X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שיקלי. אתגרים כלכליים אדירים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
עמיחי שיקלי מתפטר מתפקידו כשר לשוויון חברתי, יישאר במשרד התפוצות
חוזר לכהן כחבר כנסת מן המניין כדי לחסוך כספי ציבור במכתב ששלח לראש הממשלה נתניהו, ביקש להשאיר בידיו את האחריות על הרשויות הבדואיות את שאריות המשרד לשוויון חברתי צפויה לקבל השרה מאי גולן עם חזרתו של שיקלי לכנסת, ח"כ ששון גואטה ייאלץ לעזוב אותה

השר לשוויון חברתי, עמיחי שיקלי, מוותר על התיק ומבקש לחזור חוזר לכהן כחבר כנסת מן המניין כדי לחסוך כספי ציבור, אך להישאר כשר התפוצות. הוא הודיע על כך במכתב ששלח לראש הממשלה נתניהו. עם חזרתו של שיקלי לכנסת, ח"כ ששון גואטה ייאלץ לעזוב אותה. מדובר בחיסכון שנתי של 1.9 מיליון שקלים בשנה.
משרדו של שיקלי מופקד על הרשות לפיתוח חברתי-כלכלי בחברה הערבית, רשויות הבדואים (פיתוח והסדרת התיישבות) וכן על מתן מענים ממשלתיים לאוכלוסיות ייעודיות, לצד תחומים נוספים.
מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" פועל המשרד במתכונת חרום: הוקם מוקד חרום ייעודי שתכליתו להבטיח קשר רציף עם ראשי הרשויות הערביות והבדואיות, מיפוי פערים וצרכים והפעלת מערך הכשרות לשעת חרום: הכשרות חובשים ועזרה ראשונה, הכשרות לתפעול חדרי חירום, הדרכות לניהול מתנדבים ועוד. במסגרת פעילות החמ"ל מופו פערי מיגון ביישובים ערביים בקו העימות להם ניתנו מענים; הושקו קמפיינים יעודיים: "חיים משותפים", "הכי מוגן שיש" ומאבק בהפצת מידע כוזב. כמו-כן, בוצעו הקרנות יעודיות של סרטון הזוועות למנהיגים מהחברה הערבית.
במכתבו לנתניהו, כתב (7.1.24) שיקלי: "לאור שנת התקציב הקרבה וההבנה כי פנינו לאתגרים כלכליים אדירים, אני מאמין כי יש הכרח לערוך התאמות במבנה משרדי הממשלה. בשל כך, אני מוותר על תפקידי כשר לשוויון חברתי, ובנוסף מבקש לחזור ולחדש את כהונתי כחבר כנסת במטרה לצמצם עלויות נוספות.
שיקלי ביקש מראש הממשלה להשאיר את רשויות הבדואים באחריותו במטרה להשלים את תוכנית המיקודים, תוכנית החומש הממשלתית להסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב.
לפני שבועות אחדים התפטרה גלית דיסטל אטבריאן מתפקידה כשרה. בחדשות 12 פורסם כי ההערכה היא שנתניהו יעביר את המשרד לבכיר אחר ויסגור משרד אחר, חיוני פחות. בישראל היום פורסם, שהמועמדת להחליף את שקלי במשרד לשיווין חברתי היא השרה מאי גולן.
כזכור, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הבטיח בשבוע שעבר בקשת 12 שישקול לוותר על המשרד למשימות לאומיות של אורית סטרוק (הציונות הדתית) אם יתר סיעות הקואליציה יוותרו גם הן על משרדים.

בכאן חדשות פורסם כי הקיצוץ הרוחבי המוצע במשרדי הממשלה כדי לממן את נזקי המלחמה עורר (ג') סערה בקבוצת הוואטסאפ הממשלתית. אחרי ששר הפנים משה ארבל טען שאי אפשר לקצץ בשכר של עובדי רשות האוכלוסין, שר המורשת עמיחי אליהו והשרה ללא תיק יפעת שאשא ביטון התכתשו בקבוצה סביב הנושא - מי מהם פחות מיותר בממשלה.
השר אליהו: "הלוואי שמשרדי הממשלה והשירות הציבורי יהיו יעילים בלי משרות מיותרות, כמו שראוי למדינה מערבית מתקדמת. המשק הוא המנוע שלנו. קריסת עסקים חלילה תפגע במדינה"
השרה שאשא ביטון: "ובלי משרדים מיותרים"
השר אליהו: "התכוונת בלי שרים מיותרים?"
השרה שאשא ביטון: "גם הניסוח הזה מקובל עליי"
השר אליהו: "ברוך אומרת ועושה"

תאריך:  08/01/2024   |   עודכן:  09/01/2024
+ח"כ מירב כהן: יסגרו את המשרד לשוויון חברתי, ויפזרו את מה שנשאר ממנו
21:06 08/01/24  |  עידן יוסף

השרה לשוויון חברתי לשעבר, ח״כ מירב כהן (יש עתיד) מסרה בתגובה להתפטרות השר שיקלי כי עצוב לה שעכשיו יסגרו את המשרד, ויפזרו את מה שנשאר ממנו בין משרדים נוספים.
כהן: "למשרד לשוויון חברתי היה תפקיד משמעותי בממשלה הקודמת. הממשלה הנוכחית רוקנה את המשרד מתוכן. פיצלה יחידות, העבירה את האגף לאזרחים ותיקים למשרד נגב וגליל, את הנשים למשרד שהוקם לכבוד מאי גולן, ואת שורדי השואה משרד ראש הממשלה בלע".
ח״כ ואליד אלהואשלה (רע״מ): "זה היה המשרד היחיד ששם בשנים האחרונות את הדאגה לחברה הערבית במקום מרכזי בסדר העדיפות שלו. ‏במקום לסגור משרדים שמשמשים כקופה קטנה מגזרית של מפלגות, סוגרים דווקא את המשרד היחיד שבאמת דאג לחלשים - לחברה הערבית, לאזרחים הוותיקים ולאחרים. עוד מכה לשוויון שממילא הולך ומתרחק".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+מתנות לא קטנות: מירי רגב תיאלץ להיפרד מתמונתה
14:43 08/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שרת התחבורה שלחה רשימת מתנות שקיבלה לוועדת המתנות, שהחליטה שהיא יכולה לשמור לעצמה כמה מתנות קטנות אך חייבת להחזיר חפצים יקרי ערך, ביניהם חנוכייה עם מגן דוד, קערת זהב ושופר אותם קיבל במהלך ביקוריה בקהילות יהודיות במרוקו

רגב. מדווחת כנדרש [צילום: דוד כהן/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עמיחי שיקלי מתפטר מתפקידו כשר לשוויון חברתי, יישאר במשרד התפוצות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
עידן יוסף
הכסף שאישרה הממשלה ישמש למגוון תוכניות, כגון פעילות לקידום התנדבות, סדנות להתמודדות עם לחץ, מענה רגשי ואירועי הפוגה    התוכניות מיועדות לילדים, נוער, נשים ואזרחים ותיקים    ההחלטה התקבלה לאחר פגישה משותפת של השר יצחק וסרלאוף עם ראשי הרשויות הדרוזיות
מירב ארד
מפונים שיבחרו ב"מענק שיבה" ויתחרטו, יוכלו לחזור למלון במימון המדינה    שר התיירות: "ועדת החריגים תמנע מצבים שבהם תושבים לא מקבלים את המענה שהם צריכים כי 'החוק קבע'"
מירב ארד
במהלך השנים ביצע שורה של תפקידים בכירים במגזר הציבורי והפרטי, בהם נדרש להוכיח יכולת ניהולית ויזמית בזירות בינלאומיות, בתחום הביטחוני והאזרחי כאחד
איתמר לוין
החוק הבעייתי הזה נולד בשל חששו של נתניהו שעיסוקו ברפורמה יוביל את מיארה לקבוע שהוא בנבצרות - אבל מהלך כזה רחוק מאוד מלהתממש, אפילו כעת    בג"ץ קיבע את סמכותו לפסול חוק יסוד בשל שימוש לרעה בסמכות המכוננת, וגם שרטט את שני המחנות בתוכו    מה שבאמת צריך לעשות כעת הוא לקדם את חוק יסוד החקיקה
איתמר לוין
התיקון חל על כל ראשי הממשלה ממועד כניסתו לתוקף ואילך, ללא מגבלת זמן כלשהי; והוא אינו כולל פרטים אחרים שיש בכוחם לצמצם את תחולתו לראש הממשלה המכהן בלבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il