי "הפרשה כולה, מדיפה ריח רע מאוד! ועדה לתשתיות לאומיות מגויסת לשירות טייקון כדי לאשר עבורו, בהליך מזורז (שלא נועד לשם כך), תוכנית על פני אלפי דונמים של קרקע פרטית, של בעלים פרטיים. אף שלכאורה ניתן לסבור, כי מדובר בעניין בעל חשיבות לאומית - אנרגיה ירוקה, זה אינו המצב. לא מדובר בתשתית לאומית אמיתית, אלא בפרויקט מסחרי-כלכלי פרטי. למרבה הצער, לא רק התגייסות והעמדה של תשתית תכנונית לאומית (הות"ל), לרשות יזם פרטי ולטובת מיזם עסקי פרטי, אלא שההליך כולו, לקה בפגמים קשים - ב'עיגול פינות' שאין כל סיכוי שהיה מתקיים בכל מקרה אחר ואשר פגע פגיעה קשה בזכויותיהם של העותרים, של בעלי הקרקע בתחום התוכנית בכלל ושל כלל תושבי האזור".
לא הוגש מסמך בנושא הזכויות
העותרים - בעלי קרקעות באזור הפרויקט - אומרים, כי קרקעותיהם מצויות בשטח תוכנית תשתיות לאומיות (תת"ל) 47 המשתרעת על פני 3,500 דונם ומיועדת להקמת טורבינות רוח. כל הקרקעות שבתחום התוכנית אינן מוסדרות, כך שזכויותיהם בהן אינן רשומות בטאבו. לתוכנית הוגשו 1,000 התנגדויות, ורבות מהן עסקו בזכויות הקנייניות בשטח עליו היא חלה.
בהתאם להמלצת החוקר שבדק את ההתנגדויות נקבע בתוכנית, כי הגשת מסמך מפורט בנושא הזכויות בקרקע היא תנאי לדיון בבקשה להיתר הבנייה של הפרויקט. אולם - טוענים העותרים - הוועדה לתשתיות לאומיות (הות"ל) התעלמה מהוראה זו והסתפקה במפה ומסמכים שהגישה אנרג'יקס. בכך היא גם חרגה מסמכותה, שכן רק בית המשפט יכול לפעול בדרך זו. הות"ל אומנם ציינה שאינה מכריעה בסוגיות הקנייניות, אך בפועל עשתה זאת וגם בכך חרגה מסמכותה, נטען בעתירה.
עוד טוענים העותרים, כי הות"ל אישרה את הפרויקט למרות שהשטח לא חולק למגרשים ולא אושר תשריט חלוקה כפי שקובעים הן חוק התכנון והבנייה והן תת"ל 47 עצמה. היועצת המשפטית של הוועדה אומנם טענה שהתוכנית מהווה תשריט וחלוקה למגרשים, אך העותרים אומנם שהתוכנית מבהירה במפורש שלא זה המצב. לשיטתם, גם כאן מדובר בפגם בסיסי המחייב לבטל את האישור. העתירה הוגשה באמצעות עוה"ד יובל גלאון, סלאם חאמד ומיטל ארבל, וטרם הוגשו תגובות הוועדה והחברה.

תאריך:  02/10/2023   |   עודכן:  02/10/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרוזים לביהמ"ש: לבטל את טורבינות הרוח בגולן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הודה כי אם יתקיימו בחירות הסיכויים של הממשלה הנוכחית לנצח נמוכים יותר מהבחירות האחרונות    הוסיף: "הרוב לא מעוניין שנטפל עכשיו ברפורמה המשפטית"
עידן יוסף
הגידול נובע מהצורך בכלי רכב גנובים וחלפים לשימוש עצמי בשטחי הרשות הפלשתינית    בראש רשימת הרכבים הגנובים היו ג'יפים וג'יפונים, רכב פרטי, אופנועים, רכב מסחרי ומשאיות    היעדים המרכזיים של גנבי הרכב היו טולכרם, קלקיליה, רמאללה וחברון
עידן יוסף
הראשון לציון יצחק יוסף אמר כי להפרעות לתפילות ליל כיפור אחראי קומץ שמקנא בציבור הדתי ולכן שונא אותו    אומר כי יש לקרב אותם לתורה תוך התמקדות באכילת מזון כשר שמסיר את טמטום הלב    במפלגות החילוניות באופוזיציה תקפו את הרב
עידן יוסף
כוח משטרתי ליד מושב חצב פתח במרדף אחר העבריינים, תושבי רמלה שהפעילו מטען, חיסל אחד מהם ופצע את חברו קשה    הפיצוץ היה ברכב בו ישב אדם נוסף שנפצע קשה    באשקלון חוסל עבריין מוכר
עידן יוסף
שר המשפטים התבקש שלא לנאום בטקס הפרישה של נשיאת בית המשפט העליון ושל השופטת ברון    הסיבה לביטול היא סירובו של שר המשפטים יריב לוין לכנס את הוועדה לבחירת שופטים    הנהלת בתי המשפט ביקשה משר המשפטים שלא לנאום בטקסי הפרישה בבית המשפט העליון בנימוק שקיימת עתירה פתוחה נגד שר המשפטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il