מפקח ראשי כטב"ם ברת"א, צחי גליצנשטיין, אמר כי ראש רת"א קבע שאין יותר צורך בהמשך מתן הפטור, ויש לחייב את אותם מפעילים להחזיק ברישיון, וכן לחייב את הרשויות לבצע רישום של כלי הטיס. נציג הלשכה המשפטית של רת"א, עו"ד אבישי פדצהור, הסביר כי בתחילת המלחמה נעתר מנהל רת"א לבקשה להקל על הפעלת הכלים במסגרת כיתות הכוננות, אולם המצב מאז השתנה ואפשר לחזור לשגרה הדורשת רישום ורישוי.
היו"ר ביטן שאל מדוע לוותר על חובת הרישום והרישוי, וסלומון הסבירה כי הרשויות מפעילות את הכלים באמצעות מתנדבים, ואם תחול עליהן חובה בשלב זה, אזי הדבר ישתק את המערך שעדיין נחוץ בעת הזו. נציג סיירת הרחפנים, אמיר גולדשטיין, הוסיף כי כיום מי שמפעיל רחפן לפנאי לא צריך רישיון, אך אם הוא רוצה להתנדב ברשות עליו להוציא רישיון והדבר עלול להוביל להפסקת ההתנדבות ולפגיעה ברשויות.
ביטן ביקש לדעת מדוע לא יוכלו המפעילים להוציא רישיון, ואם מדובר רק בעניין כספי: "בשביל אלף שקל אתם לא מוכנים להוציא רישיונות, ואתם מאשימים את רת"א?". מנהל המוקד העירוני של קריית אונו,
טל שחר, השיב כי לו יש רישיון להטסה ולקח לו חצי שנה להוציא אותו. הוא הוסיף כי חשוב להוציא רישיון, אבל צריך להקל בתקופה זו בגלל שהדבר לוקח זמן רב.
המפקח גליצנשטיין התייחס לכך ואמר כי כיום אגרת הרישום עומדת על 460 שקלים והתהליך נמשך כשבוע. הרישיון המעשי למטיס עולה 390 שקלים ודורש הכשרה של 6 שעות הטסה ומבחן עיוני. עו"ד פדהצור הוסיף כי בקרוב אגרת הרישום צפויה לרדת ל-30 שקלים.
ברקע הדברים ביקש היו"ר מרת"א להאריך את הפטור מרישום ורישוי בשלושה חודשים נוספים, ועד אז לזרז את האפשרות להוציא רישיונות. הוא אף ביקש מראש רשות התעופה האזרחית, שהדבר מצוי בסמכותו, להתייחס להצעה ולהופיע בפני הוועדה.