X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  פַּנְדוֹרָה
שרה ושובל [צילום: באדיבות המשפחה]
הפזמונאית שרה שובל מתה בגיל 83
שרה כתבה שירים לאילנית, בועז שרעבי, לבתה הזמרת גיתית שובל ולזמרים ידועים נוספים השיר הידוע ביותר שכתבה הוא השיר ׳לבב אנוש׳, אותו הלחין יוסף הדר ומבצע רן אלירן

הפזמונאית והמשוררת שרה שובל הלכה לעולמה בסוף השבוע (28.1.24) והיא בת 83. שרה היא אמה של הזמרת גיתית שובל. בין השירים שכתבה ׳לבב אנוש׳, ׳שבעה קנים׳, ׳עוד לא אבדה תקוותנו׳ ועוד.
שרה שובל נולדה בשנת 1941 בשם שרה ורדי, גדלה והתחנכה בקיבוץ מעוז חיים שבעמק בית שאן. הוריה אלכסנדר ויהודית ורדי נישאו עוד בפולין ולאחר שעלו ארצה נמנו עם מייסדי קיבוץ מעוז חיים. שרה, שכונתה בפי כל שרה'לה, בת מחזור ח' בקיבוץ, למדה בבית-הספר היסודי ואחרי-כן בבית-הספר התיכון בקיבוץ מעוז-חיים. במלחמת יום הכיפורים נהרג אחיה הבכור רס"ן מנחם ורדי בהיותו מפקד סיירת שריון ברמת הגולן (11.10.1973).מנחם ורדי היה דמות אגדית בקיבוץ ובמחצית שנות השישים נבחר למזכיר הקיבוץ והיה המזכיר הצעיר ביותר בדברי ימי מעוז-חיים.
נישואיה למוזיקאי ניסים שובל
בגיל 19 בתחילת שנות ה-60 הכירה שרה את ניסים שובל מקיבוץ שפיים, מלחין ומעבד מוזיקלי ולימים עורך תוכניות מוזיקה בקול ישראל. השניים נישאו והתגוררו בשנות ה-60 הראשונות במשך מספר שנים בקיבוץ שפיים. כאן נולדה בתם הבכורה גיתית שובל, לימים זמרת ידועה. בהמשך בשנת 1967 עברו להתגורר בחולון.
ניסים היה מורה למוזיקה בביה״ס לאחר שסיים את המדרשה למוזיקה. בהמשך עבד ב״קול ישראל״ כעורך מוזיקה, הלחין ועיבד שירים וניצח על מקהלות. נפטר ב-1986 בגיל 45.
שרה כתבה שירים לאילנית, בועז שרעבי, לבתה הזמרת גיתית שובל ולזמרים ידועים נוספים. השיר הידוע ביותר שכתבה הוא השיר ׳לבב אנוש׳, אותו הלחין יוסף הדר ומבצע רן אלירן (לבב אנוש כמו עץ של ברוש עם ענפים דקים, ביאושו יכוף ראשו לרוח"). שיר נוסף שאת מילותיו כתבה שרה שובל הוא "שבעה קנים" (לחן סרג'יו פנחס) אותו ביצעה בתה הזמרת גיתית שובל בהיותה בת 14 בפסטיבל הזמר והפזמון תשל"ט (1979). השיר היפה בקולה הענוג והיפה של גיתית שובל הגיע למקום השביעי בתחרות.
שירים נוספים שכתבה 'בואי לנוח', 'כל אותם זמנים', 'עוד לא אבדה תקוותינו', 'פתאום מצאתי בך', 'רוח סתיו' ועוד.
אשה רוחנית ואצילית
הזמרת אילנית כותבת בדף הפייסבוק: שרה וניסים שובל ז״ל היו מראשוני הכותבים עבור אילן ואילנית ואני זוכרת במיוחד את השיר עמיחי בגבול ירדן שבעקבותיו קראתי לבני עמיחי.
בתה של שרה הזמרת גיתית שובל מספרת: כאדם, אימי הייתה אישה יוצאת דופן, מאוד רוחנית, היא הייתה אישה שמאד אהבה לעזור, אינה יכלה לראות אנשים בסבלם אישה מאוד אצילית".
ההיסטוריון הסופר, העורך ד"ר יואל רפל איש קול ישראל בעברו כותב בדף הפייסבוק: "שרה שובל פזמונאית ומשוררת, אלמנתו של ניסים שובל ז״ל עמיתנו וחברנו לעבודה ב׳קול ישראל׳ שנפטר ממחלה בגיל 45 לפני שנים לא מעטות, הלכה היום לעולמה, לאחר שסבלה מאוד בשנים האחרונות מבחינה בריאותית. שקטה ועדינה הייתה שרה ותמיד הילכה בשקט בין הבריות כדי שלא לעורר תשומת-לב. נסתרת אל הכלים שחיפשה ולמדה גם תחומים שהם מעבר לשגרת חיי היומיום של כל אחד מאיתנו. קשות היו שנותיה האחרונות ובמנוחתה האחרונה תמצא שלווה ורוגע.
רון דוריאן: "אתגעגע למאור הפנים ולשיחות הרבות שלנו"
המוזיקאי רון דוריאן הנשוי לגיתית שובל בתה של שרה שובל כותב בדף הפיסבוק: "שרה'לה, יקרה שלנו הלכה לה היום. מה אומר על חמותי, יחידה ומיוחדת, קורנת ומקרינה שפעת אור על סביבתה. אינה יכולה לשאת סבל של אחר, מלאה בשפע מחשבות על היקום ומעבר. אין ולא היה בה ולו גרם של ארציות או רוע. יפה בתכניה, ויפים פניה. אהבתי מאוד את שרה'לה. אתגעגע למאור הפנים ולשיחות הרבות שלנו, לכוסות הקפה שהיינו שותים כשהייתי מבקר בארץ, ולרוח הטובה שלה. שרה גם הביאה לעולם את גיתית, שהיא נס גדול בחיי. על כל אלה ועוד אני מודה ואודה לך לעד. נוחי לך שרה'לה, מגיע לך לנוח."
שרה הובאה לקבורה בבית העלמין בחולון. הותירה אחריה שתי בנות; גיתית שובל ותמר שובל ונכדים.

תאריך:  30/01/2024   |   עודכן:  30/01/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 קול ישראל
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות נוספות פַּנְדוֹרָה
יפעת גדות
בגזרת הנשים מי שזכתה במקום הראשון היא מרסל אפרוימסקי המדורגת מספר 1 בישראל שחקנים מועדון ראשון לציון    במקום השני סיימה נוגה אוריאן ובמקום השלישי רונית לויתן
עידן יוסף
מחליף את הרמ"ט היוצא אל"ם אבנר כהן, וצפוי לקבל בחודש הבא דרגת אלוף משנה מהרמטכ"ל    את הקריירה הצבאית החל כלוחם בצנחנים וב-16 שנותיו ברבנות הצבאית, מילא מגוון תפקידים בהם ראש ענף ההלכה ורב פיקוד המרכז    בנאום הכניסה לתפקיד, הציב הרב עורקבי שורת מטרות, בהן טיפול בפרט, הכנה לחירום וחיזוק שיתוף הפעולה בתוך הרבנות הצבאית
יפעת גדות
נבחרת של יוצרי תוכן מובילים עברה "ריטריט" השראתי מטעם מיזם זיכרון בסלון, במטרה להנגיש את נושא השואה ולהעלות מודעות בטיקטוק למאבק העולמי באנטישמיות
יפעת גדות
לטיפול מהיר וקרוב יותר - בשורה גדולה לתושבי עמק הירדן ולרוחצים בכינרת: בסוף השבוע האחרון נחנכה נקודת משטרה חדשה השייכת לתחנת טבריה - נקודת האגם
יפעת גדות
אילנה בצרי מקול ישראל בערבית זוכה בפרס לעידוד המחקר, הספרות והאומנות מיסודם של יוצאי עירק בישראל    בצרי, חברה בתנועה הציונית, העפילה לישראל באופן בלתי לגאלי דרך טהרן בשנת 1949
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il