X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מנכ"ל התעשיה האווירית, בועז לוי [צילום: התעשיה האווירית]
רווחי תע"א זינקו ב-49%: 318 מיליון דולר
מכירות התעשיה האוירית גדלו בשנת 2023 ב-7% והסתכמו ב-5.32 מיליארד דולר 71% ממכירות החברה - לייצוא לעומת 29% לשוק המקומי 10% מעובדי החברה גויסו למילואים במלחמת חרבות ברזל

הרווח הנקי של התעשיה האוירית לישראל זינק בשנת 2023 בשיעור חד של 49.2% ועמד על כ-318 מיליון דולר. זאת, לעומת רווח נקי של כ-213 מיליון דולר בשנת 2022. שיעור הרווח הנקי מן המכירות עלה ב-1.7 נקודות אחוז ועמד על כ-6% בשנת 2023, לעומת כ-4.3% אשתקד. בדוח השנתי שפרסמה (יום ד', 13.3.24) החברה נכתב כי הרווח הנקי נובע ברובו מגידול ברווח התפעולי ומגידול בהכנסות המימון, נטו של החברה.
מכירות התעשיה האוירית לישראל הסתכמו בשנת 2023 בסך של כ-5.32 מיליארד דולר, לעומת מכירות של כ-4.97 מיליארד דולר אשתקד, גידול בשיעור של כ-7%. הגידול במכירות נובע מגידול במכירות בחטיבות הצבאיות של החברה.
מכירות החברה לשוק הצבאי בשנת 2023 היו 82% מכלל המכירות והסתכמו בכ-4.34 מיליארד דולר. זאת, לעומת סך של כ-4 מיליארד דולר, שהיו 80% מכלל המכירות אשתקד. המכירות לשוק האזרחי בשנת 2023 הסתכמו בכ-985 מיליון דולר, לעומת סך של כ-973- מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד,
מן התעשיה האוירית נמסר כי העלייה במכירות לשוק הצבאי בשנת 2023, ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, נובעת בעיקר מגידול בהכנסות בכל החטיבות הצבאיות. הגידול במכירות לשוק האזרחי בשנת 2023 ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, שהיה מינורי למדי, נובע בעיקר מגידול בהכנסות חטיבת התעופה.
מכירות החברה ליצוא בשנת 2023 הסתכמו בכ-3.79 מיליארד דולר והיו כ-71% מכלל המכירות. המכירות לשוק המקומי הסתכמו בכ-1.53 מיליארד דולר והיו כ-29% מן המכירות, לעומת מכירות בסך של 3.6 מיליארד דולר לייצוא ושל כ-1.36 מיליארד דולר לשוק המקומי בתקופה המקבילה אשתקד.
בשנת 2023 רשמה החברה הכנסות מימון, נטו בסך של כ-29 מיליון דולר לעומת הוצאות מימון, נטו בסך של כ-31 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, שינוי של כ-60 מיליון דולר. הגידול בהכנסות כאמור, נובע בעיקר כתוצאה מרישום תשואה בגין פיקדונות ונכסים פיננסיים סחירים, עקב הגידול ביתרות האמצעים הנזילים בקבוצה וסביבת הריבית הגבוהה שהתקיימה בתקופה.
עליית שער החליפין שקל-דולר במהלך שנת 2023 התבטאה בהוצאות הפרשי שער שנבעו מעודף נכסים שקליים אשר קוזזו ברובן כנגד הכנסות מעסקות גידור אשר נועדו לגדר, בין היתר, את החשיפה לשחיקת שווי הנכסים.
התעשיה האוירית לישראל ציינה כי מיד עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל, ובמטרה לשמור על רציפות תפעולית ותפקודית, נערכה הנהלת החברה להתמודד עם הנסיבות ולהגיב למגבלות שבמסגרתן גויסו למילואים כ-10% מעובדי החברה וצומצמה משמעותית פעילות חברות התעופה הבינלאומית במדינה.
עם התקדמות חודשי המלחמה, שוחררו חלק מעובדי החברה אשר גויסו למילואים. על-פי הערכת הנהלת התעשיה האוירית, נכון ליום פרסום הדוח השנתי, לא צפויות השפעות מהותיות של צמצום התנועה האווירית לישראל וממנה, כמו גם לצמצום היקף הנוכחות בעבודה על מצבה הפיננסי.

תאריך:  13/03/2024   |   עודכן:  13/03/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רווחי תע"א זינקו ב-49%: 318 מיליון דולר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בג"ץ: רק משום שהרב הראשי פורש בעוד חודשיים - לא תידון עתירה שביקשה להעמידו לדין משמעתי בשל התבטאויותיו    עתירה דומה נגד הרב שלמה עמאר נדחתה מאותה סיבה
איתמר לוין
רב-פקד בדימוס דני יופה אומר שאלשיך לא התערב בחקירה, אם כי ייתכן שקרא את העדויות    הרו קיבל הצעה להיות עד מדינה - שהייתה מתוכננת מראש    "ב-20 שנה ראיתי הדלפות מהמשטרה, מהפרקליטות, מסניגורים"
איציק וולף
החברה צופה המשך קבלת הזמנות מהותיות במהלך הרבעון הראשון והשני ותעדכן את המשקיעים בהתאם
איציק וולף
הכנסות חברת הספנות צללו בשיעור של 58.9% ועמדו בשנת 2023 על 5.162 מיליארד דולר בלבד    החברה דיווחה על ירידת ערך של 2.06 מיליארד דולר שנרשמה ברבעון השלישי    מחירי הובלת המכולות ממשיכים לרדת בשיעור חד של עד 63% והחברה תולה תקוות ב-22 ספינות חדשות ויעילות אנרגטית שצפויות להיכנס לשירות
יצחק דנון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il