X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רחוב מקור חיים, ירושלים [צילום: Hovev]
ביהמ"ש ביטל 98.5% מהקנס שהטילה רשות המיסים על שתי חברות
מנהל מיסוי מקרקעין דרש 22 מיליון שקל משתי חברות שהסתירו ממנו עסקות ביהמ"ש קבע שישלמו מיסים ב-9.4 מיליון שקל - וקנסות ב-350,000 שקל

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, אביגדור דורות, הפחית כמעט לאפס קנסות במיליוני שקלים שהטילה רשות המיסים בגין עסקות מקרקעין בשכונת מקור חיים בעיר. בעוד הרשות דרשה מן הצדדים לעסקות קנסות בסך 22 מיליון שקל, דורות קבע (29.1.24) שהם ישלמו 350,000 שקל - 1.5% מן הסכום המקורי. לצד זאת, אישר דורות את שומות מס השבח ומס הרכישה, העומדות על 9.4 מיליון שקל.
בשנת 2005 מכרו חברות ישבה מקור חיים וסיגאב השקעות, שתיהן בבעלותו של אברהם בנג'ו, מגרשים לחברת גני מקור חיים. הרוכשת נמצאת בבעלותם של מי שרכשו דירות בפרויקט שאמור היה בנג'ו להקים, אך חששו שלא יוכל לעמוד בהתחייבויותיו כלפיהם ולכן רכשו ממנו את הקרקע. בהסכם המכירה התחייב בנג'ו לגרום לכך שמספר הדירות שניתן יהיה להקים במקום יוכפל ל-140, ובתמורה יקבל דמי ניהול מחברת גני מקור חיים. הרוכשים שילמו 1.9 מיליון דולר במזומן, ובשנת 2009 קבע פסק בוררות שעליה לשלם דמי ניהול בסך 2.4 מיליון דולר.
רשות המיסים טענה, כי הסכם הניהול לא דווח לה במועד והיא למדה עליו רק בשנת 2019. עקב כך, היא דרשה מחברת ישבה מיסים ב-6.3 מיליון שקל וקנס אי-דיווח בסך 18.9 מיליון שקל. גני מקור חיים נדרשה לשלם מיסים במיליון שקל וקנס ב-3.1 מיליון שקל. שתי החברות ערערו לוועדת הערר שליד בית המשפט המחוזי בירושלים; דורות דחה את הערעורים לגבי המיסים וקיבל אותם לגבי הקנסות.
שתי החברות טענו, כי הסכם הניהול היה הסכם למתן שירותים, והתמורה במסגרתו לא הייתה בעד זכויות הבנייה - ולפיכך אין היא חייבת במיסוי מקרקעין. אולם, דורות קובע, כי ישבה עצמה קשרה בין הסכם הניהול לבין הסכם המכירה, וכי גם גובה הסכום מלמד שבפועל הוא חלק מן התמורה בעד הקרקע. לצד זאת, הקנסות שדרשה הרשות עולים בהרבה על סכומי המס ולכן יש מקום להתערב בהם וכאמור להפחיתם בצורה משמעותית ביותר.
ישבה וגני מקור חיים חויבו בתשלום הוצאות בסך 20,000 שקל. חברות הוועדה, השמאיות אריאלה אקשטיין ונאוה סירקיס, הסכימו עם דורות. את החברות ייצג עו"ד רענן בר-זוהר, ואת מנהל מיסוי מקרקעין ירושלים - עו"ד אמיר שקר.

תאריך:  29/01/2024   |   עודכן:  29/01/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש ביטל 98.5% מהקנס שהטילה רשות המיסים על שתי חברות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי התץייחס לשיחות בפריז ואמר: "השיחות היו קונסטרוקטיביות, רציניות ומפוכחות" אך הוסיף: יש גם עוד עבודה דיפלומטית שצריכה להיעשות"
מירב ארד
יו"ר הקואליציה: "האדם השפל ביותר שידעה הכנסת"    יועמ"שית הכנסת אמרה: "בדיון זה צריך לשקול סוגיות משפטיות. נדרשת מסה קריטית של ראיות ברורות"    ח"כ פורר: "המעשה שלו - מחייב הדחה".
איתמר לוין
דחה את ערעורה של העירייה, לאחר שהחברה מכרה ב-211 מיליון שקל מגרש שהוערך ב-99 מיליון שקל    העירייה דרשה תוספת של היטל השבחה
איתמר לוין
ראש צוות ההגנה של נתניהו בתיק 4000 מבקש להשתחרר בשל מצבו הרפואי של בן משפחתו    הבקשה הוגשה בתיאום עם נתניהו; יוחלף בידי ראש צוות ההגנה בתיקים 1000 ו-2000
מירב ארד
על-פי החשד, המחבל הגיע ברכב למקום ודרס את החייל - ואז יצא עם גרזן וניסה להמשיך לתקוף    המחבל - תושב טמרה, נוטרל ע"י קצין חיל-הים    החייל פונה לבית החולים במצב קשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il