X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כלא גלבוע [צילום: פלאש 90]
התקן של 14,500 כלואים יוותר על-כנו חצי שנה נוספת
מספר הכלואים כיום עומד על 20,500 - עלייה של 4,140 מאז פרוץ המלחמה המצב יוצר צפיפות גבוהה וחריגה מההוראות בנוגע לשטח מחיה מינימלי לאסיר תוכנית בינוי להוספת כ-880 מקומות כליאה במתקני הכליאה הביטחוניים השמשה של כ-100 מקומות כליאה במתקן 'ניצן'

הוועדה לביטחון לאומי אישרה (31.1.24) את הצעת צו בתי הסוהר (שחרור מינהלי) (קביעת תקן כליאה) (הוראת שעה), התשפ"ד-2024, המותיר 'תקן כליאה' של 14,500 כלואים על-כנו לתקופה של חצי שנה.
בדברי ההסבר לצו נטען, כי בעת הזו, מוחזקים במתקני הכליאה של שירות בתי הסוהר כלואים רבים מעל לתקן הכליאה שנקבע. כאשר מכוח הוראת השעה מתבצעת הלנת עצורים ואסירים תוך חריגה מההוראות לעניין שטח מחיה ונראה כי אין מקום לשנות את תקן הכליאה שנקבע. עוד הוסבר, כי קודמו ומקודמים צעדים שונים להרחבת היצע מקומות הכליאה וריווח שטח המחייה במתקנים ובכך לקדם את יישום הפעימה השנייה שנקבעה בפסיקת בג"ץ, כך ששטח המחיה לכל עצור ואסיר יהיה 4.5 מ"ר, עד לסוף שנת 2027. בין היתר: אכלוס מקומות כליאה שנבנו במתקני "עופר" ו"נפחא", אכלוס אגפים חדשים במתקן הכליאה 'אלה' בתקופה הקרובה.
בנוסף, על-פי דיווח השר לביטחון לאומי ננקטים צעדים נוספים לטיפול במצב החירום הכליאתי בהם: קידום תיקון חקיקה שיאפשר מתן חופשה מיוחדת לאסירים, תוכנית בינוי להוספת כ-880 מקומות כליאה במתקני הכליאה הביטחוניים והשמשה של כ-100 מקומות כליאה במתקן 'ניצן'.
יו"ר הוועדה, ח"כ צביקה פוגל, אמר כי תקן הכליאה הוא כמותי ולא איכותי. "כדי לקיים את הארכת תוקף מצב החירום בבתי הכלא אנו נוקטים בצעדים של שחרור מנהלי גם במטרה להיענות לחוקים הבינלאומיים לתנאי המחיה למרות שבאף חוק בינלאומי לא כתוב מה שהתרחש ב-7 באוקטובר". ח"כ סימון מושיאשוילי, שאל היכן עומדים תהליכי הבינוי של בתי הכלא הנוספים, ועו"ד אביב ישראלי, יועמ"ש המשרד לביטחון לאומי, הסבירה כי יש תוכנית מגובשת ומדורגת של המשרד ושב"ס במטרה להרחיב את מרחב הכליאה ולהתקרב לזה שנקבע בבג"ץ. "עם תחילת המלחמה עלה מספר הכלואים הרבה מעבר למה שנקבע בתקן. מטרת הבקשה לראות היכן אנו עומדים בעוד חצי שנה בשים לב לתהליכי הבנייה שמוקדמים ויקודמו".
מנתוני שירות בתי הסוהר עולה כי מצבת הכלואים עומדת על 20,500 כלואים. עלייה של למעלה מ-4,140 כלואים מפרוץ המלחמה. מצבת הכלואים טרם המלחמה עמדה על 16,353.
סגן גונדר אליאסף זכאי משירות בתי הסוהר אמר כי חשוב לשמור על שחרורים מנהליים באופן רציף ומצבת הכלואים עומדת על 20,500. "אנחנו מצליחים להחזיק מצבה שכזו בגלל שעת החירום וצו השעה". לשאלת יו"ר הוועדה פוגל, כמה שחרורים מנהליים בוצעו? השיב כי במחצית השנייה של 2023 שוחררו כ-900 אסירים הנושאים מאסר של עד 3 שנים.
עו"ד ישראלי הדגישה כי השחרור המנהלי לא מושפע ממצבת הכלואים: "התקיימו דיונים ובשים לב לשחרור אסירים טרם נשיאת מלוא מאסרם מהם הוחרגו האסירים הביטחוניים". לשאלת ח"כ מירב בן ארי, האם יש הבדל בין האסירים הביטחוניים לפליליים - שכן אלה האחרונים מגיע להם שיקום וטיפול. השיב סגן גונדר זכאי כי האסירים הפליליים מקבלים שיקום וטיפול ללא קשר. לסוגיית מרחב המחיה ציין, כי בג"ץ לא עושה הפרדה והוסיף כי מצב הפליליים טוב יותר מהביטחוניים כתוצאה מהמלחמה.
יו"ר הוועדה אמר לסיכום כי השחרור המנהלי הוא חובה וצריך להמשיך אותו. פוגל ביקש מנציגי המשרד לביטחון לאומי ושב"ס להתריע בפני הוועדה אם מתקרבים לקווים אדומים ככל שמתקרבים אליהם והדגיש כי סדר העדיפות הוא לא רק מרחב המחיה אלא גם ביטחונם ויכולתם המבצעית של הסוהרים. "אסור לנו לסכן אותם", הבהיר.
לאחר הצבעה הותירה הוועדה את 'תקן הכליאה' על-כנו לחצי שנה נוספת.

תאריך:  01/02/2024   |   עודכן:  01/02/2024
+מחסור חריף בפסיכיאטריים מאיים על סגירת מחלקות אשפוז
23:58 01/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כך חושש מנהל מרכז הירושלמי לבריאות הנפש בסיור ועדת הבריאות של הכנסת  ▪  יו"ר הוועדה: מבטיח לטפל מול משרדי האוצר והבריאות בסוגיית כוח האדם המומחה

הח"כים משריקי וסון הר מלך בסיור [צילום: דוברות הכנסת]
+יו"ר הקואליציה מקפיא הצעות חוק לח"כים נפקדים
17:20 01/02/24  |  עידן יוסף

יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ אופיר כץ, מקשיח את המדיניות כלפי שרים וחברי כנסת מטעם המפלגה, שהמרו את המשמעת הסיעתית והמשמעת הקואליציונית ונפקדו מהצבעות, ולהטיל עיצומים על המפרים.
"אירועי המליאה מאתמול, בהם רבים מכם בחרו לא להגיע להצבעות, לא יחזרו על עצמם", כתב כץ בקבוצת וטסאפ פנימית. הוא ציין כי שוב השרה גילה גמליאל וח"כ דני דנון לא הגיעו לרוב ההצבעות, בלי אישור מראש ובלי קיזוז, אך לא ציין מה עונשם.
עם זאת עדכן שהצעות חוק של חברי הכנסת מכל סיעות הקואליציה שלא הגיעו אתמול להצבעה, הוסרו מוועדת שרים לחקיקה בשבוע הקרוב. כמו כן, חוקיהם של ראשי ועדות שלא הגיעו לא יעלו למליאה בשבוע הבא.
"אמשיך לפרסם באופן קבוע את שמות חברי הכנסת שמסיבה לא ברורה סבורים שהמשמעת הליכודית והקואליציונית לא חלה עליהם, יהיו סיבותיהם אשר יהיו", הבהיר.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התקן של 14,500 כלואים יוותר על-כנו חצי שנה נוספת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
   תמיכה ממשלתית: גורמים רשמיים מציעים המשך שימוש בכיתות הכוננות להגנה זמנית עד שיוחלפו במשטרה
   חששות מימון: המשטרה מבקשת תקציב נוסף להדרכה, ציוד וכוח אדם
   ויכוח על פתרון ארוך טווח: צה"ל מדגיש את תפקידו בהגנה על הגבולות תוך הכרה בערך הכיתות המקומיות
עידן יוסף
ח"כ אחמד טיבי העלה את טענת השוויון בדיון בהצעת החוק לאספקת חשמל למבני מגורים ללא היתר בישובים הדרוזים    חברת החשמל: "החוק יישאר אות מתה. נסו לחבר איתו בית אחד"    יו"ר ועדת הכלכלה: "לפצל את החוק כך שהחיבור יהיה מיידי; אתם צריכים לדאוג לתושבים שלכם ולא להאשים כל הזמן את הממשלה"
עידן יוסף
שר המשפטים יריב לוין תקף באירוניה את התיקון לחוק יסוד שהציע גלעד קריב, וטען כי זו פגיעה בסמכות בית המשפט העליון    ח"כ קריב הגן על הצעת החוק, וטען כי היא חיונית להגנה על ערך השוויון, אך השר הביע את התנגדות הממשלה להצעות חוק שנויות המחלוקת
עידן יוסף
בבתי החולים מזהירים כי מחסור בניקיון עלול להוביל להגברת הזיהומים ולמקרי מוות    שירות התעסוקה: בענף הניקיון מספר דורשי העבודה הרשומים עומד על 30,250    35% מעובדי הניקיון בישראל הם גברים ו-65% הן נשים    17.8% מכלל עובדי ענף הניקיון הם בני 65 ומעלה    יו"ר הוועדה לעובדים זרים: "צריך להעדיף העסקה של עובדים ישראלים על פני הבאת זרים"
עידן יוסף
ועדת הפנים דנה בסיוע לדיירי דיור ציבורי שבן משפחה שלהם נהרג, נחטף או נעדר במתקפת שבעה באוקטובר    יו"ר הוועדה מבקש להרחיב תחולה על כל מי שבן משפחתו נהרג בכל תקופת המלחמה, ובאופוזיציה מציעים להרחיב לכל נפגעי המלחמות ופעולות האיבה - בביטוח הלאומי לא שוללים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il