X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גיישה ביפן [צילום: יוג'ין הושיקו/AP]
"קיוטו היא לא פארק שעשועים"
תיירים יתבקשו להתרחק ממחוז הגיישות המפורסם של יפן
העיר היפנית קיוטו תמנע מהמבקרים לעבור במספר רחובות ברובע הגיישות הציורי בניסיון להילחם ב"תיירות היתר" הפוקדת את המקום

העיר היפנית קיוטו, הודיעה כי תמנע מהמבקרים לעבור במספר רחובות ברובע הגיישות המפורסם. הבירה העתיקה של יפן, קיוטו, הייתה מזמן יעד פופולרי לתיירים - אולם כעת היא נאלצת להילחם בתיירות יתר.
הרשויות בעיר הודיעו על סגירת מספר סמטאות השייכות לנכסים פרטיים ברובע הגיישות המפורסם בעיר וזאת בשל תלונות על מבקרים שלא מתנהגים כראוי. פקיד המחוז המקומי, איסוקאזו אוטה, ציין כי תיירים גודשים את הרחובות הצרים של אזור גיון, ולעתים קרובות עוקבים אחר מדריכי טיולים בסביבה. "אנחנו מתכוונים להציב בחודש אפריל הקרוב שלטים אשר מורים לתיירים להתרחק מהרחובות הפרטיים שלנו", אמר הפקיד לסוכנות הידיעות AP. על השלט, יהיה כיתוב ביפנית ובאנגלית: "זהו כביש פרטי, אז אסור לעבור דרכו".
עם זאת, האזהרה מכוונת בעיקר להולכי רגל, ולא למכוניות, שכן הנוסח היפני מתייחס באופן כללי ל"מעבר". "יוטל קנס של 10,000 ין", ייכצתב בנוסף בשלט - שמגיע לכ-62 אירו.
האיסור כולל רק כמה בלוקים בעיר גיון. הרחובות הציבוריים של הרובע יישארו פתוחים לתיירים, כך שהאזור ושאר קיוטו עדיין יהיו שופעים מבקרים, מיפן ומכל העולם.
מדוע שלטונות קיוטו חוסמים רחובות בגיון?
הזעם הציבורי מגיע מתחושה של "תיירות יתר", למרות העובדה שהכלכלה היפנית תלויה יותר מתמיד בהכנסות מתיירים כדי לשמור על צמיחה. רובע הסמטאות המפותלות ידוע בבתי תה ציוריים, שבהם מופיעות גיישות כשהן לובשות קימונו מסורתיים וקישוטי שיער.
בעיר הידועה במקדשים ובגנים מדהימים, גיון נחשבת לאחד המקומות הציוריים וההיסטוריים ביותר. תיירים, חמושים במצלמות, אוהבים להסתובב באזור, בתקווה לתפוס את הנשים בדרכן לחוג ריקוד או לארוחת ערב.
תלונות על תיירים נלהבים מדי החלו לצוץ לפני שנים, אם כי חוסר שביעות הרצון התקררה כאשר מגיפת הקורונה הביאה להפוגה בתיירות. כעת, טוענים ביפן, המבקרים חזרו בהמוניהם.
על-פי הנתונים, תנועת התיירים ליפן מתאוששת לרמות שלפני המגפה. יותר מ-22 מיליון מבקרים הגיעו ליפן בשנה שעברה. בשנת 2019, כניסות המבקרים הסתכמו ביותר מ-31 מיליון איש - ומומחים אומרים שהמספר של השנה יכול להתקרב או אפילו לעקוף זאת. עם זאת, זה הפך להיות יותר מדי עבור רבים מתושבי גיון. לפני כמה חודשים, המועצה המקומית סיכמה את התחושות הפחות נלהבות בהכרזה: "קיוטו היא לא פארק שעשועים".

תאריך:  20/03/2024   |   עודכן:  20/03/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תיירים יתבקשו להתרחק ממחוז הגיישות המפורסם של יפן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הכנסות החברה עלו ב-3.4% לסך של 2.16 מיליארד שקל    הרבעון הרביעי - שבו פרצה מלחמת חרבות ברזל - התאפיין בירידה חדה בקניות באמצעות אשראי    בישראכרט מעריכים: למצב המלחמתי תהיה השפעה על פעילות המשק בשנת 2024 ואולי גם מעבר לכך
איציק וולף
החברה רשמה ירידה של 67.4% בהכנסות מדמי הצלחה - בעיקר בשל ירידת ערך בשווי נכסי הקרנות ושותפויות ההשקעה בדיור להשכרה בעקבות עליית שיעור ההיוון    הוצאות המימון נטו נסקו בשיעור של 2161% ועמדו על 29.4 מיליון דולר, בשל הגידול בהיקפי האשראי ובשיעורי הריבית
איציק וולף
הניסוי בנשק, המסוגל להגיע למהירות גבוהה פי חמישה ויותר ממהירות הקול, בוצע ביום ראשון השבוע באמצעות מפציץ B-52 שהמריא מגואם    לא נמסר באיזו מהירות טס הטיל
עידן יוסף
450 עו"סים פעלו ב-251 מלונות מפונים, 210 עו"סים נוספים בליווי משפחות הנעדרים ומשפחות החטופים, ועובד צמוד - לכל משפחה וילד ששבו מהשבי    משרד הרווחה פועל לשיפור תנאי העסקתם של עובדים סוציאליים, כולל העלאת שכר ותוספת תקנים
עידן יוסף
מהיום: המדינה מכירה בארוסות חללים שנספו במערכה מאז ה-7 באוקטובר    בין הזכויות שתינתנה: תגמול חודשי לתקופה של חמש שנים, סיוע במימון לימודים אקדמאים ומימון סיוע נפשי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il