X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[בינג AI]
שוק המזון: איסור על מבצעי 1+1 באמצעות הנחות
רשות התחרות פרסמה גילוי דעת שמבהיר את האופן שבו היא מפרשת את המונח "מצרך אחר" לעניין "קשירה כלכלית" בכך היא מקווה להגביר את התחרות בשוק המזון על-ידי כך שלחברות גדולות יהיה פחות כדאי לתת הנחות מותנות בקנייה של מוצרים אחרים

רשות התחרות פרסמה (19.11.23) גילוי דעת המבהיר את פרשנות המונח "מצרך אחר" בחוק קידום התחרות בענף המזון, התשע"ד-2014. החוק, שנכנס לתוקף ב-1 בינואר 2024, אוסר על ספק גדול להתנות מתן הנחה לקמעונאי גדול ברכישת מצרך אחר של אותו ספק.
קשירה כלכלית היא מצב שבו חברה מעודדת את הלקוחות שלה לקנות שני מוצרים שלה יחד, גם אם הם אינם קשורים זה לזה, על-ידי מתן הנחה על אחד המוצרים בתנאי שהלקוח יקנה גם את המוצר השני. קשירה כלכלית עלולה לפגוע בתחרות בשוק, שכן היא יכולה להוביל לכך שלקוחות יקנו מוצרים של חברה אחת גם אם הם לא מעוניינים בהם, רק כדי להשתמש בהנחה.
גילוי הדעת של רשות התחרות קובע כי שני מצרכים נחשבים "מצרכים אחרים" אם הם אינם תחליפיים בעיני הצרכן. משמעות הדבר היא שמוצרים מקטגוריות שונות, מוצרים שנמכרים תחת מותגים שונים, ומוצרים שאחד מהם נמצא בפיקוח מחירים והשני אינו נמצא בפיקוח, נחשבים "מצרכים אחרים".
כך, לדוגמה, ספק גדול לא יוכל להתנות בין ההנחה על מעדני חלב להנחה על משקאות קלים, בין ההנחה על שוקולד פרה להנחה על שוקולד מילקה, או בין ההנחה על לחם אחיד או חלב 3% בפיקוח להנחה על חלב מועשר של יטבתה שאינו בפיקוח.
ברשות התחרות אומרים כי האיסור על קשירה כלכלית באמצעות הנחות צפוי להגביר את התחרות בשוק המזון. החוק החדש יאסור על חברות גדולות לתת הנחות מותנות בקנייה של מוצרים אחרים, מה שיהפוך את הדבר לפחות כדאי להן. כתוצאה מכך, לקוחות צפויים ליהנות ממגוון רחב יותר של מוצרים במחירים תחרותיים יותר.

הערות לגילוי הדעת יתקבלו עד ליום 30.11.23 לכתובת eyalsh@competition.gov.il
תאריך:  20/11/2023   |   עודכן:  20/11/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שוק המזון: איסור על מבצעי 1+1 באמצעות הנחות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
יו"ר ועדת החוץ והביטחון: "מודאג מהימשכות המצב בו אין גוף שמתכלל את אירוע המלחמה על כל היבטיו. קראתי לראש הממשלה להטיל את מלאכת התכלול על המל"ל. לדאבוני, לא עודכנתי על כל התקדמות בנושא"
עידן יוסף
לדעת ראש הממשלה, הצנזורה מאשרת פרסומים שפוגעים בביטחון המדינה    בעקבות ההדלפות מישיבות, הוא דורש לקדם חוק שיחייב שרי קבינט בבדיקת גלאי אמת    שרים מתנגדים לחקיקה הזו, מחשש שהיא עלולה לפגוע בביטחון המדינה
עידן יוסף
רשות המיסים פתחה מערכת מקוונת להגיש תביעות פיצויים לעסקים שנפגעו במלחמה    המערכת מציעה מסלולים שונים לפיצוי, בהתאם למיקום העסק ולמידת הפגיעה    תביעות במסלולים העיקריים ייענו בתוך מספר ימי עסקים
עידן יוסף
בית החולים שימש באופן שוטף כתשתית לפעילות טרור ואליו הובילו מחבלי חמאס חטופים ב-7 באוקטובר    מידע מודיעיני: השבויה רב"ט נועה מרציאנו נלקחה לבית החולים ושם נרצחה    בצילומים מבית החולים נראים מחבלים מובילים אזרח נפאלי ואזרח תאילנדי, שנחטפו משטח ישראל
עידן יוסף
שר הביטחון אומר כי חיזבאללה סופג פגיעות משמעותיות בהרבה וצה"ל חיסל חוליות ירי ופגע לו בנכסים וביעדים צבאיים    מתגברים הנסיונות להוציא פיגועים ביו"ש    על הזירות הרחוקות אמר גלנט: "אנו עוקבים אחר הדברים ונדע לפעול בזמן, במקום ובעוצמה המתאימים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il