X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בויום. צנזורה פוליטית [צילום: יוטיוב]
מטא חונקת את חופש הביטוי
מי מפחד מגילה בויום? מיסטיקנית פופולרית מושתקת בתלונות שווא
שידור חי של המיסטיקנית גילה בויום נעלם מ"מטא" (פייסבוק) לאחר תלונות שווא על הפרת זכויות יוצרים בשירים למרות שהשידור כלל רק מלל, ללא מוזיקה, מטא עדיין לא החזירה אותו

דורסנות ענקית האינטרנט בשירות סתימת הפיות. שידור חי ("לייב") ברשת החברתית מטא (לשעבר פייסבוק) באורך של כארבע שעות וחצי שעלה במוצאי השבת שעברה (2.3.24) נעלם כלא היה.
מאחורי השידור המושקע עומדת המיסטיקנית גילה בויום, שמדי שבוע בארבע השנים האחרונות מנתחת מפות אסטרולוגיות של מנהיגים ופוליטיקאים שונים ומנתחת תהליכים שונים בראי המיסטיקה. שידורים אלה, הונשאים לרוב נימה ימנית, הפכו לצנינים בעיני מתנגדיה, שאינם בוחלים בהגשת תלונות שווא במטרה להסיר אותם מן הרשת.
לשיא הגיעו הדברים השבוע, כאשר נגד בויום הוגשו במקביל שלוש תלונות שכלל אינן מתייחסות לתוכן, בטענה להפרת זכויות יוצרים. התלונות הוגשו בידי Naxos of america, Sony Music Entertainment - SME ו-UMG, ונטען בהן כי השידור כולל שירים המוגנים בזכויות יוצרים.
בתגובה, השעתה מטא בתחילת השבוע את הסרטון באופן חד-צדדי וחסמה אותו לצפייה. בירור פשוט מצד מטא, היה מגלה כי מדובר בתלונות כוזבות, כיוון שהשידור היה מלל, וכלל לא הכיל שירים כלשהם (!). בהודעה לבויום, ציינה מטא את תשע המקומות בסרטון שבהם לכאורה מופיעים השירים, אך גם בפלחי שידור אלה שומעים את המיסטיקנית מדברת, מבלי שברקע נשמעת מוזיקה כלשהי. הדבר לא מנע ממטא להשעות את השידור עד לבירור, שמי יודע מתי יסתיים וכיצד.
במענה לשאלות News1, מדוע מקבלת מטא תלונות שווא בלי לבדוק את מהימנותן; והאם כעת, משהתברר שמדובר בתלונה כוזבת, תפעל מטא כנגד המתלונן? מחברת מטא נמסר: "תודה רבה על הפנייה. אנחנו לא עונים על משתמשים ספציפיים מטעמי פרטיות".
גילה בויום היא בוגרת הטכניון ולשעבר עובדת רפאל שעסקה בתחומי מיחשוב ומתמטיקה. מיסטיקנית פעילה למעלה מ-30 שנה, מחלוצי פיתוח המודלים המתמטיים לראיית גורלות באמצעות תאריכי לידה, מצבי כוכבים ושלל משתנים. במקביל, עוסקת בויום בתקשור, בקריאה בקלפי טארוט ובקפה. היא משדרת מזה ארבע שנים שידורים חיים ("לייבים") המשלבים אסטרולוגיה, מיסטיקה ופוליטיקה. לנוכח הדיוק הגבוה בתחזיותיה לראיית העתיד, הצליחה לצבור למעלה מ-15,000 עוקבים בכמה ערוצים שונים - ובהם: יוטיוב, מטא, טוויטר, טיקטוק ואינסטגרם ומארחת אישים שונים במסגרת "כאן גילה אונליין - בואו להתחבר לחדשות האמיתיות".
בתגובה להשעיית הסרטון, אמרה בויום ל-News1: "מדובר במהלך בזוי שאין לי ספק כי מאחוריו עומדים גורמים עלומים בשמאל שחושבים כי באמצעים נלוזים יצליחו להשתיק אותי. איני מבינה כיצד פייסבוק מאפשרת ל'פייק' לנהל את הרשת, ובוחנת את האמצעים העומדים לרשותי מבחינה משפטית".
האם זהו מקרה בודד או חלק מתופעה רחבה יותר של סתימת פיות ברשתות חברתיות? הקלות הבלתי נסבלת שבה רשת חברתית כה גדולה מסירה או משעה תוכן של גולשים בתואנות כוזבות, ללא בדיקה מקדימה מינימלית, הינה שימוש לרעה בכוח הבלתי מוגבל שניתן לה, ואמור להדיר שינה מעיני המחוקק שלנגד עיניו אמור לעמוד חופש הביטוי, כיאה למדינה דמוקרטית מתוקנת.

תאריך:  09/03/2024   |   עודכן:  10/03/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי מפחד מגילה בויום? מיסטיקנית פופולרית מושתקת בתלונות שווא
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
גילה חמודה
דליה איציק  |  10/03/24 02:15
2
עברית!
יוספה  |  17/03/24 22:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ראש הממשלה מגיב להשוואתו להיטלר, מוסוליני ווסטלין ומזכיר לנשיא טורקיה ארדואן כי הוא מעלים מתנגדי משטר ועיתונאים וטובח כורדים בתוך מדינתו
עידן יוסף
ראש המוסד דדי ברנע נועד אתמול עם ראש ה-CIA ברנס כחלק מהמגעים לעסקת חטופים    נתניהו דחה בקשה של חלק מהדרג המקצועי שמנהל את המגעים להרחיב את הסמכות של המשלחת הישראלית למשא-ומתן
יואב יצחק
זלנסקי פיטר את ולרי זלוז'ני מתפקיד הרמטכ"ל כדי לרענן את הפיקוד הבכיר להמשיך המלחמה מול רוסיה    מינה לדבריו את זלוז'ני לאחד התפקידים הדיפלומטיים החשובים ביותר באוקראינה, בשל זאת שבריטניה היא תומכת מרכזית באוקראינה
יואב יצחק
החברה מבקשת לגייס סכום של כ-800 מיליון דולר לפיתוח טכנולוגי של החברה ולרכישת חברות אחרות
יואב יצחק
לוחמים מחטיבת ביסל"ח הרגו כ-20 מחבלים במרחב ח'אן יונס    לוחמים מחטיבת הנח"ל חיסלו כעשרה מחבלים במרכז הרצועה    לוחמים מחטיבת גבעתי פשטו על שכונת 'חמד', עצרו מספר מחבלים של ארגוני הטרור ברצועה ואיתרו מטעני נפץ לצד אמצעי לחימה נוספים במרחב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il