X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פילבר. רכיב מרכזי בטענת השוחד [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
התביעה מוותרת על עד מהותי בתיק 4000 נגד נתניהו
לא תזמן לעדות את אלי קמיר, שהיה היועץ האסטרטגי של בזק בתקופת אלוביץ; טענה שהקשר בין קמיר לפילבר מוכיח את קיומה של "פגישת ההנחיה" בין נתניהו לפילבר
ספק רב אם הייתה "פגישת הנחיה"
איתמר לוין
התביעה מנסה להציל את הפרט החשוב ביותר בעדותו של פילבר, אך הוא ממשיך לטעון שהפגישה התקיימה מיד לאחר אישור מינויו בידי הממשלה, ואינו מוכן לזרום עם מועדים חילופיים שמציעה לו התביעה
לרשימה המלאה

הפרקליטות הודיעה (24.1.24) לבית המשפט המחוזי בירושלים, כי לא תזמן לעדות מטעמה את אלי קמיר, שהיה יועץ אסטרטגי של חברת בזק כאשר נשלטה בידי שאול אלוביץ. קמיר אמור היה להיות עד מהותי בתיק 4000, בו נטען שבנימין נתניהו קיבל מאלוביץ שוחד בדמות סיקור חיובי באתר וואלה בתמורה להקלות רגולטוריות לבזק.
בכתב האישום נאמר כי המנכ"ל הנכנס של משרד התקשורת כאשר נתניהו כיהן כשר, שלמה פילבר, נפגש עם קמיר ב-13.6.15 - מיד לאחר שנתניהו הנחה אותו לקדם את ענייניה של בזק. לדברי המדינה, בפגישה זו הבהיר קמיר לפילבר, כי מבחינת אלוביץ - יש לאשר בתוך עשרה ימים את המיזוג בין Yes לבין בזק (שמשמעותו הייתה הזרמת מאות מיליוני שקלים מקופתה של בזק הציבורית לחברת יורוקום שהייתה בשליטתו הפרטית של אלוביץ).
עוד טוענת המדינה, כי פילבר קיים ערוץ תקשורת חשאי עם אלוביץ וקמיר, בו העביר לאנשי בזק מידע פנימי על התקדמות אישור העסקה, ואילו אנשי בזק העבירו לו את דרישותיהם בנוגע לנוסח האישור. אלוביץ ואנשיו עמדו על כך שהעסקה תאושר ללא תנאים מהותיים, שכן הצבתם עלולה הייתה לטרפד את המיזוג. לשיטת הפרקליטות, פילבר אכן פעל בהתאם לדרישותיה של בזק, והכל - בהתאם להנחיה שקיבל מנתניהו.
המגעים בין פילבר לקמיר בכלל, ופגישתם ב-13 ביוני בפרט, הם נדבך מרכזי בטענתה של המדינה בדבר קיומה של "פגישת ההנחיה" בין נתניהו לפילבר. פילבר מיקם את הפגישה כמה ימים לפני אותו מועד, אך ההגנה הוכיחה שהיא לא יכלה להתקיים באותו תאריך. התביעה טענה, כי ייתכן שהתקיימה בתאריך קודם - אך פילבר עמד על התאריך המוטעה. הוכחת "פגישת ההנחיה" היא רכיב מרכזי מאוד בטענה לקשרי שוחד בין נתניהו לאלוביץ.
בית המשפט כבר הציע לתביעה לסגת מאישום השוחד בתיק 4000, בין היתר בשל הקושי הרב להוכיח את קיומה של פגישת ההנחיה - אך היא סירבה. כעת, כאמור, מוותרת התביעה על עד מהותי בנושא זה, מה שעשוי ללמד שהיא מבינה למעשה שלא תצליח להוכיח את קיומה של הפגישה, ודאי לא במועד עליו הצביע פילבר, ובמבט רחב יותר - תתקשה להוכיח שפילבר פעל בצורה פסולה (בשליחותו של נתניהו) לטובת בזק.
הפרקליטות הודיעה, כי קבוצת העדים האחרונה בתיק 4000 - אשר מועדי עדותם טרם נקבעו - תכלול בין היתר את צחי הנגבי, כיום ראש המטה לביטחון לאומי ומי שהיה השר אליו העביר נתניהו את הטיפול בענייני בזק לאחר שנחשפה חברותו עם אלוביץ. עד בולט נוסף יהיה רון איילון, לשעבר מנכ"ל Yes, האמור להעיד על המיזוג עם בזק. לעומת זאת, ויתרה הפרקליטות על עדותה של עדי קאהן, שהייתה העוזרת האישית של המנכ"לים אבי ברגר ופילבר. גם מנכ"ל בזק לשעבר, סטלה הנדלר, צפויה שלא להעיד.

ת"פ 67104-01-20, מדינת ישראל נ' בנימין נתניהו ואח' / הודעה מטעם המאשימה
הודעה מטעם הפרקליטות על העדים הבאים בתיק 4000
תאריך:  24/01/2024   |   עודכן:  24/01/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התביעה מוותרת על עד מהותי בתיק 4000 נגד נתניהו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מעניין למה ? ל"ת
פרקליטות מושחתת  |  24/01/24 15:59
2
לא חמודי מר לוין זה יותר חמור
ביביסט  |  25/01/24 12:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
מי שהיה מפקד היאל"כ אומר שהיו חריגות ברמיזות להחלפת עורכי דין ובשתילת זיכרון לעדים - אם כי מדגיש שהדברים לא נעשו בכוונה ושמדובר באירועים בודדים מבין אלפי פעולות חקירה
איתמר לוין
מפקד היאל"כ לשעבר אומר שהיה צורך לבדוק איכונים ויומנים כדי לאמת את גרסתו של פילבר שבמרכז תיק 4000    "אני לא מכיר חקירה שלא היה בה פספוסים, בתום לב ומתוך עומס. זו יחידה ענקית ויכול לקרות משהו איזוטרי"
איתמר לוין
מפקד היאל"כ לשעבר טוען שלא ניתן היה לחקור את נתניהו כדרוש ומגבלות נוספות מנעו הליכים מקובלים    בחקירה הנגדית: אני אחראי לכל מה שנעשה ולא נעשה בתיק
איתמר לוין
השופטים חזרו בהם מן הכוונה לעבור לארבעה ימים החל מעוד שבועיים    מדגישים: ההחלטה הנוכחית נובעת בעיקר מאילוצי המלחמה ולכן ישובו ויידרשו לעניין בהתאם להתפתחויות
איתמר לוין
"זוכר ישיבות עם אילן ישועה ושאול היה מתלונן על כתבות שליליות נגד נתניהו. הוא ביקש מישועה לטפל, להוריד"    אומר בחקירה הנגדית: "העדויות במשטרה הן מבחינתי חור שחור; איימו עלי כל הזמן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il