X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מכונית JAC, אחד הדגמים שמייבאת אי.וי מוטורס [צילום: יוג'ין הושיקו, AP]
ג'נסל של בני לנדא תובעת את יבואנית הרכב אי.וי מוטורס
החברה העוסקת בפיתוח תאי דלק על בסיס מימן תובעת 16.4 מיליון שקל מיבואנית מכוניות חשמליות מסין, בטענה שלא שילמה תמורת מערכותיה

חברת ג'נסל (GenCell), המייצרת תאי דלק לאגירת אנרגיה על בסיס מימן, תובעת 16.4 מיליון שקל מיבואנית הרכב אי.וי מוטורס וחברת חולון מוטורס ליס שהיא מבעליה. התביעה הוגשה (3.3.24) לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
ג'נסל נמצאת בשליטתו של יזם ההיי-טק בני לנדא ונסחרת בבורסה בתל אביב בשווי של 120 מיליון שקל. אשתקד פורסם, כי השליטה בחברת אי.וי מוטורס עוברת לחברת מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי, אשר רכשה 60% ממניותיה ב-40 מיליון שקל. יתר בעלי המניות בה הם אהוד זליגמן ואדוארד דורון (25%) ורפי כהן ואבי פרנסיס (15%), בעלי חולון מוטורס המפעילה מוסכים עבור יבואנית הרכב כלמוביל. אי.וי מייבאת מסין מכוניות חשמליות במספר מותגים והיא אחת היבואניות הקטנות ביותר בארץ.
בתביעה נאמר כי החברות חתמו בנובמבר 2021 על הסכם לשיתוף פעולה נרחב, לפיו מערכות של ג'נסל ישולבו במתקני טעינת הרכבים שמייבאת אי.וי. ג'נסל אומרת כי מדובר היה מבחינתה בהסכם משמעותי, שאמור היה להוות הוכחה בינלאומית ליכולותיה בהטענת רכבים חשמליים, לקדם את מיצובה העולמי ובמיוחד בסין ולקדם את עסקיה בשווקים נוספים. ההסכם כלל אספקת תשע מערכות של ג'נסל במחיר כולל של 6.6 מיליון דולר והקמת אתרי טעינה על בסיס מערכות אלו. מדובר בסכום משמעותי מאוד מבחינת ג'נסל, שהכנסותיה בכל שנת 2022 הסתכמו ב-7.4 מיליון דולר.
לדברי ג'נסל, היא סיפקה את המערכות במחצית השנייה של 2022, אך אי.וי שילמה 1.1 מיליון דולר בלבד. אי.וי הסבירה שהיא מצויה במצוקה תזרימית זמנית, ואילו חולון מוטורס הודיעה שהיא עומדת להפוך לבעלת השליטה בחברה והבטיחה לדאוג לפרעון החוב. במארס 2023 שילמה חולון מוטורס 5 מיליון שקל, אי.וי נתנה המחאה בסך 13.5 מיליון שקל, אך לאחר מכן ביקשה שלא לפרוע אותה. בהמשך רכשה אי.וי ציוד ושירותים נוספים במיליון שקל, שילמה סכום דומה, חולון שילמה עוד מיליון שקל - אך היתרה לא נפרעה, למרות מגעים ואף הסכמות בין הצדדים בחודשים האחרונים.
חולון מוטורס כתבה בינואר השנה לג'נסל, כי השקעתה באי.וי שוב אינה עומדת על הפרק ולכן אין מקום לפנות אליה. עוד נאמר כי נודע לה שג'נסל לא סיפקה מערכות ושהתגלו כשלים במערכת שסיפקה ובפיילוט להפעלתה. בהתכתבויות מן הימים האחרונים הבטיחו נציגי אי.וי לפרוע את החוב בטווח הזמן המיידי, ולפני כן הביעו תקווה שישתחררו (כלשונם) מחולון מוטורס. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד גל ליפשיץ, יתיר מדר ולירון דהן, וטרם הוגשו כתבי הגנה.

תאריך:  03/03/2024   |   עודכן:  03/03/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ג'נסל של בני לנדא תובעת את יבואנית הרכב אי.וי מוטורס
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
החברה הזו היא פיקטיבית
עידן  |  5/03/24 22:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
לאחר שנתיים שנים ללא מפקד קבוע, טל לב רם נכנס לתפקיד מפקד גלי צה"ל ומתחייב לשקף את מגוון הקולות בחברה, תוך שמירה על שיח ממלכתי מכבד והקפדה על אתיקה עיתונאית    לב רם, בוגר התחנה, שירת ככתב צבאי לפני שעזב לפני 6 שנים
עידן יוסף
הלוחם בפלוגה המסייעת של גדוד 17 בחטיבה 828 נהרג אתמול בקרב בשכונה בח'אן יונס שאליה נכנס צה"ל לראשונה וכעת מכתר אותה תוך קרבות עזים    תחילת התמרון הקרקעי נפלו 246 חיילים ונפצעו 1,453
מירב ארד
הוסיף: "מציע למי שנמצא במערכת הפוליטית להפסיק לתקוף זה את זה וללמוד מהלוחמים"    הבהיר:
איציק וולף
מתניהו אנגלמן הודיע כי משרדו בוחן את אופן ההתמודדות עם פעולות שמבצעים אויבי ישראל ומדינות זרות בניסיון ליצירת משבר פנים ישראלי תוך שימוש בטכנולוגיית בינה מלאכותית
מירב ארד
אמר בדיון בוועדת המדע והטכנולוגיה: "יש סימוכין רבים שהחלטה לבטל את כלל הפרסים נבעה מכך שהוועדה עמדה להמליץ עלי כזוכה בפרס"    הוסיף: "השר לא פעל על דעת עצמו אלא על-פי הוראות מגבוה. הוא הפעיל לחצים כבדים לחזור מהכוונה להמליץ עלי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il