חברת מובילאיי הודיעה (יום ב', 18.3.24) כי היא סוגרת את פעילות התקנת מערכות העזר המתקדמות לנהיגה (ADAS) המותקנות לאחר ייצור הרכב. בהודעה שפרסמה נכתב כי הוחלט על סגירת יחידת ה-Intelligent Mobility Solutions (לשעבר אפטר מרקט) לאחר שבוצעה בחינה מעמיקה של התחזיות העסקיות ושל צורכי ההשקעה. סגירת היחידה צפויה לכלול פיטורים של כ-130 עובדים, כ-90 מתוכם עובדים בישראל.
הנסיבות שבהן מה שנחשב בעבר למוצר דגל של מובילאיי הפך ללא כדאי כלכלית כוללות את העובדה שלפיה רוב יצרני הרכב מתקינים כיום מערכות ADAS אינטגרליות בכלי הרכב שהם מייצרים. בשל הירידה בביקוש להתקנת המערכות לאחר ייצור הרכב ירד הביקוש בעד 40 מיליון דולר בשנה, ובשנים האחרונות כלל לא תרמה יחידת האפטר מרקט באופן חיובי לרווחיות של מובילאיי.
פרופ' אמנון שעשוע, נשיא ומנכ"ל מובילאיי, טוען כי ההצלחה שהייתה למובילאיי בעבר בשיווק מערכות ה-ADAS היא שהובילה את יצרניות הרכב להטמיע את הטכנולוגיה כבר במהלך ייצור כלי הרכב.
"יחידת ה-IMS, שבעבר נקראה יחידת האפטר מרקט, תרמה בתחילת הדרך למובילאיי והוכיחה שניתן לספק בטיחות בצורה יעילה ובמחיר נמוך, והיוותה זרז מרכזי להטמעת טכנולוגיות ADAS בכלי רכב חדשים. למרבה הצער, ההצלחה של מוצרי ה-ADAS של מובילאיי המותקנים על-ידי יצרניות הרכב בתהליך ייצור הרכב, צמצמה את ההזדמנויות להטעמת פתרונות בשוק לאחר ייצור הרכב, עד לנקודה שבה המשך פעילות היחידה כבר אינו כדאי", ציין.