X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
קנס על עד 7% מההכנסות העולמיות [צילום: פיטר מורגן, AP]
בעוד ארה"ב משתרכת מאחור:
האיחוד האירופי בדרך לחקיקה מקיפה בתחום ה-AI
הנציבות, המועצה והפרלמנט הגיעו להסכמה על חוק אשר יציב בקרה ופיקוח על הבינה המלאכותית, ימנע את השימושים המסוכנים ביותר בה ויטיל קנסות כבדים על המפרים

האיחוד האירופי יעביר חקיקה מרחיקת לכת להסדרת הבינה המלאכותית, ראשונה מסוגה בעולם. האיחוד ממשיך להוביל על פני ארה"ב בהסדרת הטכנולוגיה המתקדמת בכללותה, כאשר האמריקנים נתקעים גם בשל חילוקי הדעות הפוליטיים הקוטביים וגם בשל לחציהם של ענקי ההיי-טק שכולם אמריקנים. הנוסח המלא של ההצעה טרם פורסם.
פקידי האיחוד הגיעו להסכמה (8.12.23) על נוסח החוק שיובא לאישור הפרלמנט האירופי, ואשר מטרתו להבטיח שההתקדמות העצומה בתחום הבינה המלאכותית תלווה בפיקוח ובקרה, ושייאסרו השימושים המסוכנים ביותר בה. חברות AI שיבקשו לפעול ב-27 מדינות האיחוד - 450 מיליון תושבים בשוק הבודד הגדול ביותר במערב - יצטרכו לחשוף מידע ולנהל בדיקות מעמיקות, במיוחד ביישומים מסוכנים כמו נהיגה אוטונומית וציוד רפואי.
ההסכמות הושגו בתום 37 שעות דיונים בין נציגי הנציבות האירופית, מועצת אירופה והפרלמנט האירופי ומהוות פשרה בהיבטים השנויים ביותר במחלוקת של החוק. כך למשל הוא אוסר להשתמש בתמונות מהרשת או ממצלמות אבטחה כדי ליצור מאגרים לזיהוי פנים או מערכות אחרות המבוססות על מאפיינים כגון גזע, דת, נטייה פוליטית או זהות מינית.
החוק גם אוסר על מקומות עבודה ומוסדות חינוך ליצור מאגרים המנתחים רגשות, ובאופן רוחבי - ייצור מערכות שמטרתן לבצע מניפולציות המשפיעות על הרצון החופשי. אולם, החוק כולל כמה יוצאי דופן המתירים לרשויות האכיפה להשתמש בזיהוי פנים בזמן אמת כדי לאתר קורבנות סחר אדם, למנוע איומי טרור וללכוד חשודים בעבירות חמורות כגון רצח ואונס.
ההצעה גם מטילה מגבלות על שימוש ב-foundation models - למידת מכונה בעלת יכולות נרחבות במיוחד, לצד היתר נרחב להשתמש ב-open source models המבוססים על קודים הזמינים בצורה חופשית למפתחי תוכנות כדי לשדרג את מוצריהם. לצד זאת, מודלים נקודתיים המתוארים כ"סיכון שיטתי" יהיו נתונים למגבלות נוספות, כולל הערכות ודיווחים על יעילותם האנרגטית. עוד נקבע, כי המודלים העיקריים יהיו חייבים לעמוד בדרישות שקיפות ובהן פרסום מסמכים טכניים, ציות לחוקי זכויות היוצרים של האיחוד ופרסום תקצירים על התכנים המשמשים לאימון מכונות ה-AI.
חברות שיפרו את החוק יהיו צפויות לקנסות בגובה של עד 7% מהכנסותיהן העולמיות - רף גבוה מאוד (מדובר בהכנסות ולא ברווחים), אשר מן הסתם יופעל רק לאחר זמן ורק במקרים הקיצוניים ביותר. לצד זאת יש לזכור, שהאיחוד האירופי הטיל בשנים האחרונות קנסות של מאות מיליוני דולרים על ענקי ההיי-טק, כך שהוא הוכיח את נכונותו לממש בצורה תקיפה את כלי האכיפה שבידיו.
כאמור, חוק זה ממשיך לבצר את מעמדו של האיחוד בהסדרת ההיי-טק, אל מול האיטיות בה פועלת ארה"ב. הנשיא ג'ו ביידן חתם בסוף אוקטובר על צו נשיאותי ראשון מסוגו לאסדרת ה-AI, המורה לחברות לבחון את המערכות, כדי להבטיח שלא ניתן להשתמש בהן לטרור ולייצור נשק להשמדה המונית. חברות המספקות מחשוב ענן חויבו לדווח לממשל על לקוחות זרים. הצו גם ממליץ להטמיע "סימני מים" בתמונות, סרטונים ושמע המפותחים בידי בינה מלאכותית, כדי שכל צרכן יוכל לדעת מהו מקורם.
עם זאת, תחולתו של הצו - הצעד המשמעותי ביותר שביצעה עד היום ארה"ב בתחום - מוגבלת יחסית, שכן הממשל יכול לתת הוראות רק לגופים המשתייכים אליו, בעוד לטיפול במגזר הפרטי יש צורך בחקיקה שאינה נראית באופק. לעומת זאת, האיחוד האירופי בדרך לחקיקה מחייבת שלצידה אכיפה אפקטיבית.

תאריך:  10/12/2023   |   עודכן:  10/12/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האיחוד האירופי בדרך לחקיקה מקיפה בתחום ה-AI
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בינה מלאכותית
איתמר לוין
המהפכה האמיתית תגיע כאשר המגזר העסקי ישתמש בהרחבה בכלי בינה מלאכותית, אבל זה לא יקרה בן-לילה ובצורה אחידה בכל התחומים; המנהלים חייבים להתחשב בחששותיהם של העובדים
איתמר לוין
הודחו רוב הדירקטורים שפיטרו את אחד ממייסדי חברת הבינה המלאכותית המובילה    סיבוב הפרסה - לאחר שמאות עובדים איימו להצטרף אל אלטמן במיקרוסופט
איתמר לוין
אלטמן היה ב-2015 ממייסדי חברת הבינה המלאכותית שפיתחה את ChatGPT    הדירקטוריון רומז: אלטמן לא מסר לנו מידע מלא ואולי אף שיקר לנו
עידן יוסף
חברת בינה מלאכותית ישראלית חשפה חולשה חמורה במודל AI המשמש חברות ענק    החולשה מאפשרת לתוקפים להשתלט על שרתים ולגרום נזק משמעותי    טסלה, מיקרוסופט, אמזון ואינטל תיקנו את החולשה לאחר הדיווח
איציק וולף
מסיושי סון טוען כי 'בינת על מלאכותית' צפויה להשתחרר לעולם בתוך 20 שנה ולעקוף את הבינה האנושית בשיעור של פי 10,000    "עלינו לחשוב מה עלינו לעשות כאשר העולם הזה מגיע"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il