X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עורכת הדין הודיעה אחרי הברית [צילום: דוד כהן, פלאש 90]
אם הסתירה מאב את הולדת בנו ותשלם 70,000 שקל
בית המשפט המחוזי בחיפה הכפיל את הפיצוי שפסק בית המשפט למשפחה, לאחר שהאם הסתירה מהאב את הלידה ואת ברית המילה של בנם

אישה שהסתירה מבן-זוגה לשעבר את לידתו של בנם ואת ברית המילה, תפצה אותו ב-70,000 שקל. בית המשפט המחוזי בחיפה הכפיל את סכום הפיצוי אותו פסק בית המשפט למשפחה בעיר, תוך שהוא מאמץ את ביקורתו החריפה על האם.
בני הזוג ניהלו מערכת יחסים במשך שבע שנים ונפרדו בשנת 2019, כאשר האישה הייתה בחודש השביעי להריונה. הבן נולד מספר שבועות לפני התאריך המשוער, האם הסתירה מן האב את הלידה, מסרה לו שהיא עודנה בהריון ימים מספר לאחר מכן, הסתירה מהמוהל את קיומו של האב ולא רשמה את שמו בנתוניו של התינוק. עורכת דינה של האישה היא שהודיעה לאב על הלידה, יומיים לאחר הברית: "הריני להודיעך כי היום עם שובי לעבודה לאחר חופשת הפסח, בה שהיתי בחו"ל הודיעה לי מרשתי כי היא ילדה ביום... בשעה טובה".
השופט אריה נאמן אומר (25.12.23): "בית משפט קמא בפסק דינו ובמסקנותיו, לא חוסך את שבט לשונו מהתנהגותה הזדונית וחסרת תום הלב של האם, תוך שהינו קובע פעם אחר פעם ובאופן חד-משמעי, כי האם הזיקה לאב במודע ובכוונת זדון, באופן אקטיבי ע"י תחבולה, מתוך כוונה שהנזק יקרה, תוך הצגת מצג שווא לאב ולמוהל ושיקרה להם, הכל בחוסר תום לב ותוך ניצול לרעה של הנסיבות".
בית המשפט למשפחה גזר את הפיצוי לאב מתוך חוק לשון הרע, המעניק פיצוי מירבי של 50,000 שקל ללא הוכחת נזק, וכדי שלא להחמיר עוד יותר את המצב - קבע שהאם תשלם 35,000 שקל. בקבלו את ערעור האב אומר נאמן, כי היה על בית המשפט לראות כנקודת מוצא את הפיצוי הכפול הקבוע בחוק לשון הרע על כוונה להזיק, ולכן יש להכפיל את התשלום בו תחויב האם, בלא להוסיף פיצויים עונשיים.
השופטת אספרנצה אלון הסכימה עם מסקנתו של נאמן, אם כי לדעתה המקור אינו חוק לשון הרע, שאינו חל על מעשיה של האם. "אכן יש להביע סלידה מהסתרת לידה של בן, כמו-כן הסתרה וקיום ברית מילה של בן בהיחבא. שני האירועים הינם אירועים מכוננים בחייו של אדם בחברה הישראלית. דרך הגינוי הנתונה לבית המשפט היא על דרך קביעה של פיצויים עונשיים", היא אומרת.
השופט חננאל שרעבי הסכים עם המסקנה ואמר שאין צורך להכריע בין שתי הדעות לגבי מקור הפיצוי. האם חויבה גם בתשלום הוצאות בסך 10,000 שקל. את האב ייצגו עוה"ד עמוס צדיקה וניר שם-טוב, ואת האם - עו"ד הדס פרידמן-כהן.

תאריך:  03/01/2024   |   עודכן:  03/01/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אם הסתירה מאב את הולדת בנו ותשלם 70,000 שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ארגוני הטרור חיזבאללה וחמאס מאשימים את ישראל בהפרת ריבונות לבנון ומאיימים בהרחבת מעגל הדמים    חיזבאללה נטל אחריות ל-3 פעולות אחרי החיסול    בכיר בארה"ב: צויים חיסולים נוספים    אין שינוי בהיערכות העורף
עידן יוסף
הבית הלבן דוחה את הצעותיהם של ראשי עוצמה יהודית והציונות הדתית לעידוד הגירה מרצון של תושבי עזה למדינות אחרות    דורש להפסיק התבטאויות אלה: "היינו ברורים, עקביים וחד-משמעיים שעזה היא אדמה פלשתינית ותישאר אדמה פלשתינית"
עידן יוסף
רשות החברות תומכת בהצעת דן אילוז ומשה סולומון להקים ועדה חיצונית ובלתי תלויה לבחינת צמצום חברות ממשלתיות ויחידות סמך לנוכח הגירעון התקציבי    פורום קהלת: הממשלה צריכה להתמקד בראש ובראשונה בצמצום הוצאותיה הפנימיות, לפני שהיא פונה לחברות ממשלתיות ויחידות סמך    חשש מפני פגיעה בשירותים הציבוריים חיוניים במקרה של צמצום משמעותי או מיזוג
עידן יוסף
בבתי אזרחים באל בורייג' איתרה חטיבה 188 RPG וכלי נשק במבנים אזרחיים    מפקד הגדוד: "למטה בקומה הראשונה יש רקטות שיכולות להגיע לתל אביב"
עידן יוסף
מספר 2 בחמאס חוסל במעונו ברובע הדאחיה    כלי תקשורת ערביים מדווחים שכטב"ם ישראלי חיסל שישה בלשכת חמאס בביירות    מדובר בארכי רוצח ששכלל את יכולותיו הצבאיות של חמאס וליכד את יתר אויבי ישראל לתמוך בארגון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il