X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נציגת AIG תרמה לאווירת ה"חפיף" [צילום: ריצ'רד דרו, AP]
סולברג לחברות הביטוח: לנהל בכובד ראש את החיתום
"ראוי כי יתנו דעתם על האחריות המוטלת עליהם, להגן על הליך החיתום ככזה המתנהל בכובד ראש, גם אל מול לקוחות ש'אצה להם הדרך'"

"מן הראוי להשמיע 'הערת אזהרה', לא רק לצד המבוטח, לבל
יקל ראש בהליכי כריתת חוזה הביטוח, לא כל שכן, שלא יערים, אלא גם לגורמים המבטחים - שראוי כי יתנו דעתם על האחריות המוטלת עליהם, להגן על הליך החיתום ככזה המתנהל בכובד ראש, גם אל מול לקוחות ש'אצה להם הדרך'". כך אומר (7.11.23) שופט בית המשפט העליון, נעם סולברג.
סולברג מותח ביקורת על התנהלות נציגת חברת הביטוח AIG בעת שמכרה, בשנת 2010, ביטוח חיים לדוד עמוס המנוח. הוא קובע שעמוס אומנם רימה בכוונה תחילה את החברה, אך אומר שגם התנהלות הנציגה הייתה בעייתית ותרמה לכך שעמוס מסר תשובות כוזבות בנוגע למצבו הרפואי. סולברג מצטט את פסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב: "[הנציגה] משווה לאירוע הזמנת הביטוח נופך קליל ושטחי, ההפך הגמור מהליך רציני כפי המתבקש. [הנציגה] משתפת פעולה עם בקשת המנוח להנפיק פוליסת ביטוח חיים ופוליסת ביטוח מבנה בעשר דקות, במקום לומר לו שעסקינן בהליך רציני האמור להתבצע ביישוב הדעת, תוך מחשבה, ולא בשיטת אקספרס".
עמוס ביקש לרכוש מהר ככל האפשר ביטוח חיים הנלווה למשכנתה ומסר תשובות שליליות כוזבות בנוגע למצבו הרפואי. עמוס הלך לעולמו ב-2015, בשל דימום מוחי נרחב שנבע בין היתר מיתר לחץ דם - גורם שאת קיומו הכחיש בעת מילוי השאלון הרפואי מול AIG. החברה שילמה לאלמנתו, ורד עמוס, 200,000 שקל - 43% מסכום הפוליסה - וזאת בשל התשובות הכוזבות. בית משפט השלום בבת-ים קיבל את תביעתה של עמוס והורה ל-AIG לשלם את מלוא הסכום, אך בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע שייוותר בידיה רק הסכום שכבר קיבלה.
סולברג דחה את בקשתה של עמוס לערער, בקובעו שאין מדובר בעניין עקרוני המצדיק דיון בגלגול שלישי, אלא במחלוקת הנטועה כולה בנסיבות המקרה. הוא אומר כי מסקנתו של המחוזי - לפיה עמוס רימה בכוונה את AIG, משום שהניח שמצג אמת היה מאריך את התהליך, אותו ביקש לסיים בדקות בודדות - מעוגנת היטב בחומר הראיות.
כאמור, לצד זאת סולברג מותח ביקורת על נציגת AIG, "שנראה כי 'נענתה', במידה לא מבוטלת, לחיפזון של המנוח ולאווירת
ה'חפיף' ששרתה על השיחה; זאת, אף שהיה מצופה כי בנסיבות אלו - ודווקא על-רקע הרושם הברור, כי מדובר בלקוח שתשומת ליבו אינה נתונה למלוא המשמעויות החוזיות של ההתקשרות - 'תצנן' הנציגה את להט הלקוח, ותבהיר את מהותיות העניינים הרפואיים שעליהם היא שואלת, ואת ההשלכה האפשרית של מענה חלקי ולא כן מצידו". על-רקע זה, הוסיף סולברג את האזהרה הרוחבית לחברות הביטוח. את עמוס ייצג עו"ד מתיא עמרן, ואת AIG - עוה"ד תמי גרינברג ואם-לי פולאקביץ.

תאריך:  08/11/2023   |   עודכן:  08/11/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סולברג לחברות הביטוח: לנהל בכובד ראש את החיתום
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
רונן קבעה שבית המשפט המחוזי יבחן בעצמו חלופת עבודה שהציע נאשם, שכן שירות המבחן הודיע שיוכל להגיש תסקיר רק בסוף חודש דצמבר
איתמר לוין
רשידה טלייב, הפלשתינית היחידה בקונגרס, לא הסתייגה מהקריאה "לשחרר את פלשתין מהים עד הנהר"    הגינוי - ברוב של 234 מול 188; ציר דמוקרטי יהודי הגן על טלייב בטענה לחופש הביטוי
עידן יוסף
בישיבת המועצה הארצית לתכנון ובנייה אושרה הפקדת תוכנית להקמת היישוב "חנון" במועצה האזורית שדות נגב    היישוב יהיה קהילתי, דתי וחילוני, ויכלול כ-500 משפחות    הקמת היישוב החדש נחשבת לצעד משמעותי בחיזוק ההתיישבות בחבל התקומה ובתוכנית המשמעותית לשיקום האזור
עידן יוסף
משרד התחבורה, החשכ"ל ונת"ע אישרו את ההסכם המעודכן עם זכיינית קו הרכבת הקלה, קבוצת TMT    ההסכם כולל תיקונים והתאמות הנדרשים עקב הזמן שעבר מאז הגשת מסמכי המכרז    הסגירה הפיננסית, שצפויה להסתיים בקרוב, תאפשר את תחילת העבודות והקו ייפתח בשנת 2028
עידן יוסף
שר הביטחון במהלך ישיבת ועדת החוץ והביטחון: "לישראל יישמר חופש פעולה מוחלט לפעול בכל מצב שיתקיים בו איזשהו איום ברצועת עזה"    יו"ר הוועדה: "ניכר כי נעשית עבודה יסודית ורצינית לפי התוכנית. אנו דנים כיצד מגיעים באופן מעשי למטרות שאותן הציב הקבינט - השמדת חמאס והחזרת החטופים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il