X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בר-אל. עדות עמוסה בסתירות [צילום: טוויטר]
שנת מאסר לעו"ד חי בר-אל שדרס למוות זקנה
בר-אל, שהקים את תנועת עוגן למאבק בשחיתות, הורשע בגרימת מוות ברשלנות לאחר שנסע אחורה 15 מטר נגד כיוון התנועה ופגע בהולכת רגל

עו"ד חי בר-אל, שהקים את תנועת עוגן למאבק בשחיתות, ירצה שנת מאסר בפועל על גרימת מוות ברשלנות של הולכת הרגל מרים מהגר, בה פגעה מכוניתו באוקטובר 2018. כך קבעה (26.12.23) שופטת בית המשפט לתעבורה במחוז מרכז, מגי כהן.
בר-אל נסע לאחור 15 מטר ברחוב ויצמן בכפר סבא כדי להיכנס למקום חניה ופגע במנוחה בת ה-67, שחצתה את הכביש שלא במעבר חציה. כהן קבעה, כי הוא לא השתמש במראה ולא הביט לאחור בעת הנסיעה, ולכן מדובר בגרימת מוות ברשלנות. היא אימצה את חוות הדעת של מומחי התביעה, בעוד על עדותו של בר-אל אמרה שהיא הייתה עמוסת סתירות ושהוא ניסה להתאים את התשובות לשאלות.
בנה של המנוחה, יעקב מהגר, העיד על תרומתה של אמו לחברה ועל ההתדרדרות הקשה במצבו של אביו בן ה-81 בעקבות מותה. שורה של עדי אופי העידו לטובתו של בר-אל: מנהל המכון לרפואה משפטית, ד"ר חן קוגל; נשיא מכללת ספיר לשעבר, פרופ' עמרי ידלין, מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב; ניצב-משנה בדימוס מאיר גלבוע; דן אלדד, לשעבר ראש המחלקה הכלכלית בפרקליטות; פרופ' יובל אלבשן, דיקן קמפוס ירושלים של מכללת קריית אונו; ועוד. הם דיברו בעיקר על מאבקו של בר-אל בשחיתות ועל כך שמצבו האישי והמקצועי התדרדר קשות בעקבות התאונה.
כהן דחתה את בקשתו של חי-אל להסתפק בענישה ללא הרשעה, תוך שהיא מציינת שפסיקת בית המשפט העליון מחייבת ככלל מאסר משמעותי בפועל בעבירה בה הורשע. על נסיבות התאונה אומרת כהן, כי אין המדובר ברשלנות רגעית, אלא בנסיעה ארוכה לאחור נגד כיוון התנועה, למרות שחי-אל יכול היה להמשיך בנסיעה ולחפש מקום חניה אחר. חי-אל נטל על עצמו סיכון בלתי סביר כאשר נמנע מלהשתמש באמצעי הזהירות שעמדו לרשותו, ולכן רשלנותו הייתה בדרגה בינונית-גבוהה.
עוד אומרת כהן, כי חי-אל לא הגיש לבית המשפט את חוות הדעת הפסיכיאטרית אותה ציטטה ההגנה, ולכן אין לה משקל; הוא גם לא הוכיח את טענתו לפיה נקבעו לו 50% נכות נפשית; ולא הגיש מסמכים המלמדים על ההתדרדרות הנטענת במצבו הכלכלי. היא מוסיפה, כי יש להעדיף את האינטרס הציבורי על פני האינטרס האישי של חי-אל וכי על בתי המשפט לתרום למאבק בתאונות הדרכים באמצעות ענישה מחמירה. עם זאת, בשל נסיבותיו האישיות - הסתפקה כהן בשנת מאסר בפועל.
כהן גם שללה את רשיונו של חי-אל ל-12 שנים (מיום התאונה) והורתה לו לפצות ב-20,000 שקל את משפחתה של מהגר. כהן עיכבה את ריצוי המאסר ואת תשלום הפיצוי כדי לאפשר לחי-אל לערער. את המדינה ייצג עו"ד איהאב אבו-עביד, ואת חי-אל - עוה"ד אליעד שרגא (שהעניק לו בשעתו את תואר "אביר איכות השלטון", העיד לטובתו והתבטא בבוטות כלפי כהן לאחר גזר הדין), שרון דיין ורות עזריאלנט.

תאריך:  27/12/2023   |   עודכן:  27/12/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שנת מאסר לעו"ד חי בר-אל שדרס למוות זקנה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
נדפק בגלל אליעד שרגא !!! ל"ת
מבין עניין  |  27/12/23 12:35
2
למה משפט כזה נמשך 5 שנים ?
א.ל. ר"ג  |  27/12/23 13:54
3
מה עם עו"ד שפר מהפרקליטות? ל"ת
סניל  |  27/12/23 17:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
ההרוגים: סגן ירון אליעזר צ'יטיז, סמ"ר אפרים יכמן וסמ"ר איתי ביטון    498 חיילים נהרגו מאז פרוץ המלחמה
עידן יוסף
תוכנית הממשלה כוללת תגמולים ומענקים, מענה לעצמאים ומעסיקים, מעטפת משפחתית וכלכלית ומעטפת משלימה    מעניקה בין היתר: הגדלת מענקי המילואים, מענק כלכלת בית, מענקים לעצמאים, מענקי ליווי נפשי וזוגי וכן מענקים להורים לילדים עם צרכים מיוחדים
עידן יוסף
דורשים בקבינט להפסיק או לשנות את מתכונת הסיוע ההומניטרי לאחר שהתברר שחמאס משתלט עליו    בעוד דובר צה"ל בעברית מנסה להקטין את הנושא, חושף דובר צה"ל באנגלית כי חמאס מנהל בפועל את חלוקת הסיוע ההומניטרי    סמוטריץ': "הובטח לנו בקבינט בראשית הדרך שמשאיות סיוע שייחטפו בידי חמאס וארגוניו יופצצו מהאוויר"
עידן יוסף
ראש השב"כ בנייר לקבינט: "זה עשוי לייצר איום קונקרטי על חייו של האלוף ולהתיר פגיעה בו"    הרמטכ"ל אמר כי כל רדיפה או הכפשה של מפקד פקמ"ז, היא חמורה והסביר מדוע נחלץ להגנתו של אלוף יהודה פוקס, אך נמנע מלתת גיבוי לאל"ם ברק חירם
עידן יוסף
רא"ל הלוי הבהיר כי המלחמה לא תהיה באותה רמת עצימות בכל תקופת הלחימה ואמר: "נמשיך לפגוע בהם ולרדוף אותם במגוון דרכים"    הודף את הביקורת על סיכון חיילים כביכול שמתבטא באי הפצצת מבנים לפני כניסת כוחות רגליים: "יש לנו את החימושים שנדרשים לעשות את מה שצריך בכל הזירות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il