X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גיא סמט, בכנס אילת-אילות [צילום: ניר שמול]
"אילת יכולה לנטוש שימוש בטורבינות פיקריות מזהמות"
מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה טוען כי תוך מספר שנים יכולה העיר אילת להפוך לעצמאית בייצור ובשימוש באנרגיה אם תחליף את הטורבינות המשמשות אותה כיום במתקני אגירה בהספק מצטבר של 92 מגוואט קרא לציבור ולגורמים עסקיים לנצל גגות להתקנת מתקני אנרגיה מתחדשת להרחבת פתרונות חשמל בשגרה ובחירום

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, גיא סמט, קורא לציבור ולגורמים עסקיים במשק לנצל גגות ושטחים פנויים לצורך התקנת מתקני אנרגיה מתחדשת ואגירת אנרגיה. זאת, לצורך הרחבת הפתרונות להבטחת אספקת חשמל בעתות שגרה וחירום.
"מעבר למשק חשמל מבוזר מבוסס אנרגיות מתחדשות ואגירה הוא הבסיס להבטחת אספקת חשמל בעתות שגרה וחירום. מערכת סולארית לאספקה עצמית היא הפתרון היעיל והכלכלי לאזרחים, שישאר איתם שנים. בשגרה היא תייצר תשואה לבעליה, ובחירום תספק חשמל שוטף במקום שימוש בגנרטורים מזהמים שזמן הספקת החשמל מהם מוגבל", אמר סמט (יום ה', 29.2.24) במסגרת כנס אילת-אילות לאנרגיה מתחדשת.
במסגרת מושב משותף עם מנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות בנושא התמונה הגיאופוליטית של אנרגיה, סביבה וכלכלה במזרח התיכון שלאחר מלחמת אוקטובר 2023 הוסיף סמט כי הגיע זמנן של תחנות פיקריות לעבור מן העולם, כלשונו.
"כדוגמה ראשונה ניתן להפוך את חבל אילת-אילות לאי אנרגטי מאופס פליטות, על-ידי השקעה בפתרונות מבוססי אגירת אנרגיה. פתרונות אלו יעילים, כלכליים וסביבתיים, אשר יסייעו בהפחתת פליטת מזהמי אוויר וגזי חממה ובהתמודדות עם משבר האקלים", אמר.
לדברי סמט, מעבר למשק חשמל מבוזר מבוסס אנרגיות מתחדשות ואגירה הוא הבסיס לאסטרטגיה העולמית להפחתת פליטת מזהמי אוויר וגזי חממה ולהתמודדות עם משבר האקלים.
מן המשרד להגנת הסביבה נמסר כי ההצדקה ההיסטורית לשימוש בתחנות כוח "פיקריות" הפועלות במחזור פתוח היא גמישותן היחסית גבוהה ביחס לתחנות כוח גדולות יותר, וביכולתן לספק חלק משירותי ייצוב מערכת החשמל. אולם, תחנות כוח אלו מאופיינות בחוסר יעילות אנרגטית, בזיהום אוויר גבוה, בעלויות תפעול גבוהות והן נחותות משמעותית ביחס לשירותי ייצוב מערכת החשמל שמסוגלות לתת טכנולוגיות אגירה חדשות. לשם השוואה, בעוד שטורבינות גז יכולות להגיב ולתת שירותים לרשת החשמל בתוך 5-10 דקות - מתקני אגירה סטנדרטיים נותנות מענה בחלקיק שניה ובכך משפרות את איכות החשמל ומוזילות עלויות.
כיום פועלות בעיר אילת שלוש טורבינות פיקריות ישנות שנועדו לאפשר מענה אנרגטי לשיאי ביקוש בחשמל. לטענת מנכ"ל המשרד, העיר אילת יכולה להישען על אנרגיות מתחדשות ולנטוש את השימוש בהפעלת טורבינות פיקריות מזהמות ויקרות, וכך תוך מספר שנים להיות עצמאית בייצור ושימוש באנרגיה. לדבריו, ניתן להחליפן במתקני אגירה יעילים וחדשים בהספק מצטבר של כ-92 מגוואט אשר ייתרו את הצורך באותן טורבינות ובשילוב מתקנים סולאריים יוכלו לייתר את התלות של אילת באותן טורבינות פיקריות.

תאריך:  01/03/2024   |   עודכן:  01/03/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אילת יכולה לנטוש שימוש בטורבינות פיקריות מזהמות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
שלושה פיצוצים הרעידו את עיר הנמל באניאס    גורמים אירנים בכירים שהו במקום, לפי מרכז המעקב הסורי    אחד הנפגעים: יועץ משמרות המהפיכה    ישראל לא הגיבה לדיווחים, אך זו אחת התקיפות הרחוקות ביותר שמיוחסות לה בשנים האחרונות
איתמר לוין
גלית רג'ואן, מנציגות ישראל בפני בית הדין: ההישג שנדרש מאיתנו היה לשמור על חופש הפעולה האופרטיבי של ישראל - והוא הושג    מנדלבליט מזהיר מאובדן ההגנה המשפטית הבינלאומית בשל הרפורמה
איתמר לוין
שרון אפק: ב-7 באוקטובר נתפסו 100 מבין 3,000 אנשי חמאס שנכנסו לישראל; מאות נוספים נתפסו בתמרון הקרקעי    "ישראל מעולם לא התמודדה עם היקף וחומרה כאלה של פשעים, ואני לא בטוח שיש לזה תקדימים במדינות מערביות שמתמודדות עם טרור"
איתמר לוין
צה"ל והשב"כ: מדובר בפלשתינים שאמורים היו להשתחרר ממילא בחודש הקרוב    בן-גביר תוקף: מחווה לקראת רמדאן ביום בו נרצחו שני ישראלים
עידן יוסף
נתניהו: "עוד השבוע, נביא תזכיר חוק לחקיקה מהירה בכנסת שיוריד מאוד את מחירי הקוסמטיקה והמזון בישראל"    שטראוס נכנסה לרשימה השחורה, ששר הכלכלה מעוניין לסמן במדבקות שחורות    ברקת קורא להחרים גם את אסם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il