X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כחלון. היה יו"ר יונט במשך שנה [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
רשות ני"ע בסיום חקירת פרשת יונט:
ראיות לכאורה לעבירות דיווח ומרמה של כחלון
פרקליטו של כחלון: לא דבק רבב בפעולותיו הרשות מייחסת שורה ארוכה של עבירות גניבה, מרמה, הלבנת הון וניירות ערך לבעלי השליטה - יצחק אזר, שי גפסו ושלמה אייזיק

שר האוצר לשעבר, משה כחלון, חשוד בעבירות דיווח (על-פי חוק ניירות ערך) ומרמה והפרת אמונים במסגרת תפקידו כיו"ר חברת האשראי החוץ-בנקאי יונט. כך הודיעה (17.12.23) רשות ניירות ערך, אשר העבירה לפרקליטות את תיק החקירה. הרשות מייחסת עבירות חמורות בהרבה למי שהיו בעלי השליטה בחברה: יצחק אזר, שי פנסו ושלמה אייזיק (נשיא לשכת סוכני הביטוח).
יונט הייתה חברה בורסאית והיא קרסה לפני שלוש שנים, כאשר התגלו בקופתה חוסרים של עשרות מיליוני שקלים. היא הותירה אחריה חובות של 150 מיליון שקל, בעיקר למחזיקי האג"ח שלה, ועל-פי הסדר הנושים שאישר בית המשפט - היא תפרע רק כמחצית מכלל חובותיה. כחלון שימש כיו"ר שלה בשנה שקדמה לקריסתה. הרשות טוענת, כי אזר, פנסו ואייזיק ביצעו עבירות דיווח, שימוש במידע פנים, גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, שיבוש מהלכי משפט והלבנת הון.
על-פי הודעת הרשות, "תיק חקירה זה טומן בחובו פרשיות מרובות כשבמרכזן עומדות שתי פרשיות עיקריות שבהן לפי החשד מעורבים בעלי השליטה בסיוע של גורמים נוספים, אשר, על-פי החשד, גנבו כספים שהועברו במרמה מהחברה הציבורית לפרטית [שהייתה גם היא בשליטתם] בהיקף של עשרות מיליוני שקלים".
הפרשה הראשונה היא הקצאה בה הונפקו 2 מיליון מניות של יונט קרדיט הציבורית והועברו ליונט קרדיט הפרטית, כאשר תמורת המניות היו אמורים בעלי השליטה להזרים לחברה הציבורית 50 מיליון שקל. בפועל, טוענת הרשות, הייתה זו עסקה תרמיתית, שכן לבעלי השליטה לא היה הכסף הדרוש להזרמה, אשר התיימרה לאפשר לחברה הציבורית לשלם למחזיקי האג"ח.
לפי החשד, בעלי השליטה תיכננו עסקה בה יקבלו מניות של החברה הציבורית ללא כל תשלום בפועל, אלא על-ידי העברת כספים באופן מלאכותי הלוך וחזור מהחברה הציבורית אל הפרטית והעברת מספר לווים בעייתיים מהחברה הפרטית לציבורית. התוכנית הייתה למכור בעתיד חלק מהמניות שקיבלו בשווי גבוה יותר ובכך להחזיר את תשלומי האג"ח של החברה הפרטית, טוענת הרשות.
בפרשה השנייה, בה חשוד גם כחלון",קיבלו בעלי השליטה שלא כדין לכל הפחות 2.4 מיליון שקל אשר מקורם בחברה הציבורית". זאת, לצד חוסרים של 15-10 מיליון שקל בסניף צפון של יונט. על-פי החשד, בעלי השליטה, כחלון ונושאי משרה נוספים ידעו בזמן אמת אך לא דיווחו לדירקטוריון על החוסרים ואי-הסדרים החמורים בסניף צפון, כולל שני שיקים בסך 5 מיליון שקל, שלפחות מחציתם מערכם עברה לבעלי השליטה".
עו"ד נתי שמחוני מסר בשמו של כחלון, כי הוא בטוח שהתיק ייסגר וקבע שלא דבק בו כל רבב. עו"ד ערן שחם-שביט מסר בשמו של אייזיק, כי הוא פעל בזמן אמת ללבן את הנושאים שעלו בפניו, וכי בטוח שהפרקליטות תגיע למסקנה שכל פעולותיו בחברה בוצעו כחוק.

תאריך:  17/12/2023   |   עודכן:  18/12/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראיות לכאורה לעבירות דיווח ומרמה של כחלון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כחלון מי ?  ל"ת
סתם אחד  |  17/12/23 18:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
דחיית שנת הלימודים פגעה בזכויות הסטודנטים להנחות בתחבורה הציבורית    כדי למנוע זאת, שרי האוצר והתחבורה אישרו מכירת הסדרי נסיעה לסטודנטים לתקופות מקוצרות
מירב ארד
במהלך הקרבות בשבוע האחרון, חיסלו לוחמי החטיבה מחבלים רבים, חלקם חוסלו בירי טנקים, וחשפו כ-30 פירי מנהרות    הלוחמים פשטו על דירת מחבל נוח'בה ואיתרו בביתו אמצעי לחימה, אמצעי שליטה וציוד ימי
מירב ארד
בעת השלמת העסקה החברה צפויה להכיר ברווח של כ-0.6 מיליון אירו, סכום הכולל הוצאות עסקה
מירב ארד
כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של הצתה בנסיבות מחמירות והיזק בזדון    במקביל, ביקשה הפרקליטות מבית המשפט לעצור את נוח יוחנן עד תום ההליכים המשפטיים נגדו
מירב ארד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il