X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שטיין. לשבור את קשר השתיקה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
העליון: 28 חודשי מאסר לסיוע בסחיטה - עונש מקל
שטיין דחה את ערעורו של אדם שסייע לאישה לסחוט 6,000 שקל מגבר לאחר שתיעדה אותו במצבים אינטימיים: העונש אינו חמור ואף נוטה לקולא

עונש של 28 חודשי מאסר בפועל למי שהיה מעורב בסחיטה על-רקע מיני הוא עונש מקל - אומר (4.10.23) שופט בית המשפט העליון, אלכס שטיין. הוא חוזר על הפסיקה העקבית של העליון, ולפיה יש להחמיר בענישה בעבירות סחיטה.
שטיין דחה את ערעורו של דניאל מהרי, אשר הודה שסייע לאישה מסוימת לסחוט גבר לאחר שתיעדה אותו במצבים אינטימיים במסגרת שיחותיהם בצ'אט מקוון. מהרי סייע לאישה לגבות את הסכום שסחטה - קרוב ל-6,000 שקל. מהרי הודה בסיוע לסחיטה באיומים ובסיוע לנסיון סחיטה באיומים, במסגרת הסדר טיעון שלא כלל הסכמה על העונש.
בית המשפט המחוזי בירושלים (השופטת תמר בר-אשר) גזר עליו שנתיים מאסר והפעיל מאסר על תנאי של עשרה חודשים שהיה תלוי ועומד נגדו - אך רק ארבעה חודשים במצטבר ואת היתרה בחופף. כאמור, עונשו הכולל של מהרי נקבע על 28 חודשי מאסר. עברו הפלילי של מהרי כולל סחיטה באיומים, עבירות רכוש, אלימות ועוד.
שטיין מזכיר, כי בית המשפט העליון עמד פעמים רבות על החומרה המופלגת של עבירת הסחיטה וקבע שיש להחמיר בענישה עליה. "ענישה כאמור צריכה להעביר מסר חד וברור לציבור, כי הסוחטים באיומים ישלמו על מעשיהם בדרך של שלילת חרותם לתקופה ארוכה - זאת, לא רק מטעמי הלימה והרתעת הרבים, אלא גם כדי לעודד את קורבנות הסחיטה לשבור את 'קשר השתיקה' שנכפה עליהם ולפנות, מבלי להסס, לרשויות אכיפת החוק על-מנת לשים קץ לסחיטה בה הם נתונים".
שטיין מוסיף: "חומרתה היתרה של עבירה כאמור נובעת גם מקיומו של 'קשר שתיקה' אשר נכפה על נפגעי העבירה, ואשר מונע מהם לפנות לעזרתן של רשויות אכיפת החוק מחשש למימוש איומי הסחיטה. חשש זה הולך ומתעצם כאשר האיום שבבסיס הסחיטה כורך בתוכו את חשיפת המידע האינטימי, בעל אופי מיני, אודות קורבן הסחיטה - מידע שפרסומו ברבים עלול לבייש את הקורבן, להשפילו לנגד עיני הבריות וכן לפגוע בצנעת הפרט ובאוטונומיה האישית שלו".
בעניינו של מהרי קובע שטיין: "אין אפוא צל של ספק בכך שהמערער עבר עבירה חמורה וצריך להיענש בחומרה. מנקודת ראות זו, אין לי אלא לומר כי העונש שהושת על המערער אינו חמור כלל ועיקר, ולטעמי אף נוטה לקולא, בהתחשב בכך שבית משפט קמא הפעיל חלק ניכר מהמאסר על-תנאי שהיה תלוי ועומד נגד המערער בחופף עם המאסר שהשית על המערער בגין העבירות בהן מצאוֹ אשם". השופטים יצחק עמית ויוסף אלרון הסכימו עם שטיין. את מהרי ייצג עו"ד דותן דניאלי, ואת המדינה - עו"ד מסעד מסעד.

תאריך:  04/10/2023   |   עודכן:  04/10/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון: 28 חודשי מאסר לסיוע בסחיטה - עונש מקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
עידן יוסף
בניגוד למה שנהוג כאשר שופטי בית המשפט העליון פורשים, אסתר חיות שוקלת שלא להקריא פסק דין במעמד פרישתה, מכיוון שאין אחד שהוא דרמטי ומשמעותי מספיק
איתמר לוין
חשיפה: הדוברות מחקה בצורה שיטתית את שמותיהם של 31 עדים מתוך פסק דין בעבירות מס וזיוף    ייתכן שמדובר בפרצה המאפשרת גם לאחרים לזייף מסמכים
איתמר לוין
ביהמ"ש המחוזי מרכז: המחלקה תפצה שתי שוטרות אשר קיימו קשר אינטימי עם שחם, משום שהשאלות שהוצגו להן היו חודרניות ומשפילות
איתמר לוין
55% מהתלונות המוצדקות אשתקד - על הפרקליטות; 20% נוספים - על תביעות המשטרה והיחידה להסדר מותנה    תלונות רבות: על סחבת של שנים בטיפול
איתמר לוין
נשיא המחוזי בנצרת דאז הרשיע עבריין בנייה בהפרת צווים למרות הבדלים בשמות ובמספרי הזהות    העליון: "אין להלום הרשעה בעבירות הפרת צו שיפוטי שנתוניו שגויים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il