X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יו"ר דוראל, דורי דודוביץ. השלכות אסטרטגיות [צילום: מיכה לובטון]
גוף בינלאומי ישקיע בחברת-הבת של דוראל 400 מיליון דולר
קבוצת דוראל הודיעה כי החברה הבת האמריקנית חתמה על מזכר הבנות עם משקיע מוביל להשקעה של מאות מיליוני דולרים תמורת הקצאת מניות בשיעור של בין 30% ל-49% ההשקעה מבטיחה את ההון הנדרש להשלמת פרויקטים בהספק של כ-2 ג'יגה וואט

משקיע בינלאומי מוביל צפוי להיכנס כשותף בחברת דוראל LLC, חברת-הבת האמריקנית של קבוצת דוראל, תמורת השקעה של כ-400 מיליון דולר. תמורת ההשקעה יוקצו למשקיע אחזקות בשיעור של בין 30% ל-49%. שיעור האחזקות שיוקצה למשקיע תלוי בסבב הגיוס המשמעותי הבא של החברה ויעמוד בשלב ראשון על 40%.
קבוצת דוראל פועלת בתחום האנרגיה המתחדשת, הפועלת בישראל, באירופה ובארה"ב. לחברה צבר בשל כולל של כ-3,000 מגה-וואט סולאר ומעל 2,000 מגה-וואט אגירה, מתוך הצבר הגלובלי הכולל העומד על מעל 15 גיגה-וואט סולאר, בתוספת כ-12 גיגה-וואט שעה אגירה. צבר הפרויקטים האדיר של החברה כולל פרויקטים פורצי דרך, לרבות הפרויקט הסולארי משולב האגירה הראשון בישראל, פרויקט האגרו-וולטאי הראשון שהוקם בישראל ואת פרויקט אינדיאנה, מהגדולים בעולם, שהספקו 1.6 גיגה-וואט וחלקו הראשון מושלם בימים אלה.
צבר הפרויקטים של דוראל צפוי להצעיד את הקבוצה להכנסות חזויות של למעלה ממיליארד שקל כבר במהלך שנת 2025, לצד הפיכת החברה למובילת שוק במכירת חשמל ירוק במדינת ישראל.
במסגרת העסקה ייקבע בין כלל הבעלים הקיימים של דוראל LLC מנגנון הגנת שווי לדוראל ולמגדל, אשר צפוי לבסס את שווי האחזקות הנגזר של קבוצת דוראל בחברת-הבת האמריקנית על סך של כ-400 מיליון דולר. כמו-כן, במועד השלמת העסקה ירכשו החברה ומגדל יחידות השתתפות בדוראל LLC בסכום מצטבר של כ-15 מיליון דולר לפי שווי זה.
ההתקשרות עם המשקיע החדש מבטיחה לדוראל LLC את ההון הנדרש להשלמת פרויקטים בהספק משמעותי במיוחד של כ-2 ג'יגה-וואט ובעלות מוערכת של כ-2 מיליארד דולר. "צעד ענק שמאיץ משמעותית את מסלול הצמיחה של דוראל בשוק האמריקני", ציינו הבוקר (יום א', 17.3.24) בקבוצת דוראל.
הודעתה של דוראל מצטרפת לדיווח קודם של החברה על-כניסת הפרויקטים אינדיאנה דרום ומרכז, בהספק מצטבר של כ-1,100 מגה-וואט, למסלול המהיר ברשת החשמל PJM. הפרויקטים צפויים לקבל הסכם חיבור לרשת כבר השנה, וכניסתם למסלול המהיר מגלמת חסכון של עשרות מיליוני דולרים בעלויות שדרוג הרשת. זאת, בנוסף לחלקו הראשון של פרויקט אינדיאנה, בהספק 480 מגה-וואט, שהקמתו מושלמת בימים אלה וחיבורו לרשת החשמל צפוי להתרחש בחודשים הקרובים.
העסקה מהווה צעד נוסף בהגשמת אסטרטגיית הצמיחה והפיתוח של החברה מראשית דרכה, לבניית פלטפורמת ייזום עצמאית חזקה בארה"ב, עם שותפים פיננסיים מובילים, והיא מבטיחה גיוון משמעותי של מקורות המימון של החברה. קו האשראי של Apollo ימשיך לעמוד כרשת ביטחון ל-Doral LLC, שלא צופה משיכות נוספות ממנו.
דורי דודוביץ, יו"ר קבוצת דוראל, ציין כי מדובר בעסקה משמעותית ביותר עבור קבוצת דוראל, הן מבחינת היקף ההשקעה והיבטי השאת השווי הנגזרים ממנה, והן מבחינת ההשלכות האסטרטגיות שלה. "היא מבססת את מעמדה של דוראל LLC בין קבוצת החברות המובילות את תחום האנרגיה המתחדשת בארצות הברית, משקפת את האמון של הגופים המוסדיים הבינלאומיים הגדולים בדוראל, ותאפשר לנו להאיץ משמעותית את מימוש תוכניות העבודה שלנו בארה"ב. אנו גאים מאוד במהלך הזה ובאמון שהוא משקף בדוראל, ומאמינים כי יהווה נדבך נוסף בהתרחבות החברה בשוק האמריקני", אמר.

תאריך:  17/03/2024   |   עודכן:  17/03/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גוף בינלאומי ישקיע בחברת-הבת של דוראל 400 מיליון דולר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
החברה טוענת שחברת הברום ורותם אמפרט נגב הודיעו חד-צדדית על ביטול הסכם לפיו היא רוכשת מהן פחמן דו-חמצני גולמי, לאחר שסירבה לשנות את תנאיו
מירב ארד
לוחמי צק"ח 7 בשיתוף חה"א תקפו מבנה ממנו נורה טיל נ"ט לעברם
מירב ארד
הבהיר: ״עיסוק במינויים בתקופת מלחמה, מלבד השדר המזיק האמור לעיל שהוא נושא, חמור גם כי הוא מעצב את צה"ל של השנים הבאות בצלמם ובדמותם של מפקדי המטה הכללי הנוכחיים שכשלו, ולכך לא ניתן להסכים"
מגזין סגולה
צו שפרסם נפוליאון ביטל זכויות רבות מהיהודים, הגביל את זכויות המסחר והמגורים שלהם, והחזיר אותם למצב דומה לימי הביניים
איציק וולף
אלקטרה אישרה כי היא נמצאת במשא-ומתן מתקדם עם גוף מוסדי    דיווח: מגדל ביטוח צפויה להשקיע 250 מיליון שקל בחברה העוסקת ביזמות נדל"ן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il