X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שטיין. התחייבות מסוג חיוב תוצאה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
העליון: יחולטו בטוחות של חייב שנעצר בארה"ב
שטיין אישר לחלט בטוחות שניתנו לשובו ארצה של יזם הנדל"ן אליעזר טילסון, לאחר שהפר את התחייבותו לשוב ביולי אשתקד - למרות שהסיבה לכך היא מעצרו והרשעתו בהלבנת הון

שופט בית המשפט העליון, אלכס שטיין, מאשר (27.3.24) לממש בטוחות שניתנו לשובו ארצה של אדם המצוי בהליכי חדלות פרעון, ואשר נעצר בארה"ב ובשל כך לא חזר כמובטח. הוא קובע, כי הבטוחות ניתנו ללא כל התניה ולכן אין משמעות לעובדה שהרשויות בארה"ב הן מונעות את שובו.
אליעזר טילסון הוא בעל השליטה בחברת פנשו רייל אסטייט הולדינגס, המצויה בהליכי חדלות פרעון מאז אפריל אשתקד. החברה עסקה בנדל"ן למגורים ובדיור מוגן בארה"ב ובגאורגיה וקרסה בעת מגיפת הקורונה. היא דיווחה על חובות בסך 15.8 מיליון שקל, לצד חובות אישיים בסך 8.4 מיליון שקל של טילסון. החברה טענה, כי שווי מניותיו של טילסון בתאגידי הקבוצה הוא 23 מיליון שקל.
במסגרת ההליכים נאסר על טילסון לצאת מהארץ, אך ביוני אשתקד הוא ביקש לאפשר לו לנסוע לזמן קצר לארה"ב לבקר את חותנו החולה. מנהל ההסדר, עו"ד איתי הס, הסכים בתנאי שיופקדו בטוחות לשובו של טילסון. רעייתו, רוזלין טילסון, העמידה כבטוחה את חלקה בדירתם של בני הזוג; הוריו, נפתלי טילסון וחוי טילסון, התחייבו לכסות את כל התחייבויותיו של אליעזר בתיק; דודיו, צבי צוויקלר וליאת צוויקלר, הסכימו לשעבד את דירתם והעמידו ערבות בסך 100,000 שקל. כל זאת - למקרה שטילסון לא יחזור ארצה מכל סיבה שהיא.
ב-9.7.23 נעצר טילסון כאשר עמד לעלות על הטיסה חזרה לישראל בחשד להלבנת הון, מאוחר יותר הוא הודה בעבירה זו במסגרת הסדר טיעון וגזר דינו צפוי להינתן בשבוע הבא. בית המשפט המחוזי בתל אביב (השופטת נועה גרוסמן) נענה לבקשתו של הס וקבע שניתן לחלט את הבטוחות, למרות שאין חולק על כך שטילסון התכונן לשוב ארצה ואינו יכול לעשות זאת בשל ההליכים נגדו בארה"ב.
התחייבות ברורה וחשש מאפקט מצנן
שטיין דחה על הסף את הבקשה לערער על החלטתה של גרוסמן. "המערערים התחייבו לכך שטילסון ישוב ארצה במועד שבו התחייב לעשות כן; כמו-כן נטלו המערערים על עצמם את האחריות לחובותיו של טילסון אם הלה לא ישוב ארצה במועד שנקבע מכל סיבה שהיא", הוא אומר. "דברים אלה עולים בצורה ברורה מהאמור בכתבי ההתחייבות עליהם חתמו המערערים".
שטיין מוסיף: "התחייבותו הברורה של טילסון, ממנה נגזרות התחייבויותיהם של שאר המערערים, היא כי הוא ישוב ארצה ביום 9.7.2023, או בהתאם להחלטה אחרת של בית המשפט. התחייבותו זו, שכאמור הובטחה בערבותם של שאר המערערים, אינה תלויה בדבר. במילים אחרות: התחייבות זו היא בגדר חיוב תוצאה מובהק, וממילא אין יסוד לטענת טילסון לפיה אין לראות באי-חזרתו לישראל במועד הפרת התחייבות מאחר שהדבר אינו תלוי בו".
עוד אומר שטיין, במישור העקרוני: "הסיכון אותו נועדה לגדר הערבות במקרה של חייב אשר מבקש לצאת מהארץ, הוא סיכול ההליך המשפטי שבמסגרתו מבקשים נושי החייב לבוא על זכויותיהם כנושים. בכל מקרה שבו סיכון זה מתממש - כפי שקרה במקרה שלפנינו - מן הדין לקבוע כי הנושים רשאים לממש את הערבות שבידם". הוא גם מעיר, שאם תתקבל עמדת בני המשפחה - עלול להיווצר אפקט מצנן, בו לא יהיו מוכנים נושים לאפשר לחייבים לצאת מהארץ. השופטים דוד מינץ ויוסף אלרון הסכימו עם שטיין. את בני המשפחה ייצגו עוה"ד עידן מילר וליאור דהן.

תאריך:  27/03/2024   |   עודכן:  27/03/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון: יחולטו בטוחות של חייב שנעצר בארה"ב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
במרחב אל אמל ואל קרארה חיסלו הכוחות מחבלים ואיתרו אמצעי לחימה במרחב    ביממה האחרונה, כלי טיס תקפו עשרות מטרות בהן מנהרות, מבנים צבאיים ומחבלים חמושים
מירב ארד
ההרוג הוא זאהר בשארה, בן 25 תושב הכפר הדרוזי עין קנייא ברמת הגולן    אדם נוסף נפצע באורח קל    רקטה נוספת פגעה בבניין בעיר, שם נגרם נזק כבד למבנה ולרכבים סמוכים    חיזבאללה טען כי מדובר בתגובה לחיסול שבעת המחבלים בתקיפה בדרום לבנון
איציק וולף
עיריית כפר יונה הודיעה על החזרת הסמליל המקורי של העיר - המציג עץ תפוזים ושדות חקלאיים, שהוחלף בשנים האחרונות לסמליל עם לב אדום    ההחלפה מבוצעת בנכסים הדיגיטליים ותבוצע בניירות המכתבים רק לאחר שייגמר המלאי של הניירות הנושאים את סמל הלב האדום
איציק וולף
חברת הפניקס אחזקות רשמה רווח כולל לשנת 2023 בסך של 1.1 מיליארד שקל ותשואה להון בשיעור של 10.5%. הרווח הכולל ברבעון הרביעי של השנה הסתכם ל-578 מיליון שקל    לאחר עיכובים שנגרמו ממלחמת חרבות ברזל ממשיכה החברה לקיים מגעים עם מספר גופים בינלאומיים, אשר הביעו עניין להשקעה בחברת הפניקס סוכנויות
איציק וולף
מטוסי חיל-האוויר תקפו מבנה צבאי בעיירה אל-הבאריה    התקיפה כוונה לעבר מחבל מרכזי בג'מעה איסלאמיה ונהרגו בה לפחות 7 בני אדם    חיזבאללה: "התוקפנות הזאת לא תעבור ללא תגובה ועונש"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il