X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שלום דנינו, אמנון מרחב וניר ברקת [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
ועדת הכלכלה אישרה חלקים מרפורמת היבוא, אך טרם הגיעה להסכמות על יבוא מקביל
ההסתדרות מתנגדת ליבוא מקביל שר הכלכלה: רפורמת היבוא תחסוך 10% ליבואנים, והציפיה היא שהתחרות תוביל להורדת מחיר לצרכן יו"ר הוועדה אמר כי הרפורמה מקלה את האסדרה על היבואנים, אך הטיל ספק בכך שתהיה הפחתת מחיר לצרכן - "ליבואנים תמיד יש סיבות להעלות מחירים והם אף פעם לא יורדים"

ועדת הכלכלה החלה (3.1.24) להצביע על סעיפי ההצעה הממשלתית לתקן את פקודת הייבוא והיצוא ולשנות את מתווה היבוא לישראל באופן שיתאימה לשיטה הנהוגה באיחוד האירופי - מה שטוב לאירופה טוב לישראל - במסגרת הכנתה לקריאה שנייה ושלישית. בדיון היום טרם הושגו הסכמות בנוגע לאפשרות להקל על יבואנים מקבילים ולהקל על יבואנים שיבצעו בדיקת מעבדה באופן וולונטרי, והדיון בנושאים אלה יימשך בשבוע הבא.
בפתח הישיבה התייחס מנכ"ל משרד הכלכלה, אמנון מרחב, לתיקונים שביקשה הוועדה להכניס בהצעת החוק בישיבות הקודמות. באשר לעיצומים הכספיים, אמר מרחב כי הפחתת העיצומים במקרה של ביצוע בדיקה וולונטרית של היבואן תבוא לידי ביטוי בתקנות ולא בחוק. באשר לביטול האחריות הפלילית על מי שביצע בדיקה אמר מרחב כי המשרד מתנגד לכך, שכן יש חובות אחרות שהיבואן צריך לעמוד בהן. "יכול להיות שהיבואן התרשל בשמירה על המוצר או בשיווקו, לכן אי-אפשר לתת פטור מוחלט מאחריות פלילית", הסביר.

ח"כ שלום דנינו התעקש כי מי שעשה בדיקה מקדמית צריך להיות פטור מאחריות פלילית, וח"כ משה פסל הצטרף לדבריו. היו"ר דוד ביטן התייחס לכך ואמר כי הוא לא מבין מדוע משרד הכלכלה מתנגד, והוסיף כי אם לא יינתן פטור מלא צריך לכל הפחות להתחשב בכך בשיקולי האכיפה. הוא ביקש לבחון שוב את הסוגיה לקראת הישיבה הבאה.
באשר לעידוד היבוא המקביל כפי שעלה בדיון הקודם, באמצעות מתן אפשרות ליבואן המקביל להסתמך על המסמכים של היבואן הרשמי, אמר מרחב כי בחוק אין הגדרה של מי הוא יבואן רשמי, ויש חשש שכל אחד יוכל לנסוע למדינה נידחת באסיה ולחתום על הסכם של יבואן רשמי. ח"כ דנינו אמר כי יבואן מקביל יוכל או להביא מסמכים מקבילים למסמכים של היבואן הרשמי או לבצע את הבדיקה הוולונטרית. נציג אגף התקציבים באוצר, גל ברנס, אמר כי הוא יכול להצהיר שהביא את אותו מוצר, ואז הדבר ייבדק.
נציג ההסתדרות, אלכס מילר, התנגד לכך וטען כי מדובר במחטף שלא סוכם קודם לכן. כמו-כן אמר מילר כי הוא מתנגד להצעה לאפשר גם למהנדסים, שקיבלו אישור מהממונה על התקינה, לבצע את בדיקת המסמכים. הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשיה, איגור דוסקלוביץ, אמר כי מדובר בסך-הכל בחינה טכנית של מסמכים.

היו"ר ביטן ציין כי הוועדה מאפשרת בדיקה וולונטרית במכוני בדיקה, ולא ברורה ההתנגדות לכך שגם מהנדסים יוכלו לבדוק את המסמכים של תיק המוצר. הוא הזהיר כי אם ההסתדרות תתעקש על התנגדות לאפשר בדיקת מהנדסים, הוא יוותר על ההקלות בבדיקת המעבדה הוולונטרית. "בלי דמגוגיה, אם לא רוצים לאפשר למהנדסים לבדוק מסמכים נוריד את כל הסעיף ולא תהייה הגנה על בדיקות וולונטריות. מה שעשינו פה הוא לטובת העובדים", אמר ביטן וקרא להגיע לפשרה בעניין הזה.
מנכ"ל מכון התקנים, גלעד גולוב, הסביר כי למכון יש הסכמי הכרה עם אלפי מעבדות בעולם, וכשיש ספק הוא יכול לבחון מסמכים באמצעות משלוח דוא"ל למעבדה בחו"ל ולקבל תשובה מהירה, מה שמהנדס לא יכול לעשות. סמנכ"ל יבוא מכס ותקינה באיגוד לשכות המסחר, רז הילמן, אמר כי ההקלה על היבואנים המקבילים יכולה להטעות אותם וליצור מצב שהם יביאו מוצר שיחשבו שהוא אותו מוצר שמביא היבואן הישיר אבל יתברר שלא כך הדבר. שר הכלכלה והתעשיה, ח"כ ניר ברקת, התייחס לכך ואמר כי צריך לתת לשוק לבחור אם ללכת למהנדס או למעבדה.
ברקת התייחס להתנגדות של ההסתדרות ומכון התקנים, ואמר כי בשלב הבא של הרפורמה תהיה לכל המעבדות הרבה יותר עבודה וגם למכון התקנים. "אני נגד לחשוב בקטן. זה שוק פתוח, תוכיחו שאתם יותר טובים ממעבדות פרטיות ומהנדסים אז יבואו אליכם. אל תעשו את זה בניסיון להגביל אחרים, תתנו שירות יותר טוב", אמר.

הממונה על התקינה איגור דוסקלוביץ אמר כי הוא לא מסוגל לנסח הצהרה שהיבואן המקביל יוכל לעמוד בה. לדבריו, גם היום הוא לא צריך שום דבר בשביל לשחרר את המוצרים. "אם אין לו על מה להסתמך אז מה הוא יצהיר? שיעשה בדיקה וולונטרית", אמר. ברקת אמר כי אם היבואן בטוח שהוא עומד בתקינה הוא יוכל להגיש תצהיר, ואם הוא לא בטוח הוא יוכל לעשות בדיקה. לדבריו, זה ניהול סיכונים שהיבואן יצטרך לבצע.
דוסקלוביץ שאל אז למה דורשים מיבואן ישיר להחזיק תיק מוצר. ברנס ציין כי יש דברים שאפשר לדרוש מרשת שיווק גדולה שאי אפשר לדרוש ממכולת קטנה. הממונה על התקינה דוסקלוביץ הזהיר, כי המהלך הזה עלול לחשוף את הציבור לסכנה. "יבואן שלא יודע על מה להצהיר בסוף יביא מוצרים לא מתאימים ומסוכנים. המהות של הצהרה שהיא תהייה מבוססת. כשאין לו על מה להסתמך מי אמר שהמוצר שלו יהיה טוב לישראל? באירופה אין דבר כזה יבוא מקביל", אמר.
היו"ר אמר שלא יעכב את החקיקה ברקע הנושא הזה. השר ברקת הסביר כי הצעת החוק הבאה שיביא תפתור חלק גדול מהבעיה ותקל גם על יבוא מקביל, ואמר גם הוא כי אסור להתעכב על הסוגיה הזו. ח"כ מיכאל ביטון ציין כי מה שקרה בדיון קרה גם בדיונים קודמים בתקופה בה הוא כיהן כיו"ר הוועדה, ואמר כי אם לא נפצח את סוגיית היבוא המקביל נישאר עם מונופולים של יבוא. בנוסף התייחס ח"כ ביטון לסוגיית עובדי מכון התקנים שעשויים לאבד את עבודתם וקרא לאפשר לקלוט אותם במשרדים ממשלתיים. באשר לעובדים הזכיר היו"ר ביטן כי בדיון הקודם כבר ניתנה הצהרה על האפשרות לקלוט אותם במשרד הכלכלה, כדי שלא יפגעו.
בנוסף נדונה הצעה של ח"כ אליהו ברוכי, לאפשר ליבואן להעביר את מסמכי הבדיקה שלו ממעבדה אחת לאחרת. דוסקלוביץ ציין כי אם המוצר נפסל בבדיקה אז לא ניתן ללכת למעבדה אחרת. ברקת ביקש לבחון לאפשר זאת, ואמר כי אם מעבדה אחת תאשר ואחרת לא אז הדבר חמור מבחינת המשרד, שהוא זה שיצטרך להכריע איזה מהמעבדות לא פעלה כראוי ואף ייתכן שאחת מהן תשלם ברישיונה. היו"ר ביטן ביקש לבחון את הנושא לקראת הדיון הבא.
לקראת תום הדיון ביקש השר לברך את הוועדה והודה על טיוב החקיקה, בתהליך שנעשה פה אחד. הוא הוסיף כי הרפורמה תחסוך כ-10% מהעלות ליבואנים והציפייה שלו היא שיבוא יורחב, יותר יבואנים יכנסו לשוק והתחרות בניהם תוריד את המחיר לצרכן. הוא סיכם ואמר: "אנחנו עובדים חזק להשלים את השלב האחרון של החקיקה, ולכולם תהיה פה הרבה יותר עבודה ממה שהייתה בעבר. יהיה מחסור בעובדים מקצועיים ולא עודף".

[צילום: דוברות הכנסת]

היו"ר ביטן אמר כי הלוואי שהמחירים ירדו, אך ציין כי ליבואנים תמיד יש סיבות להעלות מחירים והם אף פעם לא יורדים. "זה לא עוזר ליוקר המחיה, זה עוזר להקל באסדרה. בסוף אם יהיה שינוי זה יהיה אולי ברפורמה הבאה. בוא לא נטעה את הציבור, סיסמאות כולם יודעים להגיד אבל לא בטוח שזה יביא הפחתת מחירים", אמר.
כאמור, בדיון החלה הוועדה להצביע על הסעיפים עליהם לא הייתה מחלוקת, בין היתר באשר לתנאים שיאפשרו ליבואן להגיש הצהרה בדבר התאמה לדרישות התקן וסעיפים נוספים. הסעיפים אושרו פה אחד, בקולותיהם של ח"כ פסל, ח"כ שלי טל מירון, ח"כ אריאל קלנר, ח"כ ברוכי, ח"כ דנינו והיו"ר ביטן.

תאריך:  03/01/2024   |   עודכן:  04/01/2024
+דיפלומטים יחויבו בהצהרת אמונים נוספת למדינה כיהודית ודמוקרטית
20:03 03/01/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק שירות המדינה (מינויים) (תיקון מס' 20), התשפ"ד-2024. בהצעה תמכו 9 חברי כנסת, אל מול 2 מתנגדים וללא נמנעים.
נוסף על חובת ההצהרה הקיימת לגבי כלל עובדי המדינה, מי שימונה על ידי הממשלה למשרת ראש נציגות דיפלומטית או קונסולרית בחוץ לארץ, יהיה חייב להצהיר הצהרת אמונים נוספת, לפני שיימסר לו כתב מינוי, בנוסח זה: "אני מתחייב לשמור אמונים למדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית". ההצהרה תתבצע בפני שר החוץ או בפני עובד המדינה שהוסמך לכך בתקנות.

+סופית: למשטרה יאושר שימוש במערכות צילום מיוחדות במרחב הציבורי
19:49 03/01/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק לתיקון פקודת המשטרה (מס' 40), התשפ"ד-2024. בהצעה תמכו 10 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים.
החוק מסדיר היבטים של הצבת מערכות צילום מיוחדות במרחב הציבורי ושימוש בהן על ידי משטרת ישראל, לרבות ענייני סודיות, הגבלות ושמירת מידע, כאשר הסדרים פרטניים ומשלימים ייקבעו בתקנות ייעודיות. מדובר במערכות צילום הכוללות יכולות עיבוד המאפשרות צילום של חפצים והשוואתם למידע מזוהה שהוזן למערכת ויאפשר לזהות את החפץ המצולם אם הוזן מידע בגינו.
נוכח הרגישות אל מול הזכות לפרטיות והמידע שנאגר במערכות אלה נקבעו הוראות ותנאים בהם תהיה המשטרה וגופים ציבוריים אחרים רשאים לעשות שימוש באמצעים אלו, במידע שנאגר בהם וכן ביחס לשמירת המידע וכן חובת הדיווח לייעוץ המשפטי לממשלה ולכנסת.

+סופית: רת"א תוסמך להעניק אישורי כשירות אווירית לכלי טיס של צבאות זרים
17:40 03/01/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק רשות התעופה האזרחית (תיקון מס' 3), התשפ"ג-2023. בהצעה תמכו 12 חברי כנסת, וחבר כנסת אחד נמנע.
מוצע לעגן את סמכותה של רשות התעופה האזרחית לתת אישורי כשירות אווירית לכלי טיס של מדינות זרות, לבקשת המדינה ומוסדותיה, לבקשת חברה ממשלתית או לבקשת תאגיד ישראלי. אישור כאמור יינתן לכלי טיס שהותקן בו ציוד תעופתי או מערכת שאינה בגדר ציוד תעופתי. עוד מוצע לקבוע כי הרשות תהיה רשאית לגבות תשלומים, ובין היתר החזר הוצאות, בעד מתן האישורים כאמור. לפי המוצע, תשלומים אלו יועברו לתקציב הרשות, בדומה למצב הקיים היום לגבי אגרות שגובה הרשות.

+בקריאה ראשונה: הסדר חלופי לניכוי מכספי הפיקדון
17:38 03/01/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק עובדים זרים (תיקון מס' 24) (פיקדון לעובדים זרים), התשפ"ד-2023. בהצעה תמכו 7 חברי כנסת, אל מול 4 מתנגדים, והיא תועבר לדיון בוועדת העבודה והרווחה.
מוצע בה לקבוע הסדר חלופי לניכוי מכספי הפיקדון של עובדים זרים. על-פי המוצע, 25% מכספי הפיקדון של עובד זר ישולמו לו גם אם יצא מישראל לאחר תום התקופה המותרת לשהייתו בה, בתוספת הרווחים שנצברו ובניכוי דמי ניהול ומיסים. עוד מוצע כי את יתרת 75% מכספי הפיקדון, יהיה העובד הזר זכאי לקבל אם עזב את ישראל לא יאוחר משנים עשר חודשים מתום התקופה שבה הורשה לשהות בה, בתוספת הרווחים ובניכוי הוצאות הרחקה וכן בניכוי סכום בשיעור הולך וגדל בהתאם לתקופת השיהוי ביציאה כמפורט בתוספת הראשונה ומיסים.
עם זאת, מוצע להסמיך את שר הפנים לקבוע בתקנות כי ההסדר יחול גם לעניין עובדים זרים שעזבו את ישראל לאחר תקופה ארוכה יותר של שהייה שלא כדין, שלא תעלה על 18 חודשים. כמו-כן מוצע להסמיך את הממונה, לבקשת עובד זר, שתוגש עד שלוש שנים מתום התקופה המותרת לשהייתו בישראל, להחליט על הפחתת תקופת השיהוי שתיזקף לחובתו של העובד הזר בנסיבות הקבועות בהצעת החוק, וכן לקבוע הוראות לעניין האפשרות להשיג על החלטת הממונה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו ברוכי  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלכס מילר  אלמוג כהן / Almog  Cohen  אמנון מרחב / Amnon Merhav  ארז מלול / Erez  Malul  אריאל קלנר / Ariel  Kallner  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוקר המחיה  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת הכלכלה אישרה חלקים מרפורמת היבוא, אך טרם הגיעה להסכמות על יבוא מקביל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
מירב ארד
ח"כ לזימי: מבנה הביטוח הסיעודי עומד בפני קריסה מוחלטת החל מתחילת השנה הקרובה    חברי הכנסת שוקלים הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית    יו"ר הוועדה ח"כ יוני משריקי: על הרשות להעביר לוועדה בתוך שבועיים את כל הנתונים    נציגת מחלקת הביטוח הסיעודי ברשות שוק ההון: הסירוב נובע מחובת חיסיון כלפי חברות הביטוח והקופות. לדבריה הקרן כיום מאוזנת
עידן יוסף
רשות החברות תומכת בהצעת דן אילוז ומשה סולומון להקים ועדה חיצונית ובלתי תלויה לבחינת צמצום חברות ממשלתיות ויחידות סמך לנוכח הגירעון התקציבי    פורום קהלת: הממשלה צריכה להתמקד בראש ובראשונה בצמצום הוצאותיה הפנימיות, לפני שהיא פונה לחברות ממשלתיות ויחידות סמך    חשש מפני פגיעה בשירותים הציבוריים חיוניים במקרה של צמצום משמעותי או מיזוג
עידן יוסף
לאחר האישור יוכלו בעת ובעונה אחת להיות 1,750 עצורים או אסירים משוחררים ברישיון שמפוקחים רק באיזוק אלקטרוני במקום 1,250 כיום    ההחלטה התקבלה ברקע העומס בבתי הסוהר ומצוקת המקום    יו"ר הוועדה ח"כ איימן עודה הודיע כי הוועדה תעקוב אחר ניצול המכסות
עידן יוסף
הצבא נדרש בינתיים להיערך, כך שכל המועמדים יוכלו להתמודד    יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב אשר: "לא ניתן לשונאינו לדחות את הבחירות עד אין סוף. הוספנו את האופציה של ה-27 בפברואר וזה התאריך הסופי"
מירב ארד
יו"ר ועדת הכלכלה ביטן מזהיר: המחסור בעובדים זרים, העלייה במחיר חומרי הגלם וגורמים נוספים יוביל לזינוק של 10-20 אחוז במחירי הדיור    נשיאע התאחדות המלונות: "לא מעוניינים גם לאחר סיום המלחמה להעסיק פלשתינים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il