מקורות היסטוריים ומידע חלקי נוסף מעידים על קיומו של מחנה קבע לגיון רומי של הלגיון העשירי (פרטנזיס) בירושלים, אולם הוא טרם אותר. "
בחפירה התגלו גם מטבעות, חלקי כלי נשק, שברי כלי חרס וזכוכית, אך הממצא הבולט במקום הם הרעפים, שהתגלו בכמויות גדולות מאוד. "הרעפים, שעליהם הוטבעו, לעיתים, גם טביעות הלגיון השישי, שימשו למגוון גדול של צרכים - לקירוי גגות, לציפוי רצפות וקירות. "הטכנולוגיה, הידע, שיטות הבנייה וכלי הנשק שהלגיון הביא אתו הינם ייחודיים לצבא הרומי. זה, הביא עימו מארץ המוצא מגוון גדול של פריטים, שמהווים טביעת אצבע צבאית - רומית אימפריאלית".
לדברי אלי אסקוזידו, מנהל רשות העתיקות, "קרבתו של מחנה הלגיון לגן לאומי תל מגידו המוכר כאתר מורשת עולם, ולבית תפילה נוצרי מהקדומים המוכרים בעולם שגילתה רשות העתיקות בכלא מגידו, מאפשרים להעצים את חווית התיירות באזור מרכזי וחשוב זה, בשער הגליל. בעקבות החפירות, ולאחר שנחשפו עוצמת האתר ומצב השתמרותו, רשות העתיקות ומשרד המורשת, יחד עם יתר היזמים נתיבי ישראל ורט"ג, יבחנו את אורח שימור האתר ועתיד הכביש המתוכנן".
המהנדס דימה פריצקר, מנהל אגף ביצוע פרויקטים צפון בחטיבת הנדסה ופיתוח, חברת נתיבי ישראל: "מדובר בפרויקט חשוב מאוד שמטרתו להוביל להפחתת עומסי התנועה לאורך הציר מחד ולשפר את בטיחות הנסיעה למשתמשי הדרך מאידך. זהו פרויקט משמעותי, מצומת התשבי עד מגידו לאורך של כ -15 ק"מ והוא כולל הקמת מחלף מגידו על מפגש הכבישים 66 ו- 65,
משרד התחבורה משקיע כ-1.5 מיליארד שקלים באמצעות חברת נתיבי ישראל. העבודות שלנו מתבצעות במקביל לעבודות שמבצעת רשות העתיקות ובהחלט אין ספק שבזכות היציאה לפרויקט התגלו הממצאים הללו. אנחנו כמובן נמשיך לקדם עוד ועוד פרויקטי תשתיות ברחבי הארץ, גם בשיתוף פעולה עם רשות העתיקות במידת הצורך ושמחים להיות חלק מהגילויים החשובים".