רשם הפטנטים ידון שוב בבקשה התעשיה האוירית לרשום פטנט על שיטה לעקיפת מכשולים בעת טיסתם של כטב"מים (כלי טיס בלתי מאוישים). כך קובעת שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב,
תמר אברהמי, בעקבות ערעור תע"א על דחיית הבקשה.
תע"א הסבירה, כי כטב"מ בנתיב מתוכנן מראש והמורכב מנקודות ציון בהן עליו לעבור, אולם במהלך הטיסה עלולים לצוץ אילוצים המשפיעים על המסלול. הפטנט המדובר הוא קונספט ייחודי בעל יתרונות בולטים להתגברות על אילוצים, שלא תואר בידע הקודם.
הבקשה נדחתה בנימוק שאין בה חידוש לעומת הידע הקודם, הכולל התגברות על אילוץ אחד לפחות. הבקשה אינה מוגבלת להתגברות על אילוצים מרובים, ומכאן שהיא חלה גם על אילוץ בודד ובכך אין חידוש. עוד נקבע, כי הבקשה אינה כוללת תיאור נאות של דרכי הביצוע של האמצאה.
אברהמי אומרת (26.9.23), כי "שלב הערעור צמצם וחידד את אשר עומד על הפרק. המערערת [תע"א] נכונה לצמצם את התביעות באופן שלא יחולו על מקרה של אילוץ אחד. כמו-כן, המערערת הבהירה, כי כוונתה בבקשת הפטנט היא 'לחשב זווית גלגול שמתגברת על האילוצים בעודה נמנעת מחישוב מסלול חדש'. בתשובת הרשם מנגד נכתב בעניין זה, כי 'רכיב זה הוא אכן חדש, אך הבקשה לא מפרטת כיצד לבצעו, שכן לא ברור ממה נגזרת זווית הגלגול'".
בנסיבות אלו, קובעת אברהמי, יש להעניק לתע"א הזדמנות נוספת לשכנע את הרשם מדוע התיאור שלה מצדיק את רישום הפטנט. את תע"א ייצגו עוה"ד קובי אסולין ויוסי קרביץ, ואת הרשם - עו"ד גינת אריאל-קצ'קו.