X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אזיק אלקטרוני [צילום: איתמר לוין]
שב"ס יוכל להוסיף עוד 500 עצורים בפיקוח אלקטרוני
לאחר האישור יוכלו בעת ובעונה אחת להיות 1,750 עצורים או אסירים משוחררים ברישיון שמפוקחים רק באיזוק אלקטרוני במקום 1,250 כיום ההחלטה התקבלה ברקע העומס בבתי הסוהר ומצוקת המקום יו"ר הוועדה ח"כ איימן עודה הודיע כי הוועדה תעקוב אחר ניצול המכסות

הוועדה המשותפת של ועדת המדע והטכנולוגיה וועדת החוקה לפי סימן ג'1 לחוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה - מעצרים), התשנ"ו-1996 מעצר בפיקוח אלקטרוני, אישרה (יום ב', 1.1.24) את הצעת צו סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה - מעצרים) (מכסת מפוקחים בפיקוח אלקטרוני) (תיקון), התשפ"ג-2023. על-פי חוק המעצרים, המספר המרבי של מכסת המפוקחים שניתן לפקח עליהם בעת ובעונה אחת בפיקוח אלקטרוני יקבע בצו של השר לביטחון הפנים (כיום השר לביטחון לאומי), בהסכמת שר האוצר, בהתייעצות עם שר המשפטים ובאישור ועדה משותפת לוועדת המדע והטכנולוגיה ולוועדת החוקה.
לעניין זה, המספר המרבי שיקבע השר כאמור יכלול הן עצורים בפיקוח אלקטרוני לפי חוק המעצרים, והן אסירים ששוחררו על-תנאי בפיקוח אלקטרוני לפי הוראות חוק שחרור על-תנאי ממאסר. ביום 25.8.20 נקבע צו מכסת מפוקחים בפיקוח אלקטרוני, אשר קבע כי מכסת המפוקחים כאמור היא 1,250 מפוקחים.
לפי הצו שאישרה היום הוועדה, תוגדל מכסת המפוקחים, כך שהמספר המרבי של מפוקחים שניתן לפקח עליהם בעת ובעונה אחת בפיקוח אלקטרוני יהיה 1,750 מפוקחים. זאת, כחלק מהפעולות הננקטות על-ידי ממשלת ישראל, במטרה לייעל ולהרחיב את מערך הכליאה ומרחב המחיה בבתי הסוהר, במסגרת קידום יישום פסיקת "בג"ץ שטח המחיה".
הצו מובא, בהתאם ובהמשך להחלטת הממשלה מיום 23.10.22, בנושא תוכנית לאומית לייעול והרחבה של מערך הכליאה ומרחב המחיה בבתי הסוהר.
יו״ר הוועדה, ח"כ איימן עודה: "אנחנו האוכלוסייה הערבית סובלים קשות. קרו מקרים שהוחלט על אזיק אלקטרוני והפשעים המשיכו, יש בעיה של פגיעה בנשים, דברים מאוד רגישים, לכן כל החלטה צריכה להיות כזאת שתשקף את הדברים הללו. כולנו פה מחפשים את טובת החברה רוצים לקבל החלטה לטובת כולם".
ח״כ טלי גוטליב: "לא תראו אף פסק דין בישראל ששוקל שחרור בתיק מסוכנות בגלל העומס בבתי הסוהר, כולם רוצים תנאי כליאה נורמליים. צריך לשנות את חוק שחרור על התנאי. הייתי מצביעה נגד, אבל יש משמעת קואליציונית, אין לכם צורך בהגדלה. לא ניצלתם את המכסה".
היועצת המשפטית לוועדה, נירה לאמעי רכלבסקי: "חשוב להדגיש כי ההחלטה הסופית על הכנסת לפיקוח אלקטרוני היא של בתי המשפט לגבי עצורים וועדות שחרורים לגבי אסירים. זאת, גם אם הפרקליטות תסכים למעצר בפיקוח אלקטרוני. לכן, לא ברור מדוע נדרשת הגדלת מכסה כה משמעותית כאשר יש תת-ניצול של התקנים הקיימים. כיצד ניתן לצפות מה יעשה בית המשפט?"
אורי ליימן מאגף התקציבים באוצר: "יש מצוקה אדירה בבתי הכלא, יש צפיפות מטורפת ששב״ס לא עומד בה. מדובר בראייה אסטרטגית. אם אפשר להקל נעשה הכל. עלות של אחזקת עצור בבית כלא היא פי ארבעה מעלות הפיקוח באזיק אלקטרוני".
ד״ר סיגל שהב, מהקליניקה לזכויות הליך פלילי: "בהמשך לנתונים אתמול על 100% תפוסה בבתי הכלא, גם במקרי הפשיעה בחברה העברית ואלימות במשפחה לא תהיה לנו אופציה אחרת חוץ מאיזוק אלקטרוני. חייבים לפתח כלים נוספים להתמודדות עם התפוסה של בתי הכלא".
נורית כהן יחימוביץ, מרכז המחקר והמידע של הכנסת: "במבט של כמה שנים לאחור, המכסה לא נוצלה. הגענו ל84% אחוזים נכון לאתמול. יש עלייה פי שניים בשימוש בכלי אצל שפוטים. חשוב להצביע על גידול בקבוצת העצורים בשל אלימות במשפחה מ-26 ב-2019 ל-94 עצורים כיום".
הוועדה אישרה את הצו בתמיכת היו"ר עודה וח״כ משה סעדה. לא היו מתנגדים או נמנעים. יו״ר הוועדה ח"כ עודה סיכם: "נקבל את ההמלצה אך נבקש שהרשות לשיקום האסיר יהיה לה חלק ניכר במכסה, כמו-כן הוועדה, תקיים פיקוח פעם בשישה חודשים לוודא יישום של הדברים. יש לתת דגש בשני נושאים - אלימות במשפחה ואלימות בחברה הערבית".

תאריך:  01/01/2024   |   עודכן:  01/01/2024
+בקריאה ראשונה: ביטוח לאומי יפעיל היכל הנצחה לחללי פעולות האיבה
20:36 01/01/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה (תיקון מס' 42) (היכל ההנצחה בהר הרצל), התשפ"ד-2023. בהצעה תמכו 8 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לוועדת העבודה והרווחה.
מוצע בה לקבוע את אחריותו של המוסד לביטוח לאומי על הפעלתו של היכל הנצחה לזכר חללי פעולות האיבה בהר הרצל בירושלים, ובכלל זה ניהולו, תחזוקתו וקיום אירועים ופעולות. עוד מוצע לקבוע כי אוצר המדינה ישפה את המוסד לביטוח לאומי על הוצאותיו לצורך הפעלת היכל ההנצחה כאמור, בסך שלא יעלה על מיליון שקל לשנה, במשך עשר שנים.

+ללא מתנגדים: הכנסת אישרה דחיית הבחירות המקומיות ל-27 בפברואר
20:33 01/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הצבא נדרש בינתיים להיערך, כך שכל המועמדים יוכלו להתמודד  ▪  יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב אשר: "לא ניתן לשונאינו לדחות את הבחירות עד אין סוף. הוספנו את האופציה של ה-27 בפברואר וזה התאריך הסופי"

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  איימן עודה / Eiman Ode  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה סעדה / Moshe Saadda  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שב"ס יוכל להוסיף עוד 500 עצורים בפיקוח אלקטרוני
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
הצבא נדרש בינתיים להיערך, כך שכל המועמדים יוכלו להתמודד    יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב אשר: "לא ניתן לשונאינו לדחות את הבחירות עד אין סוף. הוספנו את האופציה של ה-27 בפברואר וזה התאריך הסופי"
מירב ארד
יו"ר ועדת הכלכלה ביטן מזהיר: המחסור בעובדים זרים, העלייה במחיר חומרי הגלם וגורמים נוספים יוביל לזינוק של 10-20 אחוז במחירי הדיור    נשיאע התאחדות המלונות: "לא מעוניינים גם לאחר סיום המלחמה להעסיק פלשתינים"
מירב ארד
לפי הצ"ח: מי שימונה על-ידי הממשלה למשרת ראש נציגות דיפלומטית או קונסולארית בחוץ לארץ, יהיה חייב להצהיר הצהרת אמונים נוספת, לפני שיימסר לו כתב מינוי: "אני מתחייב לשמור אמונים למדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית"    ההצהרה תתבצע בפני שר החוץ או בפני עובד המדינה שהוסמך לכך בתקנות
עידן יוסף
הממשלה הקימה משל"ט "מהלב" כדי לטפל במשפחות החטופים, הנעדרים ושבים מהמלחמה בעזה    המשל"ט עובד בשיתוף פעולה עם משרדי הממשלה כדי לתת מענה מקיף למשפחות    המשל"ט שם דגש על הצרכים של כל משפחה באופן אישי    המשל"ט עדיין בפיתוח, וישנם פערים מסוימים בחקיקה ובתקצוב    הממשלה מבטיחה לטפל בפערים שעולים מהשטח
עידן יוסף
הסכום יבסס אשראי בגובה מיליארד שקל שיועמד לטובת חיילי המילואים העצמאים    חברי ועדת הכספים דרשו כי תנאי ההלוואות מצד הבנקים ישופרו וכי החשב הכללי יציג בפני הוועדה את התנאים הסופיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il