X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פרפ' ירון. "נדע להתאושש" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
הנגיד על החלטת מודי'ס:
"חשוב שהממשלה והכנסת יטפלו בסוגיות הכלכליות שמועלות בדוח"
נגיד אמיר ירון התייחס להחלטת מודיס להוריד את דירוג האשראי של ישראל וציין כי "הסיבה לאופק הדירוג השלילי היא אי-הוודאות בנוגע להתרחבות המלחמה לזירה הצפונית"

נגיד בנק ישראל, פרופסור אמיר ירון, הגיב הבוקר (יום א', 11.2.24)) להחלטת מודי'ס להוריד את דירוג האשראי של ישראל: "כדי לחזק את אמון השווקים וחברות הדירוג בכלכלה הישראלית, חשוב שהממשלה והכנסת יפעלו לטיפול בסוגיות הכלכליות שמועלות בדוח. בנק ישראל הציג כבר מספר דרכי פעולה ברוח זו ובכללן אישור התקציב של 2024 בכנסת עם כל ההתאמות הנכללות בו".
עוד הוסיף הנגיד כי "החברה מציינת בהודעתה כי הסיבה להפחתת הדירוג היא חוסר הוודאות לגבי מועד ואופן סיום מלחמת "חרבות ברזל", השפעת המלחמה על פניוּת הממשלה והכנסת לעסוק בסוגיות ליבה כלכליות וחברתיות, והשינוי במצב הפיסקלי. הסיבה לאופק הדירוג השלילי היא אי-הוודאות בנוגע להתרחבות המלחמה לזירה הצפונית".
עוד הבהיר: "מנגד, מדגישה החברה כי מסגרת המדיניות המקרו כלכלית והמוניטרית של ישראל איתנה ומציינת את עמידות המשק הישראלי שבאה לידי ביטוי בהתאוששות המהירה מהזעזוע הראשוני שגרמה המלחמה. כבר בחודש נובמבר ניכרו סימני התאוששות מהירים שהתבטאו בירידה חדה בשיעור האבטלה ועלייה ברמת הפעילות, כפי שמשתקף, בין היתר, בגידול בהיקף הרכישות בכרטיסי האשראי ובהערכות של המגזר העסקי לגבי הפעילות בחודשים הקרובים. מגמות אלו התעצמו בדצמבר ובינואר. האיתנות של הכלכלה וההתאוששות המהירה שהמשק הפגין בחודשים האחרונים באו לידי ביטוי גם בהתאוששות של השווקים הפיננסיים וביציבותם".
כמו-כן המשיך: "על-פי הערכות חברת הדירוג, יחס החוב הציבורי לתוצר אמור להגיע בשיאו לרמה של 67% ולאחר מכן הוא צפוי לרדת בהדרגה. יש לציין כי מדינת ישראל חוותה בעבר משברים גאו-פוליטיים בתקופות בהן יחסי חוב/תוצר היו גבוהים בהרבה ומעולם לא היה פיגור כלשהו בהחזרי החוב של הממשלה. בהקשר זה חשוב גם לזכור את פוטנציאל הצמיחה הגבוה של המשק והעודף המבני בחשבון השוטף".
לסיום הסביר: "כדי לחזק את אמון השווקים וחברות הדירוג בכלכלה הישראלית חשוב שהממשלה והכנסת יפעלו לטיפול בסוגיות הכלכליות שמועלות בדוח. בנק ישראל הציג כבר מספר דרכי פעולה ברוח זו ובכללן אישור התקציב של 2024 בכנסת עם כל ההתאמות הנכללות בו. לסיכום, הכלכלה הישראלית מושתתת על יסודות כלכליים חסונים ובריאים, תוך הובלה עולמית בתחומי חדשנות וטכנולוגיה. ידענו להתאושש מתקופות קשות בעבר ולחזור לשגשג במהרה ויש לכלכלה הישראלית את החוזקות להבטיח שכך יהיה גם הפעם".
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' יצא אתמול נגד הורדת דירוג האשראי של ישראל על-ידי מודי'ס וטען כי בהודעת החברה "אין טיעונים כלכליים רציניים והיא מהווה כל כולה מניפסט פוליטי".

תאריך:  11/02/2024   |   עודכן:  11/02/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"חשוב שהממשלה והכנסת יטפלו בסוגיות הכלכליות שמועלות בדוח"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
במכתב ששלח עו"ד לימון לעו"ד פוקס נכתב כי "התנהלות זו נועדה להביא לדיון הממשלה הצעות החלטה שלגביהן מניעה משפטית"    "החלטות ממשלה הן בעלות השלכות כלכליות, ביטחוניות וחברתיות משמעותיות על הציבור"    בסיום המכתב ניתנה הוראה לדון שוב בהחלטות שהתקבלו בהליך לא תקין
מירב ארד
ראמי חביבאללה, תושב עין מאהל שלח לפעיל חמאס תמונה של מפעל ביטחוני באזור מגוריו במטרה שהארגון ישגר רקטות לעבר המפעל    יחד איתו נעצר חאלד סאלח, תושב עין מאהל שהציע לספק את אמצעי הלחימה לטובת קידום פעילות טרור בישראל
מירב ארד
במערב ח'אן יונס, לוחמי צוות הקרב של חטיבת צנחנים ולוחמי יחידת אגוז חיסלו מחבלים, ופשטו על יעדי טרור בהם איתרו אמצעי לחימה
מירב ארד
הדגיש כי "אלו שאומרים שאסור לנו בשום פנים ואופן להיכנס לרפיח - בעצם אומרים לנו להפסיד במלחמה"
עידן יוסף
היה משפטן בעל שם עולמי בתחום דיני הלחימה וממובילי חקר המשפט בישראל, תחום שעליו זכה בפרס ישראל    נודע במומחיותו במשפט בינלאומי, ושימש בתפקידים בכירים באקדמיה, ביניהם רקטור וכנשיא אוניברסיטת ת"א    תרם רבות לתחום המשפט הבינלאומי, הן בישראל והן בזירה הבינלאומית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il