העובדים בשלושת יצרני הרכב הגדולים ביותר בארה"ב - פורד, ג'נרל מוטורס ו-Stellantis (לשעבר קרייזלר) - יקבלו תוספות שכר של 25% ב-4.5 השנים הקרובות. כך קובעים הסכמים שנחתמו בשבוע האחרון בשלוש החברות, האחרון שבהם - אמש ב-GM. מדובר בהסכמים עקרוניים, המצריכים עדיין את אישור העובדים עצמם לאחר שנחתמו בידי ארגון עובדי הרכב, והם יסיימו שביתה בת שישה שבועות בחלק מן המפעלים של שלוש החברות.
ההסכמים כוללים גם מנגנון להצמדת השכר למדד, כדי שהאינפלציה לא תבלע את ההעלאות. עד כה פורסמו פרטי השכר בפורד, והם צפויים להיות דומים בשתי החברות האחרות. מדובר על העלאה של 68% בשכר ההתחלתי ועלייה של 33% בדרגות השכר הגבוהות ביותר לעובדים (ולא למנהלים), כך שהשכר יהיה 42 דולר לשעה לעומת 32 דולר עד כה. בשניים ממפעלי החברה יבוטל סולם השכר שאפשר עד כה לחברה לשלם לעובדים חדשים הרבה פחות מאשר לעובדים זמניים; שכרם של האחרונים יועלה ב-150% לאורך תקופת ההסכם.
ההסכמים אינם אמורים לחול על העובדים שאינם מאוגדים ובמיוחד על העובדים במפעלי הסוללות לרכבים החשמליים שבבעלות שלוש היצרניות. אולם נשיא האיגוד, שון פיין, הודיע החודש, כי ההסכם הקיבוצי יחול על עובדי מפעל הסוללות של GM, וכי ההסכם עם פורד יקל על הצטרפותם של עובדי מפעל הסוללות שלה לשורות הארגון. פיין הוסיף, כי ברצונו לאגד את עובדי מפעלי הרכב והסוללות של טסלה - החברה המובילה בתחום הרכב החשמלי - כמו גם את העובדים במפעלים המקבילים של יצרנים זרים דוגמת טויוטה, הונדה וב.מ.וו.