X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שרונה. האם שווי החברה עלה או ירד [צילום: משה שי, פלאש 90]
מידאס נגד ריט על 15 מבנים לשימור בשרונה
החברה שבבעלות יוסף ורן שטיינמן תובעת 18 מיליון שקל, טוענת שחברת ריט מנסה להשתלט על גני שרונה המשותפת ומעלה טענות קשות נגד המנכ"ל שמואל סייד
ריט: מידאס חומקת מתשלום
ריט 1 אומרת בתגובה: "תביעת מידאס רצופה באי דיוקים חמורים וחצאי אמת שמטרתם היחידה היא להימנע מתשלום החוב לריט 1 ומקיום ההסכם שנחתם מולם ב-2018. מידאס מסרבת לגילוי מסמכים כפי שמחייב החוק וכפי שמחייב ההסכם. בכוונתנו לאכוף ולמלא את ההסכם ואת חובתנו לציבור המשקיעים שלנו ולא ניכנע לאיומים".

סכסוך קשה בין חברת מידאס השקעות בנדל"ן לבין חברת ריט 1, השותפות בחברת גני שרונה שהיא הבעלים של 15 מבנים לשימור במתחם שרונה בתל אביב (הגובל ברחוב קפלן, מול הקריה). מידאס טוענת, כי ריט והמנכ"ל שמואל סייד פועלים בצורה פסולה בניסיון להשתלט על החברה המשותפת ולהימנע מלשלם לה מיליוני שקלים על-פי ההסכם ביניהן.
מידאס נמצאת בשליטת יוסף שטיינמן ובנו רן שטיינמן, מנכ"ל החברה, המחזיקים יחדיו ב-36% ממניותיה; החברה נסחרת בשווי של 52 מיליון שקל והיא למעשה חסרת פעילות. ריט נסחרת בשווי של 3.2 מיליארד שקל, ואת המחצית הראשונה של השנה סיימה בהכנסות של 288 מיליון שקל וברווח של 330 מיליון שקל. בעלי המניות העיקריים הם אלטשולר-שחם (11%), קופות הגמל של הפניקס (9%), הפוליסות המשתתפות ברווחים של מגדל וקופות הגמל של הראל (8% לכל אחת).
מידאס הגישה (13.12.23) לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה בסך 18 מיליון שקל נגד ריט והמנכ"ל שמואל סייד, שהוא גם הדירקטור מטעם ריט בחברת גני שרונה. היא מציינת, כי בשנת 2018 הפכה ריט לבעלת המניות הגדולה בחברה לאחר שרכשה חלק ממניותיה של מידאס; ריט מחזיקה ב-50%, בידי מידאס 33%, והיתרה מחולקת בשווה בין משרד הפרסום אדלר-חומסקי לבין חברת אמאר יועצים. באותה עסקה שילמה ריט 18 מיליון שקל תמורת 18% מהמניות, דהיינו לפי שווי חברה של 100 מיליון שקל. ערכה הנוכחי של גני שרונה הוא העומד במרכז המחלוקת בין הצדדים.
מידאס אומרת כי ההסכם מ-2018 קבע שהרוב בדירקטוריון גני שרונה יישאר בידיה והיא תמשיך להיות חברת הניהול של הפרויקט. עוד נקבע, כי באוגוסט 2023 תיערך התחשבנות לגבי שווי החברה, ולפיה ריט תשלם או תקבל הפרש ביחס למחיר המקורי של העסקה. לאחר ביצוע התחשבנות זו, תעבור למעשה השליטה לידי ריט, שתוכל להחליף את הדירקטוריון, חברת הניהול וזכויות החתימה.
לדברי מידאס, ערב ביצוע ההתחשבנות היה ברור שמגיעים לה מיליוני שקלים נוספים, בשל הזינוק במחירי הנדל"ן בחמש השנים האחרונות, הפחתת המימון הבנקאי של גני שרונה מ-125 ל-104 מיליון שקל והגידול בהון העצמי המיוחס לנכס מ-101 ל-114 מיליון שקל. לפי חישוביה של מידאס, היא אמורה הייתה לקבל 12 מיליון שקל נוספים - דהיינו זינוק של 66% בשוויה של גני שרונה. אולם, ריט טענה ששווי החברה ירד בכ-50% ולכן על מידאס להחזיר לה 8.6 מיליון שקל.
המומחה טוען: בריונות משפטית
לטענת מידאס, לאחר שהיא דחתה את עמדתה של ריט והודיעה על ביטול ההסכם משנת 2018, החלה ריט במהלכים שנועדו להתחמק מן התשלום הנוסף ולהותיר בידיה את המניות שרכשה לפני חמש שנים, כך שתוכל ליטול את השליטה בפרויקט. מידאס מונה שורה של פעולות פסולות שלטענתה ביצעו ריט וסייד, ובהן: ניסיון לשנות את הרכב הדירקטוריון וזכויות החתימה ולהחליף את מידאס בחברת ניהול אחרת; ניסיון למנוע את אישור דוחותיה של גני שרונה למחצית הראשונה ודרישה להכניס בהם פרטים שיפגעו בחברה; איומים של סייד על רואי החשבון של גני שרונה (ארנסט אנד יאנג); הקלטת סתר של ישיבת הדירקטוריון בסוף אוקטובר בידי סייד; נסיונות להקפיא את הפעילות הפיננסית של החברה בבנק הפועלים תוך איומים כלפיו; ניסיון ליטול לעצמה את המידע והמסמכים של חברת הניהול.
מידאס מצטטת חוות דעת של פרופ' ברק אורבך, מומחה בינלאומי לממשל תאגידי אותו שכרה, ולפיה סייד ניסה לקדם את ענייניהם של ריט ושלו-עצמו תוך ניצול מעמדו כדירקטור בגני שרונה והפרת חובת האמונים שלו לחברה. עוד טען אורבך, כי עורכי דין ממשרד קסוטו - המייצג את ריט - ניסו להתערב ביחסיה של גני שרונה עם בנק הפועלים וארנסט אנד יאנג תוך פגיעה בטובתה, ויצא בחריפות נגד ההקלטה שביצע סייד. אורבך אף כינה את מעשיהם של ריט וסייד "בריונות משפטית". לדבריה, בתגובה לכך דרשה ריט מאורבך לחזור בו ואיימה לפעול נגדו באמצעים משפטיים אם יסרב.
בנוסף לתביעה הכספית, מידאס מבקשת מבית המשפט לקבוע, כי ריט מקפחת אותה ופועלת בניגוד לחוק החברות; להורות להחזיר לה את המניות שמכרה ב-2018 כנגד השבת התמורה שקיבלה; להורות על היפרדות בין הצדדים בדרך שבית המשפט ימצא לנכון; להדיח את סייד מדירקטוריון גני שרונה ולקבוע שהוא פעל בניגוד עניינים ושהוא ביצע הפרת אמונים כלפיה. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד גיא נאמן, לילך קינן וענבל אלקיים, וטרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  14/12/2023   |   עודכן:  14/12/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מידאס נגד ריט על 15 מבנים לשימור בשרונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
קבוצת ישראל לוי טוענת שאלביט הפרה את התחייבותה לנקות קרקע שמכרה להן בבני ברק ב-62 מיליון שקל, ולפיכך אינה יכולה לקבל היתר בנייה
עידן יוסף
משרד הבריאות מזהיר מפני טיפול בתאי לחץ ללא רישיון    טיפול כזה עלול לפגוע בעיניים, באוזניים, במערכת הנשימה ובמערכות גוף נוספות    בישראל יש שישה תאי לחץ חוקיים, הפועלים בבתי חולים ובמרכזים רפואיים    משרד הבריאות פועל לאתר ולסגור תאי לחץ לא חוקיים
עידן יוסף
הנשיא צייץ תמונה מהפגישה וכתב: "לא נאבד תקווה"    אחותה של רומי גונן: "ליבו של הנשיא במקום הנכון"    דובר המטה לביטחון לאומי אמר שארה"ב הפעילה לחץ על הצלב האדום הבינלאומי ליצור קשר עם חמאס ולבקר את החטופים
עידן יוסף
שרת החוץ הצרפתית ביקרה בלבנון ותגיע ארצה בשבוע הבא    בלבנון מדווחים כי השליח האמריקני עמוס הוכשטיין הציע עסקה גדולה לפתרון הסכסוך בין ישראל ללבנון, הכוללת ארבע נקודות מרכזיות    גורמים המעורים בפרטים טענו כי המגעים הפכו לאינטנסיביים בימים האחרונים
עידן יוסף
חיימי נחטף ב-7 באוקטובר מקיבוץ ניר יצחק, וכעת התברר שנרצח בו ביום    הותיר אחריו אלמנה ושלושה יתומים קטנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il