חברות הפרסום הדיגיטלי אפפשייק ו-Cypriot company Sorocomi שבשליטת משה קוסאשוילי תובעות מחברת גוגל 10 מיליון שקל, בטענה לחסימה בלתי מוצדקת של אתריהן משירות Google AdSense. התביעה הוגשה (29.1.24) לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
שירות Google AdSense מאפשר לגוגל להציב מודעות לבחירתה בשטחים שמגדירים בעלי האתרים, בתמורה ל-32% מהכנסות הפרסום בהם; 68% הנותרים שייכים לבעלי האתרים, נאמר בתביעה. שתי החברות אומרות, כי אתריהן עשו שימוש בשירות זה מאז 2016, תוך הקפדה על הסכם השירות עליו חתמו. לדבריהן, אין אפשרות להימנע לחלוטין מכך שגולשים או תכנים באתריהן יפרו את הוראותיה של גוגל, וכאשר זו התריעה בפניהם על חריגות - הן טיפלו בהן מיד.
בתביעה נאמר כי גוגל חסמה את שירות ה-AdSense של אפפשייק במאי 2019, אך בעקבות ערעורה של האחרונה - החזירה אותו לשימוש לאחר חודשיים, אם כי לא שילמה לה 280,000 דולר שעמדו לזכותה תמורת הפרסומות. בפברואר 2020 שבה גוגל וחסמה את השירות, והפעם דחתה את ערעורה של אפפשייק; לטענתה, גוגל לא העבירה לה 390,000 דולר של הכנסות בגין אותו חודש. במרס 2020 חסמה גוגל את השירות גם בפני Cypriot company Sorocomi, הטוענת שנותרה חייבת לה 1.3 מיליון אירו.
שתי החברות טוענות, כי גוגל לא נימקה את החסימות, או שהעלתה נימוקים שאינם עומדים במבחן המציאות. הן תובעות לקבל את תמורת הפרסומות שלטענתן לא שולמה להן, וכן פיצוי של 2 מיליון שקל על הפסקת השירות. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד יונתן דרורי, אייר סתיו וקורל מנע, וטרם הוגש כתב הגנה.