מנהלת אגף החירום במשרד, מיכל קלה בן חמו, הציגה את עיקרי התובנות המרכזיות של גורמי התחבורה מפרוץ המלחמה ועד היום, בכלל זה עידכון והתאמה של נהלי החרום במטרה לתת מענה מיטבי לתרחישים השונים.
בנוסף, קלה הדגישה את החשיבות לראייה כוללנית של תחבורה שזורה בביטחון, בעיקר בנושא חבל התקומה, ושיקומו ביום שאחרי המלחמה.
למערך התחבורה יש חשיבות רבה לחוסן הלאומי, בין היתר: אחריות על שערי המדינה, אחריות על הצירים הבין-עירוניי, סיוע בשינוע כוחות ואמצעי ביטחון ומתן אפשרות לפעילות התעופה האזרחית. חדר המצב של
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים נפתח עם פרוץ המלחמה ופועל מדי יום, כדי לגבש תמונת מצב תחבורה עדכנית ולשפר את המוכנות והמענה בכל העת.
בדיון השתתפו יו"רים ומנכ"לי חברות הבנות ובהן נתיבי ישראל, נתיבי איילון, נת"ע, חוצה ישראל, מוריה,
רכבת ישראל, רש"ת, רשות שדות התעופה, חוקר תאונות אוויר ברשות הספנות, חברת נמלי ישראל, נמלי ישראל, רלב"ד ו
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית.
בהנחיית השרה
מירי רגב, כלל החברות והאגפים במשרד עושים כעת בדק בית פנימי, כדי לראות כיצד ניתן להתייעל ולהשתפר יותר לטובת האזרחים והמשק כולו. "זאת חובתנו כמשרתי ציבור", אמר בן זקן. "לצד זאת אנו בוחנים דרכים שבאמצעותן יהיה ניתן להדק יותר את הקשר עם שאר משרדי הממשלה וזרועות הביטחון, מה שיביא להצלת חיי אדם ולסיוע קריטי בהצלחת המערכה".