X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביקושית של קוויקר [צילום: האתר הרשמי]
למשרד התחבורה יידרשו 4.5 שנים כדי לדעת אם ה"ניסוי" הצליח
הניסוי לבחינת יעילות שירות ביקושיות "קוויקר" בעמק חפר, שהיה אמור להסתיים מזמן, יסתיים רק בסוף שנת 2025 משרד התחבורה נימק זאת בצורך "להמשיך ולבחון את הפעלת מערך שירות גמיש באזור הכפרי ושילובו עם המערך הסדיר של קווי השירות", אך לא הסביר מדוע ההארכה היא בשנתיים ולא בחצי שנה או שנה כמקובל, ולא הסכים למסור פרטים באשר לנתוני הביקוש לשירות

ביוני 2021 החל משרד התחבורה להפעיל ביקושיות גם בצפון לב השרון ובעמק חפר. מדובר במערך של מיניבוסים משודרגים, לפי קריאה של הנוסעים (on demand), באמצעות ישומון בטלפון הנייד של הנוסע, המופעל ליעדים: תחנת הרכבת חדרה, פארק תעשיות עמק חפר, מרכז אקדמי רופין, תחנה מרכזית נתניה, תחנת רכבת נתניה וצומת השרון ובת חפר. מדובר במודל הפעלה שהופעל לראשונה במגזר הכפרי, ובזמנו נטען שאם יצליח יורחב למקומות נוספים בארץ.
את הביקושיות המכונות "קוויקר" (Quicker) מפעילה חברת קווים, ולצורך הפעלתן אישרה הרשות הארצית לתחבורה ציבורית לחברה לבטל 15 קווי תחבורה ציבורית. אולם בעוד שביקושיות אחרות שהופעלו בחיפה, בירושלים ובגוש-דן על-ידי חברות אגד ודן ("טיק טק" ו"באבל") נכשלו כלכלית ונסגרו, המשיך משרד התחבורה את הניסוי ב"קוויקר".
לטובת השירות הוקצה צי רכב של 22 מיניבוסים, ונקבע כי הצלחתו תימדד בשלושה תבחינים: עלות ההפעלה לעומת המצב היום; מספר הנוסעים (בניכוי תקופת הקורונה) וסקר שביעות רצון בקרב התושבים במרחב הכפרי בשרון.
משרד התחבורה אף הוזיל משמעותית את תעריפי הביקושיות. הוראת השעה בעניין הסתיימה בסוף אוגוסט 2023, והוחלט להאריכה בכמה חודשים עד סוף שנת 2023, תוך קביעה שוועדת המחירים תקיים דיון נוסף בהארכת הניסוי עד...(תחזיקו חזק) - 31 בדצמבר 2025. כלומר, הארכה של שנתיים תמימות. המשמעות היא שניסוי שהיה אמור להסתיים מזמן אמור להימשך ארבע שנים וחצי, זמן לא סביר בעליל לניסוי שבוחן ביקוש.
ועדת המחירים נימקה כי כי ההארכה נדרשת "לשם המשך בחינת השירות כשלעצמו ובחינת שילוב השירות הגמיש עם השירות הרגיל".
בעקבות שיתוף ציבור שערכה המועצה האזורית עמק חפר וסקר צרכנים שנערך ע"י חברת קווים (מפעילת השירות), גובש מודל חדש לקוויקר, שבמסגרתו העמק חולק לשני מתחמים בלבד באופן המאפשר נסיעות ארוכות יותר. עוד שופרה האפשרות להגיע לתחנות הרכבת נתניה וחדרה. בנוסף, קיימים שני ממשקים בין המתחמים - במתחם המסחרי משמר השרון ובבת חפר, מה שמאפשר לעבור ביניהם בקלות.
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה ל-News1: "הארכת הוראת השעה נועדה לצרכים מקצועיים ותפעוליים, במטרה להמשיך ולבחון את הפעלת מערך שירות גמיש באזור הכפרי ושילובו עם המערך הסדיר של קווי השירות.
"באשר למערך השירות הגמיש בעמק חפר, בוצעו מספר עידכונים למודל ההפעלה, בעקבות הפקת לקחים מההפעלה הראשונית. בחודשים אלה, משרד התחבורה מבצע עידכונים נוספים שהתעכבו במעט בשל מצב המלחמה.
"בכוונת המשרד להמשיך ולבחון שינויים במודל לצורך צורות הפעלה שונות ובמטרה עיקרית לשיפור מערך התחבורה הציבורית בישראל".
במשרד התחבורה סירבו להשיב מדוע ההארכה היא לשנתיים (סוף 2025) ולא לחצי שנה או שנה כמקובל, ולא הסכימו למסור פרטים באשר נתוני הביקוש לשירות הביקושיות, שהוביל להחלטה האמורה.

תאריך:  18/12/2023   |   עודכן:  18/12/2023
+נהגי תנופה הודיעו על עיצומים בשומרון
23:20 18/12/23  |  עידן יוסף

בעקבות עלייתו על שרטון של הליך התיווך במשרד העבודה בין עובדי חברת תנופה והנהלת החברה, הודיעה ההסתדרות הלאומית כי ביום חמישי הקרוב (21.12.23) יתקיימו עיצומים בשעות השפל (17:11:00) בכל אשכול השומרון.

[צילום: אביעד בוכריס]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
למשרד התחבורה יידרשו 4.5 שנים כדי לדעת אם ה"ניסוי" הצליח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
דחיית שנת הלימודים פגעה בזכויות הסטודנטים להנחות בתחבורה הציבורית    כדי למנוע זאת, שרי האוצר והתחבורה אישרו מכירת הסדרי נסיעה לסטודנטים לתקופות מקוצרות
עידן יוסף
התכנון הסטטוטורי המוקדם של מסילת הגליל עד טבריה יתוקצב בכ-50 מיליון שקלים    המסילה תחבר את טבריה למרכז הארץ, ותעבור גם דרך כרמיאל, ותאפשר הובלת נוסעים ומטענים
עידן יוסף
בשבוע שעבר נפרקו בנמל חיפה הקטרים החשמליים החדשים    הם מצטרפים ל-31 קטרים חשמליים שכבר נמצאים בשירות    עד 2024 צפויים להגיע 63 קטרים חשמליים נוספים    הקטרים הם חלק מתהליך הצטיידות אסטרטגי של רכבת ישראל וצפויים להקל על העומס בקרונות ולשפר את השירות
עידן יוסף
הרפורמה של מירי רגב הייתה אמורה להרחיב את ההנחות לפריפריה עד סוף שנת 2023    משרד התחבורה אומר כי הוא ממוקד בשמירה על הרצף התפקודי באוויר, בים וביבשה
עידן יוסף
המשרד להגנת הסביבה ממשיך לפעול לצמצום זיהום האוויר באזור התחנה המרכזית בתל אביב: מהחודש הבא יבוצע תהליך הדרגתי ב-2024 שבמסגרתו יורשו להיכנס למתחם התחנה רק אוטובוסים מתקן יורו 6 ומעלה    ניידת ניטור אוויר חדשה הוצבה לצורך מדידה בבית הספר הסמוך, והיא תוחלף בתחנת ניטור קבועה של העירייה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il