X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בר סימן טוב והשר בוסו בדיון בוועדת הבריאות [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
שר הבריאות מסדיר את תקציבי קופות-החולים
תינתן תוספת ריאלית של כ-2 מיליארד ש"ח לתקציב קופות החולים
ציין: מערכת הבריאות טיפלה מתחילת הלחימה ב-13 אלף פצועים, יותר מ-2,500 חיילים מערך השיקום בארץ יוגדל מ-900 מיטות כיום ל-1,500 ופתיחת שלוחות רבות של מרכזי חוסן משה בר סימן טוב: כל עוד לא ייחתם הסכם שכר מוסדר עם הפסיכולוגים - תימשך תוכנית המענקים

צמרת משרד הבריאות דיווחה (יום ב', 8.1.24) לוועדת הבריאות בכנסת, על פעילות המשרד וההיערכות לשנת התקציב הבאה. יו"ר הוועדה, ח"כ יוני משריקי שיבח את החלטת השר לתקצב את מרכזי החוסן בכ-180 מיליוני ש"ח ולהמשיך את פעילותם, הבטיח לעקוב אחרי ביצוע התקציב והתוכניות, וקרא לארגונים והעמותות לפנות לוועדה בכל נושא שיקדם צרכי הבריאות של אזרחי ישראל.
שר הבריאות, אוריאל בוסו, סיפר כי מתחילת המלחמה טיפלה מערכת הבריאות ב-13 אלף נפגעים, מתוכם יותר מ-2,500 חיילים, והדגיש את שאיפתו כי כ-70% ממיטות בתי החולים יהיו ממוגנות תוך תקציב מידי של 270 מיליוני ש"ח. בנוסף הוא ציין את התוכנית לבריאות הנפש, שתוקצבה ב-2 מיליארד ש"ח, שתעסוק בחיזוק הקהילה גם בפריפריה, מערך השיקום שיוגדל מ-900 מיטות כיום ל-1,500, ופתיחת שלוחות רבות של מרכזי חוסן ותוכנית המיטות הרב שנתית למיטות שכוללת תוספת של כ-2,300 מיטות אשפוז עד 2028.
בנוסף, התייחס השר להסדרת תקציבי קופות-החולים, "במטרה לייצר אופק תכנוני ותפעולי ארוך טווח למערכת הבריאות", וזאת ע"י תוספת ריאלית של כ-2 מיליארד ש"ח לתקציב קופות החולים, והטמעה של כ-3.5 מיליארד ש"ח לבסיס הסל למתן ודאות וקידומי מחירים ודמוגרפיה. לדבריו, ההסדרה מייצרת וודאות אשר מאפשרת לקופות החולים להיערך ולתכנן אספקת שירותי בריאות איכותיים ונגישים למבוטחים, ושיבח במיוחד את פעילות הקופות מתחילת המלחמה.
בימים אלו נקרתה למדינת ישראל הזדמנות לקדם את מערכת הבריאות הציבורית ולהביא בשורות חשובות לעתיד", ציין שר הבריאות אוריאל בוסו. "המטרה שלי כשר לחזק את מערכת הבריאות הציבורית כדי שכל אדם יוכל לקבל שירות מיטבי וראוי. מדובר במשימה לאומית, לא פחות חשובה מחיזוק מערכת הביטחון, וההשלכות שלה לא רק בריאותיות אלא גם כלכליות וחברתיות".
מנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב, פירט את גבורתם של אנשי הרפואה תוך כדי הלחימה, והדגיש את תחומי התוכנית השנתית כטיפוח ההון האנושי, מניעת תחלואה, קידום טכנולוגיות תשתיות וזמינות ואיכות השירותים. הוא סיפר על מוכנות בתי החולים בצפון, ועל הצורך בשיפור מהמיגון כדי לאפשר פעילות רחבה במקום, והמשך הטיפול בשגרה כמו קשישים - תוך טיפול בנפגעי המלחמה. הוא ציין כי ישראל היא שיאנית העולם בקצב גידול האוכלוסייה, כ-2% מדי שנה וכמיליון נפש מדי חמש שנים, וכן במקום השני או השלישי בעולם - בקצב הזדקנות האוכלוסייה.
הוא הזהיר ממתקפות סייבר, הנערכות מדי יום על המערכת כאשר התקפות ממוקדות על בתי החולים, זיו, הלל יפה ומעייני הישועה, כאשר המשרד ובתי החולים מקצים סכום ניכר להתמודדות עם איום זה. לדברי המנכ"ל כל עוד לא ייחתם הסכם שכר מוסדר עם הפסיכולוגים - תימשך תוכנית המענקים, ואילו דוד קורן, מנכ"ל ער"ן, העריך כי היקף הנפגעים בארץ מפוסט-טראומה מאירועי הטבח - יהיה פחות מהחשש בתחילה.
אלון שוסטר הדגיש את הצורך בזמינות רבה של המטפלים במרכזי החוסן, גלית דיסטל-אטבריאן ציינה את הצורך בפתיחת בתים-מאזנים נוספים ואילו רון לוי הדגיש את ההכרח בשיפור התנאי והשכר של אנשי-הצוות בבתים אלו. לדברי מיכל וולדיגר המענקים המובטחים לפסיכולוגים שיגדילו את היקף המשרה שלהם בשירות הציבורי - טרם החלו להתבצע, והיא קראה לשקיפות בהוצאות של קופות החולים, צגה מלקו קבלה על חוסר הנגשה מספק לציבור לכלל השירותים הרפואיים, וליד אלהואשלה קבל על מחסור במרפאות בכפרים הלא-חוקיים בנגב, משה רוט הציג את הפער הנדרש לטיפול במיגון אמבולנסים ובתי החולים ומחסור בציוד ומבנה במכון לרפואה משפטית, יאסר חוויג'ראת הלין על עיכוב בהשתתפות המשרד בתוכניות בריאות בחברה הערבית, ואילו טטיאנהמזרסקי ציינה את הצורך בהגדלת התקצוב לכסאות-גלגלים מונעים לילדים.

תאריך:  08/01/2024   |   עודכן:  08/01/2024
+השלטון המקומי מזהיר מפני שיתוק מערך הרחפנים ברשויות
00:45 09/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת הכלכלה דנה בקידום הסדר להפעלת כטב"מים על-ידי יחידות הכוננות ברשויות המקומיות  ▪  רשות התעופה האזרחית דורשת כי מפעילי מל"טים יהיו בעלי רישיון ורישום כלי הטיס אך הרשויות המקומיות רוצות להמשיך ללא רישיונות ורישום  ▪  יו"ר הוועדה לרת"א: האריכו את הפטור ב-3 חודשים

ועדת הכלכלה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+בקריאה ראשונה: יוארך תוקף רכב לאוכלוסיות זכאיות לרבות חטופים ונעדרים
20:59 08/01/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק לתיקון פקודת התעבורה (הוראת שעה - חרבות ברזל), התשפ"ד-2024. בהצעה תמכו 9 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת הכלכלה.
מוצע בה להסמיך את שר התחבורה והבטיחות בדרכים להאריך בצו את תוקפם של רישיונות רכב למי שזכאי לדחיית מועד תשלום אגרת רישיון הרכב לרשות הרישוי, בין היתר, חטופים, נעדרים ומפונים, וזאת בהארכות מצטברות שלא יעלו על 180 ימים. נכון להיום השר מוסמך להאריך בצו מטעמים מיוחדים את תקופת תוקפו של רישיון רכב לתקופות נוספות שלא יעלו במצטבר על 90 ימים.

+בקריאה ראשונה: שינויים בחוק ההתיישנות בעקבות המלחמה
18:36 08/01/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק ההתיישנות (תיקון מס' 9 - הוראת שעה - חרבות ברזל), התשפ"ד-2024. בהצעה תמכו 14 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת החוקה.
מוצע לקבוע עילה להארכת התיישנות ולפיה אם נבצר מתובע להגיש תביעה שאינה עוסקת במקרקעין בשנה האחרונה של תקופת ההתיישנות, בשל פעולות האיבה שאירעו בתקופת המצב המיוחד או פעולות המלחמה, לא תתיישן תביעתו לפני שעברה שנה מיום תחילתו של החוק המוצע, וכאשר מדובר בתובע מאוכלוסייה מיוחדת כמפורט בחוק (כדוגמת משרת בשירות מילואים) - לפני שעברו 18 חודשים מיום התחילה.
כמו כן, מוצע לקבוע כי ביחס לתביעות שהתיישנו בתקופה שמיום ה-7 באוקטובר 2023 עד לתחילתו של חוק זה, יראו את התביעות כאילו לא התיישנו ותקופת ההתיישנות תוארך עד תום תשעה חודשים מיום התחילה.

+ליברמן: בטוח שנצליח להגיע ל-70 חתימות להדחת ח"כ כסיף
15:07 08/01/24  |  מירב ארד

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן בישיבת סיעה על איסוף 70 חתימות להדחת ח"כ עופר כסיף מהכנסת: "‏בלתי נסבל שבן אדם, חבר כנסת ישראלי, מתייצב לצד האויבים הכי אכזריים שרק הכרנו ומוציא את דיבתה של מדינת ישראל בכל העולם. אני בטוח שנצליח להגיע ל-70 חתימות להדחתו, ואם לא, אנחנו רוצים לראות מי לא הסכים לחתום. ‏
זה דבר שמחויב מאיתנו, כחברי כנסת שהתחייבו לריבונות, לחוקים ולאינטרס של מדינת ישראל. אם מישהו מתכוון לא לחתום ממפלגות שמתיימרות להיות ציוניות אני אופתע מאוד".

+ועדת הכלכלה אישרה את רפורמת הייבוא - שתיכנס לתוקף ביולי
15:05 08/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

יבואן יוכל להעביר את המידע ממעבדה אחת לאחרת  ▪  ניתן יהיה להעביר את המידע במקרה שבו יש עיכוב בזמני ביצוע הבדיקה שלא תלויה ביבואן, או הממונה על התקינה קבע שהדבר מוצדק בהתאם לנסיבות שיפרט  ▪  לפי ההצעה שאושרה, מעבדה שלא תעביר את המידע צפויה לעיצום כספי של 50,000 שקלים

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+לחמש שנים נוספות: אזורי התעשייה באשקלון יוגדרו כאזור פיתוח א'
12:53 08/01/24  |  מירב ארד

ועדת הכספים אישרה(יום ב') את הצו שהביא שר האוצר בצלאל סמוטריץ' להאריך את התקנות לעידוד השקעות הון (תיקון התוספת השנייה לחוק), התשפ"ד-2023 המגדירות את אזורי התעשייה בעיר, הצפוני והדרומי, כאזורי פיתוח א' לתעשייה. . התקנות הוארכו בחמש שנים נוספות עד לשנת 2028.

+יוזמה להדחתו של ח"כ עופר כסיף מהכנסת
11:01 08/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר, החל לאסוף 70 חתימות מחברי כל סיעות הבית כדי להביא להדחתו  ▪  כזכור חתם ח"כ כסיף על עצומה נגד ישראל התומכת בתלונה שהגישה דרום אפריקה בגין "רצח עם" בעזה

כסיף. חתם על עצומה התומכת בתביעה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
כסיף בהפגנה נגד "הכיבוש" [צילום: שרה דיאמנט/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אלון שוסטר / Schuster Alon  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה בר סימן טוב  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תינתן תוספת ריאלית של כ-2 מיליארד ש"ח לתקציב קופות החולים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
מירב ארד
יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר, החל לאסוף 70 חתימות מחברי כל סיעות הבית כדי להביא להדחתו    כזכור חתם ח"כ כסיף על עצומה נגד ישראל התומכת בתלונה שהגישה דרום אפריקה בגין "רצח עם" בעזה
עידן יוסף
במחלקות האשפוז ניכרת חזרה של 42%    ח"כים מוועדות הבריאות והקרן לאזרחי ישראל ביקרו בבית מאזן בירושלים שנועדו למנוע אשפוז פסיכיאטרי במשבר נפשי וניתנים ללא עלות, וקראו להעלאת התעריף היומי, לקידום חתימת הסכמים של קופות החולים עם בתים נוספים, ולהכנסת השהייה בבית-מאזן לסל הבריאות
עידן יוסף
ועדת המשנה למדיניות חוץ והסברה שמעה כיצד הארגון משמש להנצחת בעיית הפליטים הפלשתינים ולקידום שנאת ישראל    יו"ר הוועדה קרא לשנות את הגישה לאונרא: "בדיון נחשפו פרטים מטרידים"    קומה ממולכדת הודמדה בבניין ובו גן ילדים של אונרא
עידן יוסף
ההסתדרות מתנגדת ליבוא מקביל    שר הכלכלה: רפורמת היבוא תחסוך 10% ליבואנים, והציפיה היא שהתחרות תוביל להורדת מחיר לצרכן    יו"ר הוועדה אמר כי הרפורמה מקלה את האסדרה על היבואנים, אך הטיל ספק בכך שתהיה הפחתת מחיר לצרכן - "ליבואנים תמיד יש סיבות להעלות מחירים והם אף פעם לא יורדים"
מירב ארד
ח"כ לזימי: מבנה הביטוח הסיעודי עומד בפני קריסה מוחלטת החל מתחילת השנה הקרובה    חברי הכנסת שוקלים הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית    יו"ר הוועדה ח"כ יוני משריקי: על הרשות להעביר לוועדה בתוך שבועיים את כל הנתונים    נציגת מחלקת הביטוח הסיעודי ברשות שוק ההון: הסירוב נובע מחובת חיסיון כלפי חברות הביטוח והקופות. לדבריה הקרן כיום מאוזנת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il