X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רק שתי חברות עמדו בתנאי הסף [צילום אילוסטרציה: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
טרם נגד ביקורופא על שירותי רפואה לחיילים
טרם מבשת לקבוע שהיא הזוכה במכרז משרד הביטחון, בטענה שהצעתה של ביקורופא נמוכה ב-45% מהתעריף הנוכחי שלה עצמה וגרעונית ב-95 מיליון שקל

חברת טרם טוענת, כי משרד הביטחון העניק לחברת ביקורופא את הזכייה במכרז להפעלת מרפאות עורפיות עבור חיילי צה"ל, למרות שהצעתה גרעונית בשיעור של 95 מיליון שקל. טרם מבקשת (4.12.23) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לפסול את הצעתה של ביקורופא ולקבוע שהיא הזוכה במכרז.
טרם נמצאת בשליטת משפחת אפלבאום (יורשי המייסד, ד"ר דוד אפלבאום שנרצח בפיגוע ב-2003) ומפעילה קרוב ל-30 מרפאות. ביקורופא שייכת למשפחת מנדל מארה"ב (יורשי האחים הפילנטרופים ג'ק מנדל, ג'וזף מנדל ומורטון מנדל) ומפעילה קרוב ל-25 מרפאות. ביקורופא היא גם הזכיינית הנוכחית של משרד הביטחון להענקת שירותי הרפואה למאות אלפי חיילי סדיר ומילואים.
על-פי העתירה, המכרז שפורסם בחודש יוני השנה קבע, שעל המתמודדים להפעיל לא פחות מ-23 מרפאות [המספר שמפעילה ביקורופא] ולהעמיד בכל אחת מהן צוות רפואי מלא ואת כל הציוד הרפואי הדרוש. לדברי טרם, תנאי המכרז הובילו לכך שרק שתי החברות יכלו להתמודד בו, כאשר לאחר העמידה בתנאי הסף - הבחירה היא אך ורק על בסיס המחיר.
לדברי טרם, הצעתה שלה עמדה על 108 שקל לכל ביקור, בעוד הצעתה של ביקורופא הייתה 74.5 שקל. אלא שכיום גובה ביקורופא עצמה 137 שקל לביקור, וטרם מעריכה שאומדן המשרד (המסרב לחשוף אותו) היה קרוב למחיר זה. המשמעות היא, שביקורופא הורידה את המחיר ב-45% לעומת הנוכחי, דבר שחייב בדיקה מעמיקה של ועדת המכרזים. אלא שלטענת טרם, הדבר לא נעשה והוועדה הכריזה על ביקורופא כזוכה בהחלטה בת שורה אחת בלבד, בה צוין ש"קיים אישור כלכלן".
ביקורופא מצידה טענה שהצעתה אינה גרעונית, ואילו טרם מצטרפת לעתירה ניתוח שערכו משרד רואי החשבון ארנסט-יאנג ופרופ' הדר גלנדר, ולפיו מדובר בהצעה שתסב לביקורופא הפסד של 95 מיליון שקל בחמש שנות המכרז. טרם אומרת שהיא הגישה את חוות הדעת גם לוועדת המכרזים, אך זו סירבה לדון בה. העתירה הוגשה באמצעות עוה"ד יניב מטלס וירון גרשון, וטרם הוגשו תגובות המשרד והחברה.

תאריך:  04/12/2023   |   עודכן:  04/12/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טרם נגד ביקורופא על שירותי רפואה לחיילים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
איתמר לוין
החברות טוענות שמחדלי הרשות מנעו מהן לפתח 27 דונם בקריית ים, אשר היו מיועדות למלונאות ומתקני רחצה, לאחר שהשקיעו סכומים ניכרים בפיתוח ובשמירה
מירב ארד
המטה ללוחמה בטרור קורא לשקול נסיעות לבריטניה, צרפת וגרמניה    אזהרת המסע למדינות באפריקה ובמרכז אסיה הועלתה לרמה 3    "מזוהים מאמצים מוגברים מצד אירן ושלוחיה, כמו גם מצד חמאס וגורמי ג'יהאד עולמי, לפגיעה ביעדים ישראלים ויהודים ברחבי העולם"
מירב ארד
ברשתות נכתב בין היתר: ״תתכונן זמנך קרוב", "נרדוף אותך ואת משפחתך"    באחד האיומים שהתקבל היום נכתב: ״אתה תסיים כמו רחבעם זאבי״    תלונה הוגשה למשטרת ישראל
איתמר לוין
המדינה אינה אומרת שמדובר באנשי חמאס ומציינת שמעשיהם ביום המתקפה אינם ידועים לה במדויק    טוענת: שלושה מתושבי רהט נתנו להם מחסה במשך שלושה שבועות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il