X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חובות במיליוני שקלים [צילום: יקיס קדרון]
יקב שניהל בן משפחת שמרון יימכר למשפחת פאליק המקורבת לנתניהו
יקבי עמק האלה נוהלו בידי יריב שמרון, בנו של עו"ד דוד שמרון - שגם ייצג אותם בהליכי חדלות הפרעון ביהמ"ש אישר את מכירתם למשפחת פאליק המקורבת לנתניהו

יקבי עמק האלה יימכרו לחברת Global Wind and Spirit, לאחר שנקלעו לחובות של מיליוני שקלים. היקבים נוהלו בידי יריב שמרון - בנו של דוד שמרון, בן-דודו ופרקליטו של בנימין נתניהו, אשר גם ייצג אותם בהליכים. הרוכשת נמצאת בשליטת משפחת פאליק, אליה מקורב נתניהו; בביתו של סימון פאליק בירושלים מתגוררים בני הזוג נתניהו בעת השיפוצים במעונם בירושלים.
יקבי עמק האלה פועלים מזה 22 שנים בקיבוץ נתיב הל"ה. החברה פנתה לבית המשפט ביולי שעבר בבקשה להליכי חדלות פרעון, בטענה שהיא מצויה במצוקה תזרימית למרות שנכסיה עולים על התחייבויותיה. היקב מצוי בבעלותו של יעקב ספרא, ויריב שמרון ניהל אותו מאז 2021 - כאשר הובא במטרה להעלותו על פסי רווחיות, אך נכשל בכך. בבקשה לא נאמר בכמה מסתכמים החובות; מאוחר יותר הוגשו תביעות חוב ב-2.5 מיליון שקל.
מנהל ההסדר, עו"ד אילן שביט-שטריקס, הזמין הצעות לרכישת היקב ולבסוף התמודדו עליו חברת גלובל והיינן הוותיק יוסי רוזנברג, הבעלים של כרם הבוטיק "ברק" במושב בקוע. גלובל נמצאת כאמור בבעלות משפחת פאליק, שבסיס עסקיה ממוקם במיאמי, והיא בין היתר הבעלים של רשת הדיוטי פרי Duty Free Americas, הגדולה ביותר בארה"ב. המשפחה פעילה גם בתחום האלכוהול ובארץ היא הבעלים של יקב פסגות, לצד עסקים נוספים ובהם רהיטי פיטרו הכט, מחלבות סוסיא, אתר פאנקו, וחברת החדשות באנגלית ILTV. המשפחה מזוהה עם הימין, והיא תרמה בעבר לפריימריז של נתניהו וגורמים פוליטיים ואחרים נוספים בימין בישראל.
גלובל הציעה 6.6 מיליון שקל תמורת יקבי עמק האלה לצורך פרעון חובות העבר, 500,000 שקל כפרעון חלקי של הלוואות הבעלים שהעמיד ספרא, התחייבות להעסקת 80% מהעובדים במשך שלוש שנים עם רצף זכויות והזרמת 4 מיליון שקל במשך שנתיים. רוזנברג הציע 6.4 מיליון שקל לפרעון חובות העבר, העסקת 80% מהעובדים למשך שלוש שנים עם רצף זכויות (אך לא את שמרון ואת היינן) והזרמה של 4 מיליון שקל במשך שנתיים.
רוב הנושים - כולל ספרא - תמכו בהצעתה של גלובל, וכך גם עובדי היקב שחלקם אמרו שיתפטרו אם הוא יימכר לרוזנברג. שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, אביגדור דורות, אישר (28.1.24) את המכירה לגלובל לאחר שדחה את התנגדותו של רוזנברג. הוא ציין, כי הצעתה של גלובל תאפשר לפרוע את כל חובותיו של היקב, וכי אין עילה להתערבות חריגה של בית המשפט בשיקול דעתם של הנושים.

תאריך:  29/01/2024   |   עודכן:  29/01/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יקב שניהל בן משפחת שמרון יימכר למשפחת פאליק המקורבת לנתניהו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מסתדים
עמך  |  29/01/24 17:06
2
מכונת הרעל של איתמר
mozer  |  30/01/24 18:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין, יצחק דנון
חברת כפיים שיווק וקידום מכירות טוענת: משרד ירושלים אינו מקיים מכרז אלא פנה לארבע חברות בלבד, תוך שהוא מדגיש שיש צורך ב"יחסי אמון" - ואינו מציב תנאי סף בתחומי הרישוי והאבטחה
איתמר לוין
מנהל מיסוי מקרקעין דרש 22 מיליון שקל משתי חברות שהסתירו ממנו עסקות    ביהמ"ש קבע שישלמו מיסים ב-9.4 מיליון שקל - וקנסות ב-350,000 שקל
מירב ארד
דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי התץייחס לשיחות בפריז ואמר: "השיחות היו קונסטרוקטיביות, רציניות ומפוכחות" אך הוסיף: יש גם עוד עבודה דיפלומטית שצריכה להיעשות"
מירב ארד
יו"ר הקואליציה: "האדם השפל ביותר שידעה הכנסת"    יועמ"שית הכנסת אמרה: "בדיון זה צריך לשקול סוגיות משפטיות. נדרשת מסה קריטית של ראיות ברורות"    ח"כ פורר: "המעשה שלו - מחייב הדחה".
איתמר לוין
דחה את ערעורה של העירייה, לאחר שהחברה מכרה ב-211 מיליון שקל מגרש שהוערך ב-99 מיליון שקל    העירייה דרשה תוספת של היטל השבחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il