X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רונן. חלוף הזמן כשלעצמו אינו מצדיק [צילום: לע"מ]
העליון: יימשך הליך פשיטת רגל בן 18 שנים
רונן דחתה את ערעורו של דוד לוי על דחיית בקשתו להפטר מחובות ב-11.7 מיליון שקל, למרות התמשכותו החריגה של ההליך: ההליכים רבים ומורכבים, לוי מתנהג בחוסר תום לב

שופטת בית המשפט העליון, רות רונן, אישרה (22.1.24) להמשיך הליכי פשיטת רגל הנמשכים מזה 18 שנה, וזאת בשל מחדליו המתמשכים של החייב והאפשרות לממש נכסים נוספים שלו במיליוני שקלים. מדובר בתקופה ארוכה במיוחד, אך רונן דחתה את בקשתו של החייב להפטר מיידי.
דוד לוי מצוי בהליכים מאז שנת 2005 (בשל חוב למס הכנסה שעמד אז על מיליון שקל) ותיק פשיטת הרגל הנוכחי מתנהל מאז 2014. הנאמן לנכסיו אישר 16 תביעות חוב בסכום כולל של 11.7 מיליון שקל, מתוכם 8.7 מיליון שקל לרשות המיסים ו-1.2 מיליון שקל בדין קדימה. למרות התמשכות ההליך, הנושים קיבלו תשלום כלשהו על חשבון התביעות שאושרו.
בית המשפט המחוזי בירושלים דחה כמה בקשות של לוי למתן הפטר, בציינו את מחדליו הרבים והממושכים - אי-הגשת דוחות ואי עמידה בתשלומים החודשיים - ואת ההליכים הרבים והמורכבים שהתנהלו בתיק. ביוני אשתקד נדחתה בקשתו האחרונה של לוי, אשר באה לאחר שהנאמן, עו"ד שמואל מיכאל, מכר נכס שהיה בבעלותו.
בערעורו ציין לוי, כי ההליכים בעניינו נמשכים 18 שנים, בעוד חוק חדלות פרעון מציב יעד של סיומם בתוך שלוש-ארבע שנים. הוא הצביע על מכירת הנכס ועל החמרה במצב בריאותו, ציין שבמשך שש שנים הגיש את הדוחות ושילם את התשלום החודשי, והעלה טענות כלפי התנהלותו של מיכאל.
בדחותה את הערעור הזכירה רונן, כי ערכאת הערעור לרוב לא תתערב בהחלטות בית המשפט של חדלות פרעון, בשל מומחיותו המיוחדת והיכרותו עם התיק. לגופם של דברים אומרת רונן, כי לא השתנו הטעמים שהובילו לדחיית בקשותיו הקודמות של לוי - התנהגותו בהליך, אי-סילוק מחדליו והעובדה שבבעלותו דירה בשווי 2.5 מיליון שקל שניתן לממש. מתן הפטר מותנה בהתנהגותו של החייב בתום לב, ולוי אינו עומד בתנאי זה והוא עצמו מודה שהפסיק את התשלומים החודשיים.
עוד אומרת רונן: "חלוף הזמן כשלעצמו אינו מצדיק בנסיבות המקרה דנן את מתן ההפטר בעת הזו", שכן כאמור הוא נגרם בין היתר בשל ריבוי ההליכים ומורכבותם. "כמו-כן, אין זה מן הנמנע כי גם מחדליו של המבקש וחוסר שיתוף הפעולה מצדו, תרמו גם הם להימשכות ההליכים. כל זאת כאשר כיום ההליך כאמור טרם מיצה את עצמו והימשכותו עשויה להביא תועלת לנושים". לוי חויב בתשלום הוצאות בסך 10,000 שקל.

תאריך:  23/01/2024   |   עודכן:  23/01/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון: יימשך הליך פשיטת רגל בן 18 שנים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
חיזאללהשיגר 12 רקטות לעבר הבסיס במירון, ארבע מהן יורטו והיתר נפלו בשטחים פתוחים    צה"ל עדכן כי אין פגיעה ביכולות הגילוי של חיל-האוויר    באירוע לא היו נפגעים
מירב ארד
אביבה סיגל שחזרה מהשבי סיפרה בכנס של השדולה למען נפגעות אלימות מינית שנערך בכנסת    חן גולדשטיין-אלמוג דיברה על החשש שנשים ייכנסו להריון: "יש בנות בשבי שלא קיבלו מחזור כבר תקופה, צריך להתפלל שגופן יגן עליהן"
עידן יוסף
לנוכח עצירת המימון הממשלתי והפסקת תרומות הקרנות הזרות, הופסקו לצמיתות שידורי הארגון, המזוהה עם השמאל הרדיקלי שפעל מאז 2006    הערוץ שידר ברשת ובאפיק 98 נגד "הכיבוש"    בצלמו: "שופר של הסתה ותעמולה פרו חרם ושנאה ירד מאוויר העולם"
מירב ארד
ביממה האחרונה חיסלו הכוחות עשרות רבות של מחבלים בקרבות פנים אל פנים, בסיוע תקיפות חיל-האוויר ובסגירת מעגלי אש תוך הכוונה מודיעינית
איתמר לוין, יצחק דנון
המועצה האיזורית עמק חפר טוענת שהמחלבה פועלת בניגוד לשימוש המותר בקרקע, תוך הפרה של פסק דין שהורה להפסיק את פעילותה וללא רשיון עסק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il