X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עבודות חשמול הרכבת בציר איילון [צילום: רכבת ישראל]
תביעה: ספק בדבר המשך חשמול הרכבת
אפקון תובעת 32.7 מיליון שקל מהחברה הספרדית SEMI המבצעת את הפרויקט, טוענת שקיים ספק של ממש האם תמשיך את הפרויקט ומציינת שהרכבת הודיעה שאינה מתכוונת להמשיך לשלם לה

חברת Sociedad Espanola de Montajes Industriales הספרדית (SEMI), המרכזת את פרויקט החשמול של הרכבת, "צמצמה מאוד את נוכחות נציגיה בישראל, באופן אשר מטיל ספק של ממש בדבר כוונותיה להמשיך ובדבר השאלה האם תוכל להמשיך ולבצע את הפרויקט". כך טוענת חברת אפקון בנייה, בתביעה בסך 32.7 מיליון שקל נגד SEMI אותה הגישה (18.3.24) לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
SEMI זכתה בשנת 2015 במכרז של הרכבת לחשמול 420 ק"מ של קווים ולאספקת 14 תחנות השנאה, מערכת הולכת חשמל עילית, מערכת שליטה ובקרה ורשת חשמל במתחמי הרכבת ומחסניה. מדובר בחלק מהותי מהפרויקט כולו, הכולל 1,000 ק"מ של קווים והיקפו 12 מיליארד שקל. הצעתה של SEMI, אשר תוארה כאחת המובילות בתחומה באירופה, עמדה על 2 מיליארד שקל - מיליארד שקל פחות מההצעות המתחרות. SEMI שכרה את אפקון, הנמצאת בשליטת קבוצת שמלצר, להקמת תחנות ההשנאה.
אפקון מסבירה, כי מדובר בתחנת משנה חשמלית הממירה הפסק חשמלי מהצורה שמספקת רשת החשמל הכללית, כך שיתאים לצרכיה של הרכבת. העבודות שהוטלו עליה כללו את הקמת המבנים על כל חלקיהם ומערכותיהם, כמו גם מאגרי מים תת-קרקעיים, תאורה, סלילה, ריצוף ועוד. היא מגדירה את התחנות כ"בעלות היקף משמעותי", אם כי הן "מהוות מרכיב קטן יחסית מפרויקט החשמול הכולל" שמבצעת SEMI. התשלומים המגיעים לה, מוסיפה אפקון, אמורים להיות משולמים בתוך 60 יום מהגשת החשבונות.
בתביעה נאמר כי לפני מספר חודשים החליפה SEMI את מנהל הפרויקט הפועל מטעמה מול הרכבת, מה שגרם למחלוקות רבות ביניהן "עד כדי נטישה כמעט מוחלטת של העבודות על-ידי הנתבעת". הרכבת דרשה לפטר את מנהל הפרויקט, אך לבסוף הצדדים הגיעו להבנה. במקביל, הגבירה SEMI את הפרות ההסכם עם אפקון - טוענת האחרונה - והטילה על כתפיה "את כל תוצאות מחדליה ומריבותיה עם הרכבת". היא לא שילמה חשבונות שאושרו, החלה לדחות חלקים נכבדים מהחשבונות שהגישה אפקון ואף הודיעה שבכוונתה לבחון מחדש חשבונות שכבר אישרה.
לטענת אפקון, מדובר בניסיון מלאכותי מצד SEMI להימנע מלשלם לה כל עוד החברה הספרדית אינה מקבלת תשלומים מהרכבת. "כל אלה נעשו אך ורק משום שהתובעת נקלעה, ככל הנראה, למצוקה תזרימית", היא מוסיפה. לצד המכתבים של עורכי דינה בהם כפרה בתשלומים, מנהל הפעילות של SEMI בישראל הבהיר שיש להתעלם מהם ושבכוונתה לשלם כאשר תקבל כספים מהרכבת - שכן אין לה אמצעים לשלם לפני כן, מוסיפה אפקון. היא מבהירה, כי אין היא המממנת או המבטחת של SEMI, אלא זכאית לקבל את התשלום תמורת העבודות שסיפקה.
עוד אומרת אפקון, כי בימים האחרונים הבהירה לה הנהלת הרכבת, כי נתגלע סכסוך עמוק ומשמעותי בינה לבין SEMI, אין בכוונתה לשחרר כספים נוספים לחברה הספרדית ואף ייתכן שתנקוט נגדה בצעדים משפטיים. לכן תובעת אפקון את התשלומים שלדבריה מגיעים לה תמורת העבודות בשמונה תחנות, אשר שולמו חלקית או לא שולמו כלל. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד אביאל פלינט, אוהד דונגי וסימון אליאב, וטרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  18/03/2024   |   עודכן:  18/03/2024
+אחריות מוגבלת: החובות של פקחי התחבורה הציבורית
19:11 18/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נוהל חדש של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית קובע הנחיות לבקרים בתחבורה ציבורית, אך פוטר אותם מאכיפת תקנות רבות בנוגע לזכויות וחובות נוסעים ונהגים  ▪  הנוהל מחייב התנהגות ראויה ומכבדת מצד הפקחים, מאפשר תיעוד פעילותם באמצעות מצלמות גוף, אך פותח פתח להתחמקות מתשלום, וקובע זמן קצר מדי לתיקוף עבור נוסעים עם קשיים

נוהל חדש מ-1 באפריל [בינג AI]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תביעה: ספק בדבר המשך חשמול הרכבת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כל הזמן בתי משפט..
גיל  |  18/03/24 16:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
רפורמת תעריפי התחבורה הציבורית החדשה מרחיבה את רפורמת דרך שווה ומגדילה הנחות לתושבי הפריפריה הגאוגרפית והחברתית    נוסעי אוטובוס בפריפריה החברתית ישלמו יותר מפי 2 מאשר מקביליהם בפריפריה הגאוגרפית, במקום להתמקד בשיפור השירות - מה שגורם לתהיות בנוגע לסדרי העדיפות של הרפורמה
עידן יוסף
רכבת ישראל השלימה את שדרוג מערכת האיתות בכל רחבי הארץ לאיתות אלקטרוני שיהווה בסיס לקליטת המסילות החדשות הנבנות כיום, הטמעת הטכנולוגיות הרכבתיות המתקדמות ביותר כגון חשמול, תדרי סלולר רכבתיים לשליטה ובקרה, ושיפור השירות ובטיחות הנסיעה
עידן יוסף
על המועמדים שירצו להחליף את חיים גליק להיות בעלי ניסיון ניהולי משמעותי בתחומי תשתיות, תחבורה או שירות ציבורי    המנכ"ל הנבחר ינהל תקציב שנתי של מעל 10 מיליארד ש"ח וצוות של כ-700 עובדים
עידן יוסף
רפורמת "צדק תחבורתי" מציעה נסיעות חינם לחיילים משוחררים למשך שנה. מטרת ההטבה היא לעודד שימוש בתחבורה ציבורית, אך היא אינה יעילה. ההצעה החלופית: הנחה משמעותית רק למי שנוסע באופן קבוע ומשלם באמצעות ישומון    וגם: חיילים משוחררים רבים לא ייהנו מההטבה במלואה בגלל טיולים אחרי צבא
עידן יוסף
בניגוד להבטחות קודמות, ההנחות יהיו רק על מינוי חופשי חודשי ולא על ערך צבור    הפטור לאזרחים ותיקים נדחה לשלב השני ומימושו תלוי במס הנסועה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il