X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נתן חץ חדל מלשלוט בחברה
אלוני חץ נותרה ללא גרעין שליטה
ועדת הריכוזיות עדכנה את רשימת הגורמים הריכוזיים במשק הישראלי לשנת 2024 קבוצת תשובה-דלק נגרעה מהרשימה בעקבות מכירת ההחזקות במאגר תמר ובעקבות צמצום היקף האשראי שנטלה קבוצת עופר יצאה גם היא מהרשימה בעקבות מכירת השליטה בבז"ן ובצים

חברת אלוני חץ נותרה ללא גרעין שליטה, לאחר שנתן חץ חדל מלשלוט בחברה. כך, על-פי הודעת ועדת הריכוזיות, אשר עדכנה (יום ד', 13.3.24) את רשימת הגורמים הריכוזיים במשק הישראלי לשנת 2024. "נתן חץ חדל מלשלוט באלוני חץ, שהיא תאגיד ריאלי משמעותי בשל היקף האשראי הקובע שנטלה, ויוצא מהרשימה. אלוני חץ נותרת ללא שולט", לשון הודעת הוועדה.
שווי השוק של חברת אלוני-חץ, העוסקת בהחזקת נדל"ן מניב בשווקים מערביים, כולל ישראל, ושולטת ב"אמות" וב"אנרג'יקס", עומד כיום על כ-4.7 מיליארד שקל. נכון להיום מחזיק חץ, יחד עם אשתו קלרה, ב-14.46% ממניות אלוני חץ. 50.16% ממניות החברה מוחזקות בידי הציבור ו-34.49% מוחזקים בידי גורמים מוסדיים: מנורה (8.71%), הפניקס (8.22%), אלטשולר שחם (6.95%) ומוסדיים נוספים.
ברשימת התאגידים הריאליים המשמעותיים 29 קבוצות, שמתקיים בהן לפחות אחד מהתנאים הבאים: האשראי הקובע של התאגיד הריאלי עולה על 6.664 מיליארד שקל (15 קבוצות); מחזור המכירות הקובע של התאגיד הריאלי עולה על 6.664 מיליארד שקל (19 קבוצות) או על 2.221 מיליארד שקל בשוקי מונופולין.
ברשימת הגורמים הריכוזיים 88 קבוצות שכוללות לפחות אחד מאלה: גוף פיננסי משמעותי; תאגיד ריאלי משמעותי; גורם בעל השפעה בתחום השידורים או העיתונות הכתובה (29 קבוצות); היקף פעילות מצטבר בתחום תשתית חיונית העולה על מחצית מכלל הפעילות באותו תחום (18 קבוצות), בעלי זכות בלפחות ארבעה תחומי תשתית חיונית באמצעות לפחות עשרה רישיונות או חוזים.
המשמעות של הופעת חברה ברשימות היא שמתן רישיונות או זיכיונות בתשתיות חיוניות, או הפרטה של חברות ממשלתיות על-ידי המדינה, לגורמים המנויים ברשימות, מחייבים את המאסדר לשקול שיקולי ריכוזיות כלל-משקית ולהיוועץ בוועדה לצמצום הריכוזיות לגבי ההשלכות של ההקצאה על הריכוזיות הכלל-משקית. בנוסף, להימצאות ברשימות השלכות בהקשר חובת ההפרדה בין תאגידים ריאליים משמעותיים ובין גופים פיננסיים משמעותיים.

קבוצת דלק נגרעה מהתאגידים הריאליים המשמעותיים
יצחק תשובה. יוצא מהרשימות [צילום: פלאש 90]

ועדת הריכוזיות הודיעה עוד כי קבוצת דלק-תשובה נגרעת הן מרשימת הגורמים הריכוזיים והן מרשימת התאגידים הריאליים המשמעותיים. קבוצת דלק הוגדרה לפני השינוי כגורם ריכוזי וכריאלית משמעותית, מאחר שהאשראי הקובע שלה חצה את הרף הקובע לעניין זה, ובשל החזקה בלמעלה ממחצית מהפעילות בתחום חיפושי נפט וגז טבעי.
גריעתה מהרשימות מתבצעת בעקבות מכירת החזקותיה במאגר הגז תמר, ומכיוון שהיקף האשראי שנטלה הצטמצם וירד מתחת לרף. בהתאם, גם בעל השליטה בחברה, יצחק תשובה, יוצא מן הרשימות.

קבוצת עופר נותרה גורם ריכוזי
עידן עופר [צילום: פלאש 90]

גם קבוצת עידן עופר חדלה מלהיות ריאלית משמעותית, מאחר שמחזור המכירות והאשראי של הקבוצה בישראל הצטמצמו, בעקבות מכירת השליטה בבז"ן ובצים שירותי ספנות משולבים בע"מ. הקבוצה חדלה להיות בעלת זכות בלפחות ארבעה תחומי תשתית חיונית, באמצעות לפחות עשרה רישיונות או חוזים. עם זאת, קבוצת עידן עופר ממשיכה להיות גורם ריכוזי בשל החזקה של למעלה ממחצית מהפעילות בתחום הפוספטים ובתחום הפעילות שעליו חל חוק זיכיון ים המלח.

ביג, צור שמיר ונגה - ברשימת הריכוזיים
[צילום: יח"צ]

בהודעת ועדת הריכוזיות צוין עוד כי ביג מרכזי קניות בע"מ והשולטים יהודה נפתלי ורון נפתלי נוספים לרשימת התאגידים הריאליים המשמעותיים ורשימת הגורמים הריכוזיים מכיוון שהיקף האשראי הקובע שהקבוצה נטלה חצה בשנת 2022 את רף 6.664 מיליארד השקלים.
צור שמיר אחזקות בע"מ והשולטים דורון שנידמן, משה (מוקי) שנידמן ושרה שנידמן נוספים גם הם לרשימת התאגידים הריאליים המשמעותיים ורשימת הגורמים הריכוזיים לאחר שהאשראי הקובע שהקבוצה נטלה חצה בשנת 2022 את רף ה-6.664 מיליארד שקל.
מבנה נדל"ן (כ.ד) בע"מ חוזרת לרשימת התאגידים הריאליים המשמעותיים, מאחר שהיקף האשראי הקובע שלה שב לחצות את רף ה-6.664 מיליארד שקל.
צמיתות 81 בע"מ, נוספת לרשימת הגורמים הריכוזיים, בשל היקף הפעילות שלה בתחום המוזאיקה שעלה על מחצית מהפעילות בתחום. גם בעל השליטה בחברה, גאזי חאג' מוחמד, נכנס לרשימה זו.
חברת נגה - ניהול מערכת החשמל בע"מ, נוספה לרשימת הגורמים הריכוזיים, לאחר שניהול המערכת הוצא מידי חברת החשמל במסגרת הרפורמה במשק החשמל.
בית זיקוק אשדוד בע"מ (בז"א) הופכת לגורם ריכוזי בפני עצמה, בעקבות התפצלותה מקבוצת פז חברת הנפט. בשל מחזור המכירות הקובע של כל אחת מהן שחצה בשנת 2022 את רף ה-6.664 מיליארד שקל, הן בז"א והן פז חברת הנפט, ממשיכות להיות ריאליות משמעותיות וריכוזיות.

בז"ן - גורם ריכוזי בפני עצמו
[צילום: שיר תורם, פלאש 90]

קבוצת בז"ן (בתי זקוק לנפט בע"מ), שאינה עוד חלק מקבוצת עידן עופר, מוגדרת מעתה כגורם ריכוזי בפני עצמה, בעקבות מכירת השליטה בחברה. בז"ן נחשבת ריכוזית בשל היקף פעילותה שעולה על מחצית מהפעילות בתחום ייצור גפ"מ, ובזיקוק דלק, ובנוסף, מוגדרת כתאגיד ריאלי משמעותי בשל מחזור המכירות הקובע של הקבוצה שעלה בשנת 2022 על 6.664 מיליארד שקל.
השולטים החדשים בבז"ן, דיוויד פדרמן, עדי פדרמן, אלכס פסל ויעקב גוטנשטיין, וכלל החברות שבשליטתם נוספו לרשימות.

השולט החדש בפסגות - ברשימת הגורמים הריכוזיים
רני צים. שולט בפסגות [צילום: אורן קאן]

עוד נמסר כי חברות מקבוצת פסגות מוזגו לאלטשולר שחם, והן נכללות עתה תחת קבוצת אלטשולר שחם, היא גוף פיננסי משמעותי בשל היקף נכסיה המנוהלים.
הלמן אלדובי והפניקס, שהשתייכו עד לעידכון זה לשתי קבוצות שכללו גופים פיננסיים משמעותיים בשל שווי כלל נכסיהן, נכללות עתה תחת קבוצת הפניקס שבשליטת Belenus Lux S.a.r.l, בעקבות מיזוגן.
בעקבות שינויי השליטה בפסגות בית השקעות בע"מ, שהיא גוף פיננסי משמעותי, השולט החדש, רני צים, והחברות שבשליטתו נוספו לרשימת הגורמים הריכוזיים. מרטין הלוסה וניקו הנסן, שחדלו מלשלוט בחברה יוצאים מהרשימה.
מיכל זהבי, שהייתה אחת מהשולטים בקבוצת אשטרום, שהיא תאגיד ריאלי משמעותי בשל האשראי הקובע שלה, חדלה מלשלוט בחברה, ויוצאת מרשימת הגורמים הריכוזיים. את מקומה תופסים ילדיה עפר זהבי ודורית זהבי והם נוספו לרשימה.

תאריך:  14/03/2024   |   עודכן:  14/03/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
יצרנית מוצרי הניקוי והטואלטיקה מדווחת כי עד עתה לא הושפעו תוצאות פעילותה ממלחמת חרבות ברזל, אך מתריעה מפני האפשרות שתיאלץ להשבית את המפעל בקיבוץ שניר אם יחריף המצב הצבאי בגבול הצפון    תרחיש כזה יוביל להעברת היצור להוד השרון או לנתניה, או לייבוא מוצרי נייר מוגמרים
עידן יוסף
ראש הממשלה אישר בפניהם כי דוחא אכן איימה על צמרת חמאס כי אם לא תחול התקדמות במו"מ היא תסלק אותם מקטר ותמנע מהם כסף    משבח את נסיעות נציגי המשפחות לחו"ל ואומר כי הן משפיעות
איציק וולף
דודו מזרחי נכנס לתפקידו ב-1 במרס וכהונתו אושרה לזמן לא קצוב    יקבל מענק שנתי של עד 1.7 מיליון שקל, שיהיה נגזרת של רווח ההפעלה
איציק וולף
ארגון המורים העל-יסודיים הודיע למורי בתי הספר התיכוניים כי מיום ראשון עליהם להימנע מהגשת ציונים לכל גורם שהוא, ולהימנע מקיום לימודים או פעילויות מכל סוג שהוא אחרי השעה השמינית במערכת השעות
איתמר לוין
צ'אק שומר - היהודי הבכיר ביותר בפוליטיקה האמריקנית ותומך נלהב של ישראל - אמר במליאה שישראל נמצאת בסכנה קיומית של הפיכתה למדינה מצורעת    מנה ארבעה מכשולים לשלום: חמאס ותומכיו, הימין הישראלי, אבו מאזן ונתניהו    השגריר הרצוג: הדברים פוגעים במטרות המשותפות שלנו    מנהיג המיעוט: קריאה גרוטסקית וחסרת תקדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il