X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
זלנסקי. מודה לגנרל על שירותו [צילום: אנדרו הרניק/AP]
זלנסקי פיטר את רמטכ"ל צבא אוקראינה
הגנרל זלוז'ני יוחלף בגנרל סירסקי זלנסקי: יש לחדש את הפיקוד הבכיר, ניהלתי עם הגנרל זלוז'ני שיחה כנה על השינויים הנדרשים

נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, פיטר את רמטכ"ל צבא אוקראינה, ולרי זלוז'ני. בכך הסתיימה חרושת שמועות שהתנהלה בשבועות האחרונים סביב עניינו של גנרל זלוז'ני, שהוביל את צבא אוקראינה מאז שהחלה הפלישה הרוסית לפני כשנתיים.
זלנסקי ציין בהודעה שפרסם, ואשר מאשרת פרסום שנעשה לפני יותר משבוע בוושינגטון פוסט, כי יש להחליף את הפיקוד הבכיר של צבא אוקראינה ולחדש אותו וכי הגנרל זלוז'ני צפוי "להישאר בצוות", כלשונו.
בוושינגטון פוסט פורסם ב-31 בינואר כי בשיחתם אמר זלנסקי לזלוז'ני שהאוקראינים עייפים מן המלחמה והסיוע המערבי מגיע באיטיות, ולכן ייתכן שמפקד חדש יוכל להכניס יותר מרץ ולגייס יותר תמיכה. ההאטה בסיוע נובעת הן מבעיות פוליטיות פנימיות במערב (בעיקר סירובם של הרפובליקנים בקונגרס לאשר אותו) והן מהיחלשות התמיכה בשל הקיפאון בחזית וחוסר יכולתה של אוקראינה לבלום אותו. העיתון חשף השבוע, כי ארה"ב ובעלות בריתה מכינות כעת תוכנית לתמיכה באוקראינה בעשר השנים הבאות, המכירה בכך שהשנה יהיה עליה להתמקד בהגנה, וכי תוכל לעבור למתקפה רק בשנה הבאה.
חילוקי הדעות בין זלנסקי לבין זלוז'ני הגיעו לאחרונה לנקודת רתיחה בשאלה כמה חיילים צריכה אוקראינה לגייס השנה. זלוז'ני דיבר על 500,000 חיילים - יותר ממספר החיילים שגייסה רוסיה בשנה שעברה - אך זלנסקי השיב שזהו מספר בלתי מציאותי לנוכח המחסור בנשק, מדים ויכולות אימון, ובמיוחד בשל חוסר היכולת לממן גיוס כה גדול. זלוז'ני טען, שאוקראינה כבר סובלת ממחסור בחיילים, בשל האבידות ולאור העובדה שרוסיה מתכננת לגייס 400,000 חיילים.
"החל מהיום ייכנס לתפקיד צוות ניהול חדש בראש הנהגת הכוחות המזוינים של אוקראינה", אמר (יום ה', 2.8.24) זלנסקי. עוד הוסיף כי ניהל עם זלוז'ני שיחה כנה על השינויים הנדרשים בצבא, וכי הודה לגנרל על הגנת אוקראינה מפני רוסיה.
עוד הודיע כי גנרל אלכסנדר סירסקי צפוי להתמנות לרמטכ"ל החדש. סירסקי הוביל את ההגנה על בירת אוקראינה, קייב, בשלבים הראשונים של הפלישה הרוסית לשטחה של אוקראינה, בפברואר 2022.
המהלך לפיטורי רמטכ"ל צבא אוקראינה מגיע כמעט שנתיים לאחר הפלישה הרוסית, בעקבות מתקפת הנגד הכושלת של אוקראינה, וכאשר נראה שרוסיה תופסת את היוזמה בחלקים של החזית. על-פי ההערכות, קצינים בכירים נוספים יועברו מתפקידיהם. זלנסקי הציע לזלוז'ני תפקיד אחר, אך הוא סירב והודיע שיפרוש מן השירות. שלשום הכחיש דוברו של זלנסקי את הדיווחים על פיטוריו של זלוז'ני, אך היום לא ניתן היה לקבל את תגובתו - מציין הפוסט.
מתקפת הנגד של אוקראינה התבססה על ציוד חדיש, נשק ואימונים מן המערב, אך היא לא רשמה הישגים טריטוריאליים של ממש. זלוז'ני ועמיתיו האמריקניים היו חלוקים בצורה עמוקה על הטקטיקה, ולבסוף התעלם הרמטכ"ל האוקראיני מעצתם של האמריקנים לרכז את הכוחות ולתקוף בנקודות בודדות. זלוז'ני העדיף מתקפות לרוחב החזית, מחשש שמתקפה מרוכזת תגרום לאבידות קשות, אך כאמור - נכשל.

תאריך:  08/02/2024   |   עודכן:  08/02/2024
+שולץ: ניצחון רוסי באוקראינה ישנה את פני אירופה
14:09 08/02/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

קנצלר גרמניה קורא, במאמר בוול סטריט ג'ורנל, למדינות אירופה ולארצות הברית להגדיל את הסיוע לאוקראינה ולנצח את הקמפיין הרוסי שמנסה לפלג בין תומכיה של אוקראינה

שולץ. "ניצחון רוסי יהיה מכה לסדר הגלובלי הליברלי" [צילום: סטפי לוס/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זלנסקי פיטר את רמטכ"ל צבא אוקראינה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
איציק וולף
קנצלר גרמניה קורא, במאמר בוול סטריט ג'ורנל, למדינות אירופה ולארצות הברית להגדיל את הסיוע לאוקראינה ולנצח את הקמפיין הרוסי שמנסה לפלג בין תומכיה של אוקראינה
איתמר לוין
אורבן ההונגרי הסיר את התנגדותו וכך הובטח האישור פה אחד הדרוש לפי כללי האיחוד    נשיא מועצת אירופה ברמז לסיוע האמריקני התקוע: אנחנו תופסים את המנהיגות והאחריות
יאיר נבות
קייב ממתינה בציפייה דרוכה לראות האם האיחוד האירופי יצליח סוף-סוף לשכנע את ר"מ הונגריה אורבן להעניק את הסכמתו לאישור חבילת הסיוע הגדולה לקייב. בחודש דצמבר סיכל אורבן את אישור חבילת הסיוע כשהטיל ווטו על ההחלטה, ובכך פגע כמובן באוקראינים.
איתמר לוין
השאיפות האימפריאליסטיות של פוטין, יכולת העמידה הרוסית באוקראינה ואפשרות שובו של טראמפ הבדלן לבית הלבן - כל אלו גורמים דאגה באירופה ההולכת ומעמיקה, מדווח ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
וושינגטון פוסט מוסר שהנשיא הודיע לגנרל ולרי זלוז'ני על פיטוריו בפגישתם שלשום; טרם נמסרה הודעה רשמית    ההדחה - על-רקע קשייה של אוקראינה בחזית ומחלוקת קשה בנוגע לגיוס חיילים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il