X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חשבון הטוויטר של קוניק
העליון מגביל חסימה בטוויטר בידי ראשי ערים
הורה לראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, להסיר חסימה של אחד ממבקריו, לאחר שקבע: החשבון הפרטי שלו הוא בעל מאפיינים ציבוריים

ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, לא היה רשאי לחסום משתמש בחשבון הטוויטר שלו, למרות שהציג אותו כחשבונו הפרטי. בדיקת הפעילות בחשבון מעלה, כי הוא מעורב - פרטי-ציבורי - ולכן חלים עליו כללי המשפט הציבורי. כך קובעת (21.12.23) שופטת בית המשפט העליון בדימוס, ענת ברון.
ברון מדגישה: "לא ראיתי מקום ולא יהיה זה נכון לכונן במסגרת פסק דין זה הסדר כולל ביחס לחשבונותיהם של נבחרי ציבור ברשתות החברתיות. לנוכח מורכבות הסוגיה והשלכות הרוחב שלה, הסדר כזה ראוי שייקבע על-ידי הגורמים המאסדרים, ומוטב מוקדם ממאוחר". עם זאת, פסק הדין מהווה הלכה מחייבת למקרים דומים, בהם ייקבע עובדתית שנבחרי ציבור משתמשים בחשבונות הטוויטר הפרטיים שלהם גם לצרכים ציבוריים ופוליטיים.
קוניק חסם במאי 2020 את אלמוג רובינשטיין, שהטיח בו ביקורת קשה בתחום התעבורה. בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את עתירתו של רובינשטיין להורות לקוניק להסיר את החסימה, בנימוק שזהו חשבון פרטי, אך ברון קיבלה את ערעורו של רובינשטיין. היא קובעת, כי החשבון הוא בעל מאפיינים ציבוריים וחסימתו של רובינשטיין היא החלטה מינהלית בלתי מידתית.
לדברי ברון, השאלה האם מדובר בחשבון פרטי או ציבורי מתעוררת רק כאשר הוא אינו נהנה ממימון ציבורי או מתופעל בידי עובדי ציבור. כדי לקבוע זאת, יש לבחון את מאפייני החשבון. במקרה של קוניק, זהו בפועל חשבון ציבורי: קוניק מוצג כראש עיריית גבעתיים, השיח בחשבון עוסק גם בעניינים ציבוריים, הוא משמש את קוניק כאמצעי לפרסום הישגיו כראש עיר וגם כמוקד לפתרון בעיות.
"קוניק משתמש בחשבון כדי לייצר לעצמו תדמית של ראש עיר נגיש, מעשי ויעיל, וזאת תוך טשטוש ההבחנה בין המרחב הפרטי והפוליטי ובין סמכויותיו כאיש ציבור, ותוך הובלת הציבור לראות בחשבון כחשבון ציבורי. צבר הפרסומים שהונחו לפנינו אינו מותיר מקום לספק כי מדובר בחשבון בעל מאפיינים ציבוריים רבים", אומרת ברון. העובדה שיש בו גם פרסומים פרטיים, אינו שולל את האופי הציבורי שלו.
ברון מדגישה: "קביעה כי מדובר בחשבון שחלים עליו כללי המשפט הפרטי בלבד, תאפשר לקוניק לאחוז את החבל משני קצותיו - ליהנות מהיתרונות של שימוש בחשבון למטרות ציבוריות מחד-גיסא, תוך החלת הדין הפרטי המקל לעניין חסימת משתמשים מאידך-גיסא. עם זאת לא ניתן להסכין". ברון ממשיכה וקובעת, כי חסימתו של רובינשטיין הייתה בלתי מידתית: זוהי פגיעה בחופש הביטוי שלו ובאפשרותו להיחשף למידע שבחשבון, ניתן היה להסתפק באמצעים פוגעניים פחות, וגם אם דבריו של רובינשטיין מרגיזים או מעליבים של קוניק - החסימה היא צעד קיצוני מדי.
השופטות רות רונן וגילה כנפי-שטייניץ הסכימו עם ברון, והצטרפו לקראתה להסדרה חקיקתית או רגולטורית של פעילות נבחרי ציבור ברשתות החברתיות. את רובינשטיין ייצגו עוה"ד דנה יפה ושירן רייכנברג; את קוניק ייצגו עוה"ד דן חי, כפיר ויטמן ויארא חידר; את עיריית גבעתיים ייצגו עוה"ד עפר שפיר וזאב מוק; את מרכז השלטון המקומי ייצגה עו"ד נועה בן-אריה; ואת היועצת המשפטית לממשלה - עו"ד אודי איתן.

תאריך:  21/12/2023   |   עודכן:  21/12/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון מגביל חסימה בטוויטר בידי ראשי ערים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר העיר
עידן יוסף
למרות שבמשך כ-60 שנה היה מותר לפתוח מסעדות ובתי קפה בעיר המסורתית, איש לא פתח בה עסק    בשבוע שעבר החליטה העיייה לעגן את הסטטוס-קוו הקיים לאחר פתיחתה בשבת של מסעדה באחת השכונות החדשות
איתמר לוין, יצחק דנון
חברת קרן בית דוד טוענת שהעירייה מנעה ממנה במשך עשר שנים לממש את זכייתה ברכישת בית ספר בעיר מידי חברת העובדים
איתמר לוין
כבוב דחה את בקשת העירייה לעכב את פיצויי ההפקעה עד להכרעה בערעורה על פסק דינו של המחוזי: הערעור ניצב בפני משוכה גבוהה; לא הוכח שבית הספר לא יוכל להחזיר את הכסף
איתמר לוין
וילנר: מי שהיה מועמד ברשימה אחת והתפטר ממנה, לא יוכל להתמודד ברשימה אחרת    מאמצת את הכללים שקבע הנדל בעת הבחירות לכנסת ה-23
עידן יוסף
חלק מן העיריות הגדולות נוקטות אפס אכיפה    תל אביב הטילה את מספר הקנסות הגבוה ביותר, אך גם בה האכיפה ירדה בשנים האחרונות    בסך-הכל, ניתנו 8,143 קנסות בגין פתיחת עסקים בימי המנוחה בשש שנים, אך ההכנסות מהם מוגבלות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il