משרד התחבורה בוחן שימוש בנמל לרנקה כנמל חירום עבור ישראל. לא ברור האם מדובר בשימוש במקרה שבו ספינות לא יוכלו לעגון בנמל חיפה, בנמל אשדוד או בנמל אילת, או רק בשימוש בנמל לצורך בידוק ושינוע המשלוחים הימיים במסגרת הסיוע ההומניטרי הבינלאומי לרצועת עזה.
נמל לרנקה אינו הנמל הגדול בקפריסין, אלא נמל לימסול, והוא כולל רק שני רציפים המשמשים ספינות מטען כללי. הזיכיון להפעלת נמל לרנקה מוחזק בידי המיליארדר הישראלי יקיר גבאי, אשר שולט בחברת הנדל"ן המסחרי Aroundtown SA, הפועלת בגרמניה. עד לאחרונה היו גם האחים נקש, המחזיקים בבעלות על נמל אילת, שותפים לזיכיון להפעלת נמל לרנקה.
בכירים בתעשיית הספנות והנמלים בישראל יצאו אתמול (יום ב', 11.3.24) לקפריסין כחלק מסיור מקצועי לבחינת השימוש ברציפי הנמל במקרה חירום. במשלחת חברים, בין היתר, מנהל רשות הספנות והנמלים צדוק רדקר, יו"ר חברת נמלי ישראל
עוזי יצחקי, המנכ"ל בפועל של נמלי ישראל
טיקו גדות ומנכ"ל נמל אילת גדעון גולבר ואחרים. גולבר כיהן עד לאחרונה גם כמנכ"ל נמל לרנקה, ועד היום מייעץ לנמל הקפריסאי.
בהודעה שפרסם משרד התחבורה נמסר כי המשלחת בוחנת "פתרונות מנמל לרנקה לתרחישים ביטחוניים ולאומיים". עם זאת, גורמים בכירים בחברת נמלי ישראל הביעו ספקנות ביחס לאפשרות הריאלית להפיכת הנמל הקפריסאי לנמל חירום ישראלי. שימוש נוסף שנבחן על-ידי המשלחת הוא שימוש בנמל לרנקה כתחנת בידוק סחורות שיישלחו לרצועת עזה דרך הים, במסגרת הסיוע ההומניטרי הבינלאומי. זאת, לאחר שארצות הברית ו
האיחוד האירופי הודיעו על הקמת מסדרון ימי לשינוע סחורות לרצועת עזה, בעקבות השיבוש של הכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה דרך ישראל.